Honda mt5 cylinder 65cc och effektsystem?! - Laddar...

1. 04:01 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Honda mt5 Cylinder 65cc Och effektsystem?!

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. Snappan
    Kön: Kille
    Bor: Helsingborg
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 6:e okt 07
    Tid: 10:27
    Svar: 38
    Visningar: 648

Honda mt5 Cylinder 65cc Och effektsystem?!

Tjena, jag sitter här nu och funderar på att beställa ett nytt avgassystem och en ny 65cc cylinder till min mt. Jag vill helst att båda ska vara "högvarviga". Jag funderar på att köpa ett Gianelli på www.50cc.org . Och en Malossi 65cc där också. :)

Jag har förstått när jag använt sökfunktionen att Gianellit är högvarvigt men är Malossi cylindern det? Om inte vilken 65cc cylinder är det?:huh: Och om jag inte skulle köpa en Malossi cylindern. Skulle effekten öka om jag köpte ett Gianelli endast?

Setupen som jag har nu är:
65cc Noname cylinder
Jamarcol
20mm förgasare
drevning: 17 / 42 (orginal 13/45)

Och den går väll som bäst på mätaren i 90-95 km/h. (Går utanför mätaren över 70 km/h):hmm:

Och är www.50cc.org en "säker" sida att beställa ifrån? Så att man inte blir lurad o så ni vet :p . Går det att handla via postförskott?:huh:
6:e okt 07Gladden Gladden 24

Svar: Honda mt5 Cylinder 65cc Och effektsystem?!

Jag tyckte att min Athena var hyffsat högvarvig för att vara en orörd cylinder till en MT, sen sägs det att gianellit är högvarvit också. Vet inte dock, aldrig testat det. Körde på:

Athena 45mm
Mikuni VM20
luhao
14/45

Som första trimm och den gjorde väl 80.

Och sen, orkar din noname cylle varva ur 4an(5an?) med 17/42 !?
6:e okt 07Sazxe Sazxe 24

Färre erfarenheter kring mt's men ja har iaf goda erfarnheter kring 50cc..leverar vad men beställer!
//GD
6:e okt 07Snappan Snappan

Citerar Gladd0^;1355889
Jag tyckte att min Athena var hyffsat högvarvig för att vara en orörd cylinder till en MT, sen sägs det att gianellit är högvarvit också. Vet inte dock, aldrig testat det. Körde på:

Athena 45mm
Mikuni VM20
luhao
14/45

Som första trimm och den gjorde väl 80.

Och sen, orkar din noname cylle varva ur 4an(5an?) med 17/42 !?

Okej, jaa den gör ju redan över 80 km/h. Tänkte åsså på athena ett tag, kostar ju bara 1100 kr på addemoto åsså.

Jadå den klarar varva ut med den drevningen :p. MEN den e seg som tusan i en brant uppförsbacke.
6:e okt 07dappe_89 dappe_89 22

Citerar Snappan;1356053
Okej, jaa den gör ju redan över 80 km/h. Tänkte åsså på athena ett tag, kostar ju bara 1100 kr på addemoto åsså.

Jadå den klarar varva ut med den drevningen :p. MEN den e seg som tusan i en brant uppförsbacke.

Vadå vilken cylle är högvarvig? svårt att höja avgasporten?:lol:ta en sväng till feltema och köp dig en dremel och lite verktyg så kan du fixa den högvarvig! sen dreva och bestycka den rätt, som du inte gjort :zzz:

fresten, jag träffa snuten igår på statoil.. simme :D:lol:
6:e okt 07SugarDaddy SugarDaddy 25

Malossis 65:a är mycket högvarvig. Om man portar dvs. Som jag gjort i mitt projekt. Kolla det. Den varvar mest av alla hojjar jag haft.

Jag hade kört på Ronkenrör.

//SD

Citerar SugarDaddy;1356118
Malossis 65:a är mycket högvarvig. Om man portar dvs. Som jag gjort i mitt projekt. Kolla det. Den varvar mest av alla hojjar jag haft.

Jag hade kört på Ronkenrör.

//SD

ja portar man kan man ju få alla cyllar att varva. Han menar oportad.

Citerar dappe_89;1356093
Vadå vilken cylle är högvarvig? svårt att höja avgasporten?:lol:ta en sväng till feltema och köp dig en dremel och lite verktyg så kan du fixa den högvarvig! sen dreva och bestycka den rätt, som du inte gjort :zzz:

fresten, jag träffa snuten igår på statoil.. simme :D:lol:

Tyst nu :) Kan ju börja med att hitta munstycket som e segt som fa* o hitta :hmm: Prövade cykelbollen men dom kan ju ingenting. Dom gav mig ett vanligt munstycke som var till nåt helt annat fast jag sa 20mm förgasare Mikuni Honda mt. Och jag ska behålla drevningen. Ska bara fixa mer effekt så den klarar den ordentligt.

