Mh furia fårgor?? - Laddar...

1. 20:47 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

mh furia fårgor??

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. Buster
    Kön: Kille
    Bor: Stockholm
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 17:e aug 06
    Tid: 09:48
    Svar: 13
    Visningar: 379

mh furia fårgor??

tja, jag har den nya årsmodellen av motorhispania furia.
jag drog pluggen i avgasröret och byte munstycke till 78 (är det förlitet? ) så den gör nu ca 70km/h.

jag undrar om ni vet om det finns mer pluggar i moppen, hört att det sitter i insug m.m. :hmm:

Är katalysatorn är en typ av strypning? vad gör man med den isf?

om ni vet nått om det, berätta då gärna till mig var de andra pluggarna (strypningarna) finns, och hur man får bort dem, (gärna detaligerat)

annan fråga: Om jag vill komma in i insuget , sitter 2 av 4 speciella skruvar som jag inte får upp. det ser ut som en insexnyckel eller torx med en pigg i. berätta lite knep hur jag ska få upp dem jobbiga skruvarna.

sista fråga: om jag drar de andra pluggarna , vilket är då det bästa drevning om man vill göra ca 85, men också med ett bra axx. funderar på 14,52 men kan det vara alldelles för tung drevning? (för dårligt axx?)
17:e aug 06Ruben_rutten Ruben_rutten 28

Svar: mh furia fårgor??

Motorhispania Furia:
EU:
plugg i början på röret (?)
katalysator inuti röret
17:e aug 06Yostakka Yostakka 29
För att få upp dom konstiga insexskruvarna kan du slå bort piggen med en mejsel och hammare. Eller kan du fila ner på sidorna av huvudet på skruven så att du kan greppa med en skiftnyckel! Sen bara byter du ut dom filade skruvarna mot vanliga ;)
17:e aug 06pettsony pettsony 28
har inte haft någon furia, men det finns väll en tråd med strypningar till en massa olika mopeder redan sök efter den istället http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=8 den är det:D
17:e aug 06Buster Buster 27

Citerar Ruben_rutten
Motorhispania Furia:
EU:
plugg i början på röret (?)
katalysator inuti röret

ok
17:e aug 06andreas_derbilimited andreas_derbilimited 28

Citerar Yostakka
För att få upp dom konstiga insexskruvarna kan du slå bort piggen med en mejsel och hammare. Eller kan du fila ner på sidorna av huvudet på skruven så att du kan greppa med en skiftnyckel! Sen bara byter du ut dom filade skruvarna mot vanliga ;)

på min förra moppe satt det likadana skruvar(derbi men likadana skruvar) första skruven skruva jag av med polygriptång. Den andra var lite svårare att komma åt, men där lyckades jag pressa in en skruvmejsel o knäcka av den lilla pinnen och sen skruvade jag ut skruven med torx:happy: två dagar senare skulle jag köpa nya skruvar och gick in på clas ohlsson. Där hittade jag en bitssats där det fanns både torx och insex med hål i mitten.
17:e aug 06zightx zightx

Citerar Buster
det där är ju bara fel. pluggen satt i böjen och katalysatorn siter på utsidan. lr??

Svårt att sätta en katalysator utanpå röret, sen vet jag inte vilken funktion den skulle fylla då. :hmm:
17:e aug 06Buster Buster 27

Citerar zightx
Svårt att sätta en katalysator utanpå röret, sen vet jag inte vilken funktion den skulle fylla då. :hmm:

okej, gör det nån skillnad om man tog bort den(stoppa nått för den)????
motorn borde ju få renare luft då och då borde gå bättre? eller har jag fel???

svar
17:e aug 06Byfånen Byfånen 28
Ja, katalysatorn sitter i röret för att rena avgaserna.
18:e aug 06Buster Buster 27

Citerar Byfånen
Ja, katalysatorn sitter i röret för att rena avgaserna.

det är väll trärtom ??
men sök lite vaffan

här hittar du alla dina strypningar
http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=8

och här är en bild på en katalysator som sitter I röret för att rena avgaserna precis som byfonen sa
http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/johns.jpg
18:e aug 06MagnusMedBetan MagnusMedBetan 27
nej, katalysatorn sittter precis som buset säger, i röret, expansionskammaren mer bestämmt, sen finns en strypning i reedsen på furia (Am6), samt en plugg i mynningen av röret, eller i delningen, vet itne om det är delning på furia?, tror inte det.
18:e aug 06JohaN^^ JohaN^^ 28
Dra pluggen i mynningen och var nöjd. Kapa inte upp org. röret och plocka ut katten, utan satsa då på effektrör istället!
19:e aug 06MagnusMedBetan MagnusMedBetan 27

Citerar JohaN^^
Dra pluggen i mynningen och var nöjd. Kapa inte upp org. röret och plocka ut katten, utan satsa då på effektrör istället!

WORD!