Trimma min derbi senda xtreme 04 - Laddar...

1. 20:33 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Trimma min Derbi Senda Xtreme 04

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. Spoosh
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 25:e jun 06
    Tid: 16:13
    Svar: 55
    Visningar: 1754

Trimma min Derbi Senda Xtreme 04

Tjaa!

Köpte för ett tag sen en Derbi Senda Extreme -04, har nu kört ett tag med den och vill nu trimma, tänkte först dra pluggen på den men såg sedan att det inte fanns någon utan att de fanns blindrör ist. vill inte hålla på o pilla me org. röret så jag tänkte köpa ett effektrör , har dock några frågor!

1. Vilket överliggande effektrör ger mest effekt\är bäst utav metrakit, gianelli, hebo osv.
2. Är det nödvändigt att byta drev\munstycke?
3. Hur ser man vilket storlek på dreven man har nu på moppen?
4. Vissa skriver att man också måste ha ostrypt CDI box, är de nödvändigt?
5. Sliter effektrör mycket på motorn?
6. Tänkte beställa mina grejor från cykelkraft.se, nån som har några bra\dåliga erfarenheter av den sidan?

Tack på förhand \\ Nygren ;P
4:e jul 06Spoosh besvarar Trimma min Derbi Senda Xtreme 04 Spoosh

Svar: Trimma min Derbi Senda Xtreme 04

Citerar Nyman
kolla tändstiftet

Ska göra det!
4:e jul 06virtual_damage^ besvarar Trimma min Derbi Senda Xtreme 04 virtual_damage^ 22

Om jag var du så skulle jag köpa kanske 75,80,85,90 och 95 munstycke och testa mig fram vad som är bäst ^^ för munstycke är inget dyrt. Om man köper 5 munstycken som jag sa så kan det väl landa emellan 100-150 kronor men det är väl värt det.
4:e jul 06zightx besvarar Trimma min Derbi Senda Xtreme 04 zightx

Citerar virtual_damage^
Om jag var du så skulle jag köpa kanske 75,80,85,90 och 95 munstycke och testa mig fram vad som är bäst ^^ för munstycke är inget dyrt. Om man köper 5 munstycken som jag sa så kan det väl landa emellan 100-150 kronor men det är väl värt det.

Köper du på lokala ÅFen får du säkert betala mycket men en munstyckessats från SA kostar inte speciellt mkt.
4:e jul 06FLM besvarar Trimma min Derbi Senda Xtreme 04 FLM

Jag har 15/65, mk thrower och 70 munstycke. Det funkar finfint, stiftet är som det ska vara.

Ok , jo om det inte vore så att ett munstycke kostar 55 spänn styck på cykelkraft.se där jag köpte röret skulle jag köpa flera ! ska köpa både nytt drev + ev, andra munstycken lite senare, tipsa gärna om nån bra sida me billiga munstycken!
4:e jul 06moppematte besvarar Trimma min Derbi Senda Xtreme 04 moppematte 21

Med orginaldrevningen kommer den varva onödigt mkt.
Alla har ju helt fel med munstycket, den kommer få för mkt bensin när du ökar storleken så mkt, killar han har inte öppet luftfilter, den kommer blöddra ihop ...du skulle ökat med 3-4 storlekar max..men sen e de från maskin till maskin..
mvh efarenhet
4:e jul 06Mx_Josef besvarar Trimma min Derbi Senda Xtreme 04 Mx_Josef 21

Citerar moppematte
Alla har ju helt fel med munstycket, den kommer få för mkt bensin när du ökar storleken så mkt, killar han har inte öppet luftfilter, den kommer blöddra ihop ...du skulle ökat med 3-4 storlekar max..men sen e de från maskin till maskin..
mvh efarenhet

Det där låter inte rätt du :zzz: har alldrig stött på någon som har börjat bluddra för dom bytt över typ 3 storlekar när dom bytte rör :huh: kommpisen kör med gianelli rör och sportfillter han har över 30 storlekar större än orginal. 3 storlekar går du upp när du typ drar skorstenen på derbi typ... du verkar inte ha koll. kolla bara på min ch racing. den har 68 orginal. och när man pluggar ur den ska man minst ha 116 till den. jag har 120 med filter och 116 med burk.

Citerar zightx
Köper du på lokala ÅFen får du säkert betala mycket men en munstyckessats från SA kostar inte speciellt mkt.

vad är "SA" ;D?
4:e jul 06Alexander__ besvarar Trimma min Derbi Senda Xtreme 04 Alexander__ 21

SA = ScooterAttack
4:e jul 06_84_ besvarar Trimma min Derbi Senda Xtreme 04 _84_ 21

Citerar moppematte
mvh efarenhet

Du ä juh fan jätteübernoob... LOL@u littleboy! :lol: