Furia -02 startar ej - Laddar...

1. 20:42 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Furia -02 Startar Ej

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. Aleks
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 21:a mar 07
    Tid: 19:59
    Svar: 8
    Visningar: 205

Furia -02 Startar Ej

Tja tja, jag och polaren beställde lite prylar idag till våra moppar, så tog vi en titt på hans framlampa då helljuset inte funkade..

Sen när vi fått det att funka sisådär iallafall så var det dags för han att åka hem.
Han kommer 200 meter sen ringer han och säger att den stannat, jag går dit och han berättar en den tappade kraft och lät ungefär som om man får soppatorks, fast han hade mycket bensin kvar..

Vi provar att kicka gång på gång, utan kran, med kran, utan choke, med chocke, utan gas, med gas osv.

Försöker putta igång den, den tänder knappt, men efter ett tag så börjar den tända iallafall men så dör den på direkten, kickar gång på gång och den tänder då och då men låter du kicken åka upp igen till "Neutrala" läget så dör den, har du kvar kicken när den startats så är den på i 1-2 sekunder sen dör den långsamt, tittar tändhatten, kabel, allt sådant..

Har aldrig haft liknande problem förut, och den startade på första hemma hos mig, men efter 200 meter så dog den bara..

Någon som vet vad felet kan vara?
21:a mar 07Casal Casal 28

Svar: Furia -02 Startar Ej

Det kan ha legat lite skit i förgasaren som den sög upp i munstycket och sen blev det stopp. Gör rent förgasaren och se om den går bra sen.
21:a mar 07Blide Blide 27
Hände typ samma sak me min Furia...Choken hade hängt sig så den shokade hela tiden och blev sur...Sen så var det skit i förgasaren också så jag skulle kolla choken och gör rent förgasaren om jag var du. Lycka till:)
21:a mar 07Aleks Aleks 27
Tackar för tipsen, ska tipsa polaren att ta en titt på förgasaren, men det konstiga är ju att den dog på direkten om du kickade snabbt, men om du kickade ner den (och den startade) och du inte släppte kicken på direkten så dog den inte förrän 1-2 sekunder..

Men som sagt, vi får väl ta en titt på förgasare, annars har han original munstycke - aldrig bytt och så luftburken är på, fast skit kanske kan leta sig in i förgasaren via en luftbox också...

Tack iallafall!
21:a mar 07Mc_Nilzy Mc_Nilzy 28
Orginal munstycke säger du? är den urpluggad? isåfall har du problemet där!
22:a mar 07Aleks Aleks 27

Citerar Mc_Nilzy;954574
Orginal munstycke säger du? är den urpluggad? isåfall har du problemet där!

Man kan ju tycka det, men det har haft original munstyck med MK kröken sedan juli månad, men han skulle ta en titt på moppen idag, får se om han får igång den..

Tack för hilfen iallafall, BTW "tvingade" honom att köpa nytt munstycke igår kväll medans vi beställde annat skräp från startuning.se :D
22:a mar 07Casal Casal 28
Du vet väl att skiten i förgasaren kommer nästan alltid med bensinen och inte luften.
22:a mar 07Aleks Aleks 27

Citerar Casal;955101
Du vet väl att skiten i förgasaren kommer nästan alltid med bensinen och inte luften.

Nej, det visste jag faktiskt inte :)
Men man lär sig något varje dag.. :happy:
22:a mar 07PimpStarDeluxe PimpStarDeluxe 27
Har själv en furia o jag har haft samma problem nu i vinter.. Testa skruva ut luftskruven 2/4 varv o när den gått igång en liten stund skruvar du tillbaka den..