Läckande tank - Laddar...

1. 08:09 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Läckande tank

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. DT50_Jonathan
    Kön: Kille
    Bor: Kalmar
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 11:e okt 06
    Tid: 06:29
    Svar: 18
    Visningar: 450

Läckande tank

Nu är det så att jag lackade om moppen för en månad sedan, och nu har tanken börjat läcka! Det har liksom blivit bubblor på tanken (som tur är där det inte syns så mkt) och så blir det en pöl på marken efter ett tag. Jag vet inte om jag lyckades slipa för mkt och sedan att är nån rost i tanken lr?

Hur kan jag åtgärda detta? Kemisk metall? Någon tipsade om typ Epoxy 2-komp lim.
Tacksam för svar, skriv vad ni tror!
11:e okt 06shush shush

Svar: Läckande tank

menar du verkligen att det skulle läcka... ur själva metallhöljet?
11:e okt 06flurre flurre 24

Citerar shush
menar du verkligen att det skulle läcka... ur själva metallhöljet?

Min MT tank läckte som satan och så fort man lagat det ena hålet efter det andra så kunde man ge sig fan på att det kom något nytt. Så då köpte jag Kreem från www.lellesmc.se och hällde i tanken, sedan dess har den inte läckt nånting :happy:
11:e okt 06DT50_Jonathan DT50_Jonathan 23

Shush: Ja, alltså mitt på plåten på ena sidan så läcker den. Inte mycket alltså, men det blir en liten pöl efter en natt.

Flurr: Den var ju inte gratis precis, men kanske det bästa man kan göra? Jag har ju ändå kem metall hemma, så man kan kan prova med det en gång först? Tack för tipset! Fortsätt skriv!
11:e okt 06HooK HooK 33

jag hadde samma problem med min tank på mt5an och en lösning för att inte få problem med läkage i framtiden där du lagat är att löda ihop där det är håll.
11:e okt 06DT50_Jonathan DT50_Jonathan 23

Tack, men tror ni att löda eller kemisk metall är bäst i såfall?
11:e okt 06flurre flurre 24

löda är bättre än kemisk metall som håller en vecka typ :P
11:e okt 06tSp tSp 24

Löda med vad? Mina erfarenheter av lödningar är att dem inte fäster ihop skiten ett dugg. Tacka vet jag svetsen! Dra nån loppa där det läcker så fixar det sig. Se dock till att du har tömt tanken ordentligt först. :lol:
11:e okt 06Oskar_dtsm Oskar_dtsm 22

Det som är bäst är att tennspackla om du har möjlighet till det!. Finns inget som slår det totalt omöjligt att ha sönder o rostar inte . Man använder det på lyx-bilar ist för vanligt spackel. Mvh oskar
11:e okt 06Ugglaa Ugglaa 25

Citerar Oskar_dtsm
Det som är bäst är att tennspackla om du har möjlighet till det!. Finns inget som slår det totalt omöjligt att ha sönder o rostar inte . Man använder det på lyx-bilar ist för vanligt spackel. Mvh oskar

OT:
Varför skulle man endast använda tenn spackel på lyxbilar? Vi använder då det på alla bilar vi fixar i skolan, Och ute på företag ( bland dom som använder tennspackel ) så är det inte bara lyxbilar, kan likaväl vara gammla golfar
11:e okt 06PojkenMedKepsen PojkenMedKepsen 23

Citerar Ugglaa
OT:
Varför skulle man endast använda tenn spackel på lyxbilar? Vi använder då det på alla bilar vi fixar i skolan, Och ute på företag ( bland dom som använder tennspackel ) så är det inte bara lyxbilar, kan likaväl vara gammla golfar

OffTopic: Har han nån gång sakt att det enbart används på lyxbilar? Tänk lite föfan innan du går offtopic :zzz:
11:e okt 06Oskar_dtsm Oskar_dtsm 22

Citerar Ugglaa
OT:

Exakt ditt flåp!!! på lyxbilar är tennspackel orginal!!!! special beställda bilar som ska vara PERFEKTA!! . Tänk innan du postar! :happy: inget illa menat asså men försök o inte haka upp dig på allt! Utan tänk lite först
12:e okt 06DT50_Jonathan DT50_Jonathan 23

Kan vi gå tillbaka lite till frågan nu? Alltså tennspackel; var kan man köpa det, och vet ni ungefär vad det kostar?
Det är ingen som har någon aning om det funkar med 2-komp epoxy lim?
12:e okt 06GurraG_SWE GurraG_SWE

Köp leak fix från PP? :)
12:e okt 06tSp tSp 24

Citerar DT50_Jonathan
Kan vi gå tillbaka lite till frågan nu? Alltså tennspackel; var kan man köpa det, och vet ni ungefär vad det kostar?
Det är ingen som har någon aning om det funkar med 2-komp epoxy lim?

Jo, det är väl bensintåligt, så det ska nog funka. Fast personligen hade jag föredragit en svetsning och sedan snygga till fogen lite.
12:e okt 06tucktarn tucktarn 23

Citerar tSp
Se dock till att du har tömt tanken ordentligt först. :lol:

inte bara tömma de får fan inte va nå ånger kvar hlr :P