Får inte på fälgen - Laddar...

1. 19:03 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Får inte på fälgen

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. tSp
    Kön: Kille
    Bor: Göteborg
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 7:e maj 06
    Tid: 13:45
    Svar: 2
    Visningar: 145

Får inte på fälgen

Hallå. Har en ny bakfälg på sendan, men när jag skulle sätta på den så slår jag med "en aning" våld in den långa muttern som ska sitta igenom hela skiten. Men när den ska in igenom hjullagret på andra sidan tar det tvärstopp. Jag kollar då hur det ser ut och själva muttern sitter bara hälften i hålet, den har liksom halkat ner. Försöker då dra ut muttern igen för att kolla upp knaset, bankar som en jefvel men muttern sitter stenhårt fast efter typ 7cm eller nåt. Vad fan är det som har hänt? Vad ska jag göra? HJÄLP MIG! :ohmy:

Jag undrar också i vilken ordning grejerna ska sitta. Liksom, sving, bromsok, den tunna distansen, själva fälgen, den tjocka distansen, svingen. Är det rätt? Svara snabbt snälla.
7:e maj 06derbi devan besvarar Får inte på fälgen derbi devan 22

Svar: Får inte på fälgen

jepp du har satt de i rätt ordning, så satt de på min när ja plockade ner den igår.

går det inte att vicka lite på däcket så att stången åker ur. kolla så att däcket inte sitter snett , du vet man kan justera hur långt bak däcket ska sitta. kolla så att de är paralella. och sist , ta tag i stången o vrid den samtidigt som du försöker dra ut den, om de e svårt , ta o sätt på en mutter o vrid med en nyckel .

hoppas du lyckas.
7:e maj 06tSp besvarar Får inte på fälgen tSp 21

Svar: Får inte på fälgen

Citerar derbi devan
jepp du har satt de i rätt ordning, så satt de på min när ja plockade ner den igår.

går det inte att vicka lite på däcket så att stången åker ur. kolla så att däcket inte sitter snett , du vet man kan justera hur långt bak däcket ska sitta. kolla så att de är paralella. och sist , ta tag i stången o vrid den samtidigt som du försöker dra ut den, om de e svårt , ta o sätt på en mutter o vrid med en nyckel .

hoppas du lyckas.

Jag har dragit med rörtång och vickat och slitit som in i helvete i den jävla axeln. Men den sitter där den sitter.. Det främsta problemet är väl att få ut den förbannade axeln, resten löser sig nog då. Är asarg nu. :happy:

Edit: Lägger upp en bild som beskriver problemet.

Det svarta visar hur axeln ska sitta, det röda visar hur den sitter.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/CP-falg.JPG