Hjälp. beta rr ktm motor, något konstigt med motorn!? - Laddar...

1. 07:39 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

HJÄLP. Beta RR ktm motor, något konstigt med motorn!?

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. Amme
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 17:e feb 07
    Tid: 15:29
    Svar: 8
    Visningar: 399

HJÄLP Beta RR ktm motor något konstigt med motorn!?

Vi har haft isär min polares Beta RR med KTM motorn, Vi hade isär den för att byta lager och så satte vi ihop den och då gick den igång och funkade att köra men så stanna han med moppen och skulle åka iväg igen men då gick det inte att lägga i någon växel men den gick att starta,

Så vi tog isär den igen och byta lite andra lager och skruva åt allt noga och satte ihop den igen och det gick och lägga i en växel och den gick och starta men det gick inte att åka iväg, det känndes som om kopplingen inte tog, Och vi provade och springa igång den iställe och då var hjulet helt låst, Nu var det oxå något konstigt ljud från motorn,

TACK för snabbt svar:)
17:e feb 07Xtreamsm besvarar HJÄLP  Beta RR ktm motor  något konstigt med motorn!? Xtreamsm 23

Svar: HJÄLP Beta RR ktm motor något konstigt med motorn!?

Har ni satt dit kopplingsarmen rätt ?
17:e feb 07Amme besvarar HJÄLP  Beta RR ktm motor  något konstigt med motorn!? Amme 20

Ja, det har vi gjort. Men vi misstänker att det är något med växelådan ?:|

Tack för svar.
17:e feb 07Toff3 besvarar HJÄLP  Beta RR ktm motor  något konstigt med motorn!? Toff3 20

e bakdäcket låst? går kicken runt ?
17:e feb 07Amme besvarar HJÄLP  Beta RR ktm motor  något konstigt med motorn!? Amme 20

Japp, det är låst när man försöker springa igång den, Japp, kicken går runt. Det går att starta om man kickar och det går att lägga i en växel MEN den vill inte dra iväg. :(

Tack för svar. :)
18:e feb 07minmt5 besvarar HJÄLP  Beta RR ktm motor  något konstigt med motorn!? minmt5

det känner ja igen sen en kompis renovera motorn har du kollar så du stält in dom dreven på komplings sidan som ska vara stälda åt priken eller pilen

Citerar Amme;896251
Vi har haft isär min polares Beta RR med KTM motorn, Vi hade isär den för att byta lager och så satte vi ihop den och då gick den igång och funkade att köra men så stanna han med moppen och skulle åka iväg igen men då gick det inte att lägga i någon växel men den gick att starta,

Så vi tog isär den igen och byta lite andra lager och skruva åt allt noga och satte ihop den igen och det gick och lägga i en växel och den gick och starta men det gick inte att åka iväg, det känndes som om kopplingen inte tog, Och vi provade och springa igång den iställe och då var hjulet helt låst, Nu var det oxå något konstigt ljud från motorn,

TACK för snabbt svar:)

18:e feb 07Casal besvarar HJÄLP  Beta RR ktm motor  något konstigt med motorn!? Casal 20

Kolla att kopplingswire:n är lagom spänd.(ca: 1mm spel)
18:e feb 07Amme besvarar HJÄLP  Beta RR ktm motor  något konstigt med motorn!? Amme 20

Vet nån åt villket hål pilen på kopplingsklockan ska pecka då?!:|
23:e feb 07jocke_ktm_beta besvarar HJÄLP  Beta RR ktm motor  något konstigt med motorn!? jocke_ktm_beta

vad är det för ljud som kommer från motorn ?? jag har också ett ljud som kommer från motorn när jag bytte kolven.. :wacko: låter typ symaskinaktigt.. nån som vet va de kan bero på '? hur låter ditt ljud ? jag har ju också ktm motorn som du kanske förstår :) lycka till