Problem med ducati tändsystem, behöver data - Laddar...

1. 22:10 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Problem med Ducati tändsystem, behöver data

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. G-son
    Kön: Kille
    Bor: Vimmerby
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 19:e aug 06
    Tid: 17:12
    Svar: 4
    Visningar: 256

Problem med Ducati tändsystem behöver data

Tändningen på äckelderbin tvärdog för en vecka sedan, och jag skulle behöva lite info om ducati-systemet nu. Jag har resistansmätt på kablarna från tändplattan, och den gröna kabeln har 700 ohm, den vita har 0 ohm och den röda har oändlig resistans. De två första är rätt antagligen, men är det någon som har några uppgifter om vad det ska vara för mätvärde på den röda kabeln, eller åtminstone kan mäta det på en fungerande tändplatta?
19:e aug 06supermaric supermaric 23

Svar: Problem med Ducati tändsystem behöver data

Finns de gnista så letar du efter felet på fel ställe...näevars men om du har ström ( öven lite ström) så ser jag inte varför det inte ska fungera ? jag har oxå sånna instrument men tyvärr ingen derbi att testa kablarna på tyvärr.
19:e aug 06OAK Engineering OAK Engineering

tror nog att Erik kollar om han har gnista innan han gör en tråd om det...
19:e aug 06SiorionK SiorionK 24

Citerar OAK Engineering
tror nog att Erik kollar om han har gnista innan han gör en tråd om det...

Gnista kan det finnas, men för klen för att palla med och antända bensinångorna.
19:e aug 06G-son G-son

Tändningen ger inga livstecken alls, inte ens om man håller i tändkabel och jord, men spolen på tändplattan som ska ge ström till CDI fungerar. Slutsats: antingen är CDIn död, eller så får den ingen signal om att den ska ge gnista. Eftersom jag inte får något mätvärde alls på signalkabeln antar jag att det är där felet ligger, men jag vill vara hyfsat säker innan jag börjar skruva itu moppen i ett garage som jag inte får meka i alls egentligen...

Jag har även ett komplett Leonelli-system liggande, men inte heller där går det få fram något som helst mätvärde på signalgivaren. :hmm: