Får i friläge på 5an (honda mt) nu med bilder på växel lådan - Laddar...

1. 09:38 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Får i friläge på 5an (Honda mt) Nu med bilder på växel...

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. Rogga
    Kön: Kille
    Bor: Gävle
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 6:e jun 06
    Tid: 09:39
    Svar: 11
    Visningar: 339

Får i friläge på 5an (Honda mt Nu med bilder på växel lådan

Tjena tjena

Ja har nu montera i ett 5e växel kit i min honda mt. Har följt spräng skiser så allt ska sitta rätt. Och alla växlar funkar fint ända tills jag växlar upp till 5an och då blir de som ett friläge :hmm: och ja har dela motorn igen efter de och ser inget fel :wacko: Är den nån som vet vad felet kan va?

Väldigt tacksam för svar då de är moppeträff den 17e

Edit: Har nu tagit bilder på växel lådan

Hoppas nån kan hjälpa mig nu :)
6:e jun 06joakim_612 besvarar Får i friläge på 5an (Honda mt  Nu med bilder på växel lådan joakim_612 20

Svar: Får i friläge på 5an (Honda mt Nu med bilder på växel lådan

Om den lägger sig i friläge måste ju något sitta fel. Öppna motorn igen och kontrolera allt extremt noggrant en gång till!
6:e jun 06Rogga besvarar Får i friläge på 5an (Honda mt  Nu med bilder på växel lådan Rogga 20

Citerar joakim_612
Om den lägger sig i friläge måste ju något sitta fel. Öppna motorn igen och kontrolera allt extremt noggrant en gång till!

Precis vad jag har gjort men ja ser inget fel :huh: Men ja får ta och kolla igen då :zzz:
6:e jun 06G-son besvarar Får i friläge på 5an (Honda mt  Nu med bilder på växel lådan G-son

En bild säger mer än 1000 ord... ;)
6:e jun 06Rogga besvarar Får i friläge på 5an (Honda mt  Nu med bilder på växel lådan Rogga 20

Citerar Erik
En bild säger mer än 1000 ord... ;)

Ska fixa bilder på växel lådan sen då :)
6:e jun 06koffe_mix besvarar Får i friläge på 5an (Honda mt  Nu med bilder på växel lådan koffe_mix 18

det ska gå att ha fri läge mällan växlana så det e inte å konstigt det e så på många äldre att det e friläge mällan växlarna fasst det e inte lika lätt att få in dom som det mellan 1:an å 2:an men ja kan ju ha fel det e ju olika moppar me:P men ja kan ju ha fel ja e inte nån expert
6:e jun 06Majorn besvarar Får i friläge på 5an (Honda mt  Nu med bilder på växel lådan Majorn

tappat bort punkt- och kommaknappen koffe?

Citerar koffe_mix
det ska gå att ha fri läge mällan växlana så det e inte å konstigt det e så på många äldre att det e friläge mällan växlarna fasst det e inte lika lätt att få in dom som det mellan 1:an å 2:an men ja kan ju ha fel det e ju olika moppar me:P men ja kan ju ha fel ja e inte nån expert

Jag har då aldrig haft nå fri läge förut mellan växlarna förutom mellan 1an och 2an då. och nu går de inte att få i nån 5e växel för där blir de friläge.

Ska ska ut och ta bilder på växel lådan nu.
6:e jun 06flurre besvarar Får i friläge på 5an (Honda mt  Nu med bilder på växel lådan flurre 20

det enda friläget är det mellan 1an och 2an på MT, det har med selektortrumman (tror jag den heter, så säger iallafall jag) hur den är utformad det är ju spår i den som gör att växelväljarna ändrar läge och jag har svårt att tro att man skulle kunna få in så många frilägen på en "selektortrumma"

Lite bilder i första inläget :) Hoppas nån ser nåt fel anars vet ja inte vad jag gör :zzz:
6:e jun 06flurre besvarar Får i friläge på 5an (Honda mt  Nu med bilder på växel lådan flurre 20

du skulle inte kunna lägga upp några bilder på lådan när den är i blocket?

Citerar flurre
du skulle inte kunna lägga upp några bilder på lådan när den är i blocket?

Har ingen bild. Men kan ha i lådan i morrn och ta kort :)