Skakar sönder... - Laddar...

1. 14:32 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Skakar sönder...

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. 2 FAST and 2 SEXY
    Kön: Kille
    Bor: Helsingborg
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 25:e apr 06
    Tid: 16:37
    Svar: 13
    Visningar: 461

Skakar sönder

tjenare!!!
Jag har sökt i sökt i forumet efter det svaret jag vill ha men har inte funnit än..
Men mitt problem är då att innan så skramlade det från motorn och det visade sej att motorn satt löst så vi spände fast den igen men nu efter vi ha spänt den så skakar hela moppen när jag varvar ca 8000/rpm och då menar jag skakar eller rättare sagt vibrarar som en jävla dildo med vibrator...
Men ska det verkligen vara så att man knappt kan sitta eller hålla i styret för att det vibrerar så?
Kan man inte typ sätta något gummi mellan ramen och motorn så det dämpar vibrationerna?
Men det kan vara kul och skjusta brudar men det är en annan sak:P

Tack på förhand

MVH// ALLE
25:e apr 06hied89 hied89 28

Svar: Skakar sönder

kan du inte kolla på en derbi en polare har såna gummi mellan ramen och motorn eller kolla nåt annat som kan göra så den vibrerar, annars kankse är din moppe hemsökt av en dildo
25:e apr 06Byfånen Byfånen 27
Vibrations dämpare?
25:e apr 06rieju_mrx_pro rieju_mrx_pro
Det kan vara att vevlagrena börjar ta slut, så var det för min kompi å han har en drd..
25:e apr 062 FAST and 2 SEXY 2 FAST and 2 SEXY 27

Citerar hied89
kan du inte kolla på en derbi en polare har såna gummi mellan ramen och motorn eller kolla nåt annat som kan göra så den vibrerar, annars kankse är din moppe hemsökt av en dildo

Så det ska sitta typ "gummi brickor" mellan motorn och ramen?
kanske sitter en dildo i pipan på röret :lol: haha

Citerar Byfånen
Vibrations dämpare?

Vibrationsdämpare har man i styret så det hjälper inte så mkt om hela moppen skakar...
25:e apr 062 FAST and 2 SEXY 2 FAST and 2 SEXY 27

Citerar rieju_mrx_pro
Det kan vara att vevlagrena börjar ta slut, så var det för min kompi å han har en drd..

nej nej det har jag svårt att tro den har bara gått 360mil så jag har svårt att tro det + att den va inte sån innan jag satte på 72cc och hela kittet och efter de har den gått 40-50mil och nu när vi spände motorn så skakar det som fan...
26:e apr 06tSp tSp 28
Min senda vibrerar också som en dildo. Vibrationerna börjar vid typ 8k rpm och börjar avta lite vid typ 11k rpm. Är det så för dig med? :) Men senda "ska" väl vibrera så här. :D
26:e apr 06chillish chillish 26
vibrationsdämpar, finns på www.startuning.se
26:e apr 06<Gabriel> <Gabriel> 27
Så är alla Sendor tyvärr, skakar tills man får diarre och mardrömmar.
Jag har på senare tid undersökt och försökt kommit på en lösning, en sak har jag kommit fram till i alla fall. I princip alla de vibrationer man känner beror på främre motorfästet, strax under cylindern. Testade att lossa på de bultarna, då slutade vibrationerna helt och hållet, men ersattes istället utav massa irriterande ljud och självklart går det inte att köra med ett icke åtdraget motorfäste...

Det gäller alltså att döda vibrationerna där vid fästet, och inte låta dem vandra upp i ramen och terrorisera...
26:e apr 062 FAST and 2 SEXY 2 FAST and 2 SEXY 27
Så är alla Sendor tyvärr, skakar tills man får diarre och mardrömmar.
Jag har på senare tid undersökt och försökt kommit på en lösning, en sak har jag kommit fram till i alla fall. I princip alla de vibrationer man känner beror på främre motorfästet, strax under cylindern. Testade att lossa på de bultarna, då slutade vibrationerna helt och hållet, men ersattes istället utav massa irriterande ljud och självklart går det inte att köra med ett icke åtdraget motorfäste...

Det gäller alltså att döda vibrationerna där vid fästet, och inte låta dem vandra upp i ramen och terrorisera...
JO jag kom fram till det med för min bult där satt redan löst och det va ett störigt läte...
sen så spände jag den och det vibrarade som F*N...
Men jag ska testa sätta nån gummi bricka imella så återkommer jag med resultatet:)
26:e apr 06tSp tSp 28

Citerar 2 FAST and 2 SEXY
JO jag kom fram till det med för min bult där satt redan löst och det va ett störigt läte...
sen så spände jag den och det vibrarade som F*N...
Men jag ska testa sätta nån gummi bricka imella så återkommer jag med resultatet:)

Ja, gör det! :D Så kanske jag också kan slippa skiten på något sätt. :happy:

MEN, polarens gilera SMT vibrerar i princip ingenting, hur kommer det sig? Hans moppe är ju ändå en "kopia" av derbi.. Aja, får väl kolla om han har någon plastplupp där eller nåt, så får jag väl sno den i så fall. :D
26:e apr 06derbi_xrace derbi_xrace
Har du byt drev på moppen? jag har en derbi xrace och framdrevet var felborrat i fästerna så när jag bytte framdrev så började hela moppen skaka som fan... :angry: sen bytte jag igen till ett nytt och då sluta hela moppen skaka :) testa att byta drev...
26:e apr 062 FAST and 2 SEXY 2 FAST and 2 SEXY 27

Citerar derbi_xrace
Har du byt drev på moppen? jag har en derbi xrace och framdrevet var felborrat i fästerna så när jag bytte framdrev så började hela moppen skaka som fan... :angry: sen bytte jag igen till ett nytt och då sluta hela moppen skaka :) testa att byta drev...

men det kan inte vara det eftersom när jag spände motorn och det va då det började men iof så passade inte mina org skruvar i festena på detta drevet men jag behövde inte borra något så jag satte bara i större skruvar...
men jag ska testa mej fram för bort ska det:)
27:e apr 06Robin_DRD Robin_DRD 27
Jag kommer inte ihåg hur motorfäster ser ut exakt, men om det är brickor på varje sida om fästet på insidan av ramen lixom. Då borde man ju dämpa bort lite vibrationer genom att byta ut dessa brickor mot ett par ganska hårda gummidistanser.