Start problem. och motocity kostnader för kolla igenom motorn ! - Laddar...

1. 15:43 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Start problem. Och motocity kostnader för kolla igenom ...

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. senda02
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 23:e mar 07
    Tid: 21:06
    Svar: 13
    Visningar: 394

Start problem Och motocity kostnader för kolla igenom motorn !

Tjenna, Ska kanske köpa en motor.
Men det är nått "fel" på den.
Den startar, men det är bara i några sekunder, ca 10.

Han sa nått om att:
Bensinen som kommer på stiftet brinner inte om man tänder fyr på det. Den surar ner sig med.

Det som har kollats igenom är..
tändning, lager, vev, cylidner, membran.
Inte packboxar...

Är det nått mera man kan göra åt saken ?
Eller lämna in den till Motocity så får dom kolla igenom det.
Och hur mycket kommer dom att ta ?

Sakerna som sitter på motorn är..

Hebo Manston Racing 71cc
Hebo Underliggande Effektrör
Stage6 PWK 28mm Förgasare
Hebo Filter
Italkit Tändning
Shortneck 28mm Insug
Malossi MHR Membran
Malossi MHR Koplingsfjädrar
Doppler Vev (16.000 RPM)
Pro Race Lameller
Pro Race Ramlager C4
Portat Block och Cylinder
Cross Kedja
NGK B10EVX Tändstift
NGK Racing Tändkabel
23:e mar 07Casal Casal 27

Svar: Start problem Och motocity kostnader för kolla igenom motorn !

Det kan vara något jättelätt fel. Förgasare eller tändning.
23:e mar 07senda02 senda02 31

Citerar Casal;957503
Det kan vara något jättelätt fel. Förgasare eller tändning.

Så du har ingen aning hur man kan fixa det ?
23:e mar 07DerbiSendaOtto DerbiSendaOtto 28

Citerar senda02;957504

Testa med att ställa om förgasaren om från noll. Med tanke på att de är en Italkit tändning så kanske förra ägaren inte har haft så stor erfarenhet av detta. Du kanske skulle låta någon som har mer kunskap om sådana tändningar utföra en felsökning?

Citerar senda02;957504

Det är bara att byta ut del efter del tills den går. Det kan vara så enkelt att kilen till svänghjulet "rotorn" har gått sönder så den tänder fel. Eller att någon har satt tändningen ett kvarts varv fel (om det nu är möjligt).
23:e mar 07kebabtomte kebabtomte 27

Citerar DerbiSendaOtto;957508
Testa med att ställa om förgasaren om från noll. Med tanke på att de är en Italkit tändning så kanske förra ägaren inte har haft så stor erfarenhet av detta.

Det stämmer inte (Bra teori btw ;D). "Förra" ägarn var kunnig som fan. Tog honom en 3h att ställa in tändningen PERFEKT.
Och moppen gick bra tills detta bara kom som en bomb.
23:e mar 07DerbiSendaOtto DerbiSendaOtto 28
kebabtomte: okej .. :)

Kan vara reedsen/membranen som är kassa? Så när du startar den o gasar så öppnar de sig helt o stänger sig inte riktigt o därmed blir de ju full rulle(baksug/misständningar). Kollat flottören så den inte hängt sig så den dränker stiftet?
Min kompis MT gick bra ända till en dag och då var det helt dött fram tills jag felsökte den. Hittade en sprängd packbox. Satte i en ny och nu går den fint!
23:e mar 07senda02 senda02 31

Citerar Casal;957570
Min kompis MT gick bra ända till en dag och då var det helt dött fram tills jag felsökte den. Hittade en sprängd packbox. Satte i en ny och nu går den fint!

ska ta å provas ;)
24:e mar 07F1dde F1dde 26
Vad ska du ha motorn till, ett nytt projekt? (:

Fidde
24:e mar 07Mr.Derbi-Pill Mr.Derbi-Pill 29
min kompis hade MHR Replica 21mm. så helt plötsligt så gick den inte....den gick igång, sen dog den, gick igång, sen dog den.....

sen fick ja o gurra den, så plocka vi ner den för bit, ja satte mina tassar i den. renovera den som sakt. sen så fungera den utan problem.

sedan kan du ju börja med att ta loss de jävla filtret och se om de blir bättre. sen att den startar och sen bara dör vi gaspådrag är ju förgasar fel, får för mycke luft..men de tror ja inte är i ditt fall lr?
24:e mar 07senda02 senda02 31

Citerar F1dde;957885
Vad ska du ha motorn till, ett nytt projekt? (:

Fidde

Japp ;)

Citerar Mr.Derbi-Pill;958031
min kompis hade MHR Replica 21mm. så helt plötsligt så gick den inte....den gick igång, sen dog den, gick igång, sen dog den.....

sen fick ja o gurra den, så plocka vi ner den för bit, ja satte mina tassar i den. renovera den som sakt. sen så fungera den utan problem.

sedan kan du ju börja med att ta loss de jävla filtret och se om de blir bättre. sen att den startar och sen bara dör vi gaspådrag är ju förgasar fel, får för mycke luft..men de tror ja inte är i ditt fall lr?

hmm nja.. Måste nog vara nån/några packbox ?
Sitter väl vid veven, kiken, växelpedelan osv.

Behöver man klyva motorn för att fixa dom ?

Eller så tar jag me motorn till dej så får du ta en titt, bor vid göteborg :naughty:
24:e mar 07David.A David.A
när jag ägde motorn, hade den samma problem(enligt honom).. dock löste jag det på 20min och det har inte med packboxar // fögge osv osv att göra. adda min msn så kan jag möjligtvis berätta.
24:e mar 07senda02 senda02 31

Citerar David.A;958073
när jag ägde motorn, hade den samma problem(enligt honom).. dock löste jag det på 20min och det har inte med packboxar // fögge osv osv att göra. adda min msn så kan jag möjligtvis berätta.

addad !