Svar: använda motor olja iställe för gaffel olja ?
köp gaffel olja! MÖE bättre de e ju endå en gaffel men de går me motorolja men inte bra då isf e de bättre me automatolja men de beror på hur bonnig man vill va men ett tips köp gaffelolja
råkade ta i motor olja till min dt i oljeblandaren.. det sak va 2 takt men ja råka ta en olja som skulle va till bil... gör det något... har kört med det skit länge nu och ska behöva ta i nytt så tror inte det e någon större fara för det har ju inte hänt något så :D :P
Skillnaden är att gaffelolja skummar mindre och är mer lättflytande vid kalla temperaturer, men om du inte bryr dig så mkt om moppen så kan du köra på motorolja.
Dock ska du inte köra på motorolja om du har tänkt att hoppa med moppen ;)
Edit:
Citerar vongyllis;1364854
råkade ta i motor olja till min dt i oljeblandaren.. det sak va 2 takt men ja råka ta en olja som skulle va till bil... gör det något... har kört med det skit länge nu och ska behöva ta i nytt så tror inte det e någon större fara för det har ju inte hänt något så :D :P
Häll i 2takts olja för fan !! :huh:
hahaa :P vet men råka hälla ifel men körde ändå... ja fråga pappa och om motorn skulle skära skulle ja få en ny moppe :D :P
men det funkar nog för ja har kört med det skit länge och det har inte hänt något :P
Det fungerar inte att byta ut gaffeloljan emot motorolja. Gaffeloljan har en viss viskositet som nästan garanterat är trögare än motoroljan. Det är även viskositeten som ger gaffeln dess dämparkaraktär.
Kör med gaffelolja!
Kör självklart med gaffelolja!
Bättre som fan, skummar inte..är tunnare i sin viskositet osv..:)
funkar med hydralolja oxå, men de ä mkt bätre med gaffelolja
okeej tack för alla svar
jag körde med motorolja ett tag och det funkade fint, men du kan ta automatlåde olja med det funkar också bra, det har jag i gaffeln nu.
Jag tror han har fixat sin gaffel för ett bra tag sen! ;)
Citerar Marvin;1593931
Jag tror han har fixat sin gaffel för ett bra tag sen! ;)
Word:happy:
Men på tal om det, så beror det ju på, om du vill ha en mjukare gaffel så ska du ju välja en olja med högre viskositet, dvs som fluter lättare. Huruvida motorolja är bra törs jag dock inte svara på:hmm:
//Axel:)
Citerar MRX_Racing;1594363
Word:happy:
Men på tal om det, så beror det ju på, om du vill ha en mjukare gaffel så ska du ju välja en olja med högre viskositet, dvs som fluter lättare. Huruvida motorolja är bra törs jag dock inte svara på:hmm:
Lägre viskositet menar du ;)
Citerar jeppen;1594381
Lägre viskositet menar du ;)
ja, självklart:P trött nu märker jag:happy:
Citerar vongyllis;1364854
hahaha kung:lol:
att ha motorolja i gaffeln är som att trycka upp en elefant i röven på en fågel,, Det går inte ! köp riktigt gaffelolja !