Ingen el på min ch racing.(problem löst) - Laddar...

1. 07:13 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

ingen el på min ch racing.(problem löst)

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. Mx_Josef
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 5:e jun 06
    Tid: 21:33
    Svar: 18
    Visningar: 498

ingen el på min ch racing (problem löst)

hej. ingen el fugerar på min ch racing. ägaren inann hade satt dit ett batteri för att kunna ha neon på. när jag köpte den funkade elen fast det dog tillslut. antog att laddningen inte funkade som den skulle och ägaren innan erbjödsig att ta bort batteriet och sätta tillbaka allt :) vi gjorde det i dag.. men inget funka endå. och vi mätte strömen som kom direkt från generatorn innanför svänhjulet men där kom fanns ingen spänning :angry: någon som vet vad som kan ha slutat funka? eller vad som behövs bytas så jag skabbt kan åtgärda problemet?
5:e jun 06DerbiSendaOtto besvarar ingen el på min ch racing (problem löst) DerbiSendaOtto 21

Svar: ingen el på min ch racing (problem löst)

Kan vara en säkring, Köpte 2st nya idag.
Kostar ca 10kr/st.
Lycka till!
5:e jun 06Mx_Josef besvarar ingen el på min ch racing (problem löst) Mx_Josef 21

sitter ingen säkring på ch racing. jag mätte strömmen direkt från kablarna som går från under svängjhulet så alltså moppen genererar INGEN ström över huvetaget.
5:e jun 06tSp besvarar ingen el på min ch racing (problem löst) tSp 21

Citerar mx_Josef
sitter ingen säkring på ch racing. jag mätte strömmen direkt från kablarna som går från under svängjhulet så alltså moppen genererar INGEN ström över huvetaget.

Hur går den igång då? :P
5:e jun 06Mx_Josef besvarar ingen el på min ch racing (problem löst) Mx_Josef 21

men tändningen funkar som den ska. men den ger inga volt till övriga delar av moppen.
22:a jun 06beta_killen besvarar ingen el på min ch racing (problem löst) beta_killen 20

ja tror ja vet va felet är han som hade den förr försökte koppla generaton till batteriet och nu har generaton kopplats fel för de är generaton som gör så att ljusen funkar på ch eftersom de inte finns batteri på den så kolla upp generaton om du inre redan fixat problemer;)
22:a jun 06Fireblade besvarar ingen el på min ch racing (problem löst) Fireblade 22

Troligen generatorspolen som har gjort sitt. Blir till att öppna och kolla till spolarna.
22:a jun 06DerbiSendaOtto besvarar ingen el på min ch racing (problem löst) DerbiSendaOtto 21

Citerar Fireblade
Troligen generatorspolen som har gjort sitt. Blir till att öppna och kolla till spolarna.

Lånar tråden:

Hur bytar man generatorspolen, vart sitter de, och vart kan man köpa sådana?
22:a jun 06Mx_Josef besvarar ingen el på min ch racing (problem löst) Mx_Josef 21

problemet fixat jag bytte spolen.... nu lyser allt som det ska.
22:a jun 06DerbiSendaOtto besvarar ingen el på min ch racing (problem löst) DerbiSendaOtto 21

Citerar mx_Josef
problemet fixat jag bytte spolen.... nu lyser allt som det ska.

Var köpte du spolen? Vart sitter den på moppen?
22:a jun 06Mx_Josef besvarar ingen el på min ch racing (problem löst) Mx_Josef 21

jag tog från en annan am6a som ligger hemma ;P den sitter innanför svänghjulet brevid tändspolen ;P svårare än så är det inte. man får luska ut villka spolar som är villka för det sitter 6 (om jag inte minns fel) men man får kolla kablarna så ser man villka som är generator spolar.

behöver man något speciellt verktyg till detta? var sitter svänghjulet
inte så kunnig inom sånt.

svänghulet sitter på vänster motor sida... på am6 så sitter det en rund plast kåpa som täker hela vänster halva om du tittar på am6 så ser du den. om man tar av den så sitter det en stor rund sak som snurrar med motorn. den ska man ta bort. man behöver svänghulsdragare. kostar 85 kr och finns hoss alla moppe affärer i princip. bakom den så sitter alla spolar. ska se om jag hittar någon bild kan hjälpa dig.

Tackar, låter fint.
Antar att det är generatorspolen som är slut iochmed att batteriet urladdar hela tiden. Varit i kontakt med min ÅF idag också som kunde fixa in en universal generatorspole för 280kr.

Citerar DerbiSendaOtto
Tackar, låter fint.
Antar att det är generatorspolen som är slut iochmed att batteriet urladdar hela tiden. Varit i kontakt med min ÅF idag också som kunde fixa in en universal generatorspole för 280kr.

asså har du samma problem elller? för jag löste ju det om du missade de. om du ville vita fat svänghulet sitter så har jag en liten bild :) http://img473.imageshack.us/img473/9708/am6liten3bi.jpg

Joo, det fattade jag :), men kan man se om spolen är "till-att-kasta-i-soptunnan"?