Seriöst? :D Då Kim blev tagen elr?:lol: Böter för han? Lämp? Hade du nån moppe där?

Edit: Är Jamarcol, Luhao, och techno rören nästan likadana eller är där någon större skillnad?

Citerar Snappan;1356268
Tyst nu :) Kan ju börja med att hitta munstycket som e segt som fa* o hitta :hmm: Prövade cykelbollen men dom kan ju ingenting. Dom gav mig ett vanligt munstycke som var till nåt helt annat fast jag sa 20mm förgasare Mikuni Honda mt. Och jag ska behålla drevningen. Ska bara fixa mer effekt så den klarar den ordentligt.

Seriöst? :D Då Kim blev tagen elr?:lol: Böter för han? Lämp? Hade du nån moppe där?

Edit: Är Jamarcol, Luhao, och techno rören nästan likadana eller är där någon större skillnad?

ONT: Men du får ju ha rätt munstyckes mm.. finns typ 4 och 5 till mikuni tror ja, ta med ett och visa dom.. eller helt enkelt köper du en munstyckes sats på internet -.-:D

OFT: vi stod på statoil så ställde jag moppen vid ingången där vi brukar stå så ställer kim sig och tankar så står vi alla bredvid han(jag,totte,björn) så rullar det in en pike'buss precis 1cm bakom mig också hoppar dom ut och skriker typ "jaha, tjena grabbar, vafan håller ni på med?" eller ngt xD
haha han fick inge böter eller något, dom såg ju inte han köra :lol: men fyfan vad kul de va :D björn hade 125an med, snyggt om dom hade kollat den
6:e okt 07Vikingmannen_nr1 Vikingmannen_nr1 24

Citerar Snappan;1356268

Luhao = Lågvarv
Jamarcol = Mellan
Techno (race?) = Högvarvigt

Citerar dappe_89;1356658
ONT: Men du får ju ha rätt munstyckes mm.. finns typ 4 och 5 till mikuni tror ja, ta med ett och visa dom.. eller helt enkelt köper du en munstyckes sats på internet -.-:D

OFT: vi stod på statoil så ställde jag moppen vid ingången där vi brukar stå så ställer kim sig och tankar så står vi alla bredvid han(jag,totte,björn) så rullar det in en pike'buss precis 1cm bakom mig också hoppar dom ut och skriker typ "jaha, tjena grabbar, vafan håller ni på med?" eller ngt xD
haha han fick inge böter eller något, dom såg ju inte han köra :lol: men fyfan vad kul de va :D björn hade 125an med, snyggt om dom hade kollat den

Haha, najs, ja Björn blev nog lite nervös kan jag tänka mig :D:D:D
Den e väll fortfarande tejpad över allt fortfarande? (180:in)

Citerar Snappan;1356053

Gör den över 80 med gjutjärn 65cc?

då drar en skuren ciao dig i axx?

Citerar Gladd0^;1356768
Gör den över 80 med gjutjärn 65cc?

då drar en skuren ciao dig i axx?

Jo den gör väll dryga 90 km/h.

Näh skulle jag nog inte påstå men axxet kunde ju varit bättre om man säger så :lol:

Citerar Vikingmannen_nr1;1356672
Luhao = Lågvarv
Jamarcol = Mellan
Techno (race?) = Högvarvigt

Nej nej, inte techno Race utan bara Techno överliggande. Säljs här:
http://rinab.jetshop.se/

Citerar Snappan;1356776
Jo den gör väll dryga 90 km/h.

Näh skulle jag nog inte påstå men axxet kunde ju varit bättre om man säger så :lol:

90km/h med noname cylle..
Skulle inte råda dig till att köpa ny cylle om du itne tänkt porta.. För athenan gör GARANTERAT inte 90km/h med den drevningen, inte en chans att den orkar.
Skulle vilja se hur portarna är på noname cyllen.

Citerar Gladd0^;1356806
90km/h med noname cylle..
Skulle inte råda dig till att köpa ny cylle om du itne tänkt porta.. För athenan gör GARANTERAT inte 90km/h med den drevningen, inte en chans att den orkar.
Skulle vilja se hur portarna är på noname cyllen.

Är 90 km/h bra???, tyckte de va ganska dåligt för 65cc men men.
ja, då borde jag väll inte köpa en Athena Cylinder iallfall.