Svar: Får i friläge på 5an (Honda mt Nu med bilder på växel lådan
Om den lägger sig i friläge måste ju något sitta fel. Öppna motorn igen och kontrolera allt extremt noggrant en gång till!
Citerar joakim_612
Om den lägger sig i friläge måste ju något sitta fel. Öppna motorn igen och kontrolera allt extremt noggrant en gång till!
Precis vad jag har gjort men ja ser inget fel :huh: Men ja får ta och kolla igen då :zzz:
En bild säger mer än 1000 ord... ;)
Citerar Erik
En bild säger mer än 1000 ord... ;)
Ska fixa bilder på växel lådan sen då :)
det ska gå att ha fri läge mällan växlana så det e inte å konstigt det e så på många äldre att det e friläge mällan växlarna fasst det e inte lika lätt att få in dom som det mellan 1:an å 2:an men ja kan ju ha fel det e ju olika moppar me:P men ja kan ju ha fel ja e inte nån expert
tappat bort punkt- och kommaknappen koffe?
Citerar koffe_mix
det ska gå att ha fri läge mällan växlana så det e inte å konstigt det e så på många äldre att det e friläge mällan växlarna fasst det e inte lika lätt att få in dom som det mellan 1:an å 2:an men ja kan ju ha fel det e ju olika moppar me:P men ja kan ju ha fel ja e inte nån expert
Jag har då aldrig haft nå fri läge förut mellan växlarna förutom mellan 1an och 2an då. och nu går de inte att få i nån 5e växel för där blir de friläge.
Ska ska ut och ta bilder på växel lådan nu.
det enda friläget är det mellan 1an och 2an på MT, det har med selektortrumman (tror jag den heter, så säger iallafall jag) hur den är utformad det är ju spår i den som gör att växelväljarna ändrar läge och jag har svårt att tro att man skulle kunna få in så många frilägen på en "selektortrumma"
Lite bilder i första inläget :) Hoppas nån ser nåt fel anars vet ja inte vad jag gör :zzz:
du skulle inte kunna lägga upp några bilder på lådan när den är i blocket?
Citerar flurre
du skulle inte kunna lägga upp några bilder på lådan när den är i blocket?
Har ingen bild. Men kan ha i lådan i morrn och ta kort :)