Min kompis säger/hur fort kan den gå osv tråden - Laddar...

1. 20:39 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Min kompis säger/hur fort kan den gå osv tråden

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. MRX_Racing
    Kön: Kille
    Bor: Arvika
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 5:e mar 08
    Tid: 21:33
    Svar: 2636
    Visningar: 56191

Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden

Märker att det är vanligt att sådana här trådar skapas, så jag tänkte göra en samlingstråd för alla sådana frågor, hur fort min moped kan gå med den setupen, gör min kompis urpluggade drac 100 osv. Det kanske kan tyckas onödigt att fråga om sådant som är så självklart, men om man har en diskution med en kompis men inte kommer fram till vem som har rätt så kan det vara bra att låta saken avgöras av proffs, dvs här på mnf:)
Även frågor som hur snabbt moppen kan gå med en viss setup rymms här, saker som kanske kan vara oviktiga, men som vissa vill veta, så varför inte ha en tråd där man kan fråga sådana saker?:)
"fuckofrågor" som man inte vågar posta någon annanstans av rädsla för att bli "mobbad" är också det välkommet här, vart sitter förgasaren, vad är en fögg osv:) Jag vet att har man ingen som lär dig och är ny på mopeder så är det inte så lätt att veta vart allt sitter, vad det gör osv.

Ni fattar, detta är altså tråden för alla "dumma frågor" (om det nu finns sådana), alla "fuckofrågor" osv:)

Regel för tråden: Här får ingen dumförklaras, utan så länge han ställer en vettig fråga ska han ha ett vettigt svar, annars kommer ingen att våga posta i tråden...

//Axel:)
5:e mar 08tjockarn besvarar Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden tjockarn 20

Svar: Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden

skit bra gjort... fan du är en klok grabb xD Du kommer på massa bra trådar (Y)

/F
5:e mar 08Marvin besvarar Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden Marvin 20

Hur fort går min drac med 28mm fögge och thrower + en portad TNT 70cc? Mina polare säger att den gör 130 men stämmer de verkligen? :huh:
5:e mar 08Mattelistus besvarar Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden Mattelistus 21

Citerar Marvin;1677577
Hur fort går min drac med 28mm fögge och thrower + en portad TNT 70cc? Mina polare säger att den gör 130 men stämmer de verkligen? :huh:

nej snarare 140 med gasres på alla växlar
5:e mar 08TeamGreenMachine besvarar Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden TeamGreenMachine 19

Citerar Marvin;1677577

28mm skulle jag säga är lite onödigt stort till den setupen skulle nog va lagom med en 19-21mm fögge!, jag skulle tippa på att den gjorde runt 90-95 inte nå 130 eller 110!:wacko:
5:e mar 08Olle^ besvarar Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden Olle^ 20

skulle inte den här tråden försökas hållas seriös :huh:
5:e mar 08Tjocken besvarar Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden Tjocken

Citerar Mattelistus;1677592
nej snarare 140 med gasres på alla växlar

tråden är väl mest till för att vara seriös i inte någon ironi och sarkasm.

ONT: 21mm duger och skulle gissa på 80-90km/h
5:e mar 08Marvin besvarar Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden Marvin 20

Citerar Olle^;1677600
skulle inte den här tråden försökas hållas seriös :huh:

Måste ju köras in lite :unsure:

Förlåt om jag var oseriös, men jag kunde inte tygla mig! :mellow:
5:e mar 08Ville^ besvarar Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden Ville^ 19

Hej,jag har ett Hebo Escape Bufanda som jag hadde tänkt sätta på min Senda X-treme -06 någon dag. Men har nu har jag tänkt att byta det mot ett Gianelli 2-t istället.

Kommande setup:
Hebo Escape / Gianelli 2-t
ostrypt luftburk
ca. 84 munstycke
13-53 drevning
ostrypt CDI

Nu till frågan vilket av rören bör jag satsa på? Låter det mycket? tror ni man skulle kunna nå 90 km/h med rätt instäld fögge? med något av rören isåfall vilket?

Tackar för svar:)

Gianellit har du bäst chanser med, går som ett skållat troll (för att vara original i övrigt) med rätt inställd fögge
5:e mar 08Parden besvarar Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden Parden 20

Citerar Villxe;1677625
Hej,jag har ett Hebo Escape Bufanda som jag hadde tänkt sätta på min Senda X-treme -06 någon dag. Men har nu har jag tänkt att byta det mot ett Gianelli 2-t istället.

Kommande setup:
Hebo Escape / Gianelli 2-t
ostrypt luftburk
ca. 84 munstycke
13-53 drevning
ostrypt CDI

Nu till frågan vilket av rören bör jag satsa på? Låter det mycket? tror ni man skulle kunna nå 90 km/h med rätt instäld fögge? med något av rören isåfall vilket?

Tackar för svar:)

Skulle köra på gianellit, helt klart. Sen så får du gärna nämna vad det är för strl på föggen?:)

Du kan helt klart få upp den i 90km/h om du ha orken att pilla ordentligt med föggen?
5:e mar 08Ville^ besvarar Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden Ville^ 19

Citerar Leoparden;1677636
Skulle köra på gianellit, helt klart. Sen så får du gärna nämna vad det är för strl på föggen?:)

Du kan helt klart få upp den i 90km/h om du ha orken att pilla ordentligt med föggen?

Har orginal fögge 14mm dellorto:)
5:e mar 08Parden besvarar Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden Parden 20

Citerar Villxe;1677648
Har orginal fögge 14mm dellorto:)

Mja nu har jag ju inte testat med en dó 14mm:P Men införskaffa en 19mm dó och ställ in så ska du se att det kommer hända grejer;)

Jag är osäker på om 14mm räcker för att få upp den i 90km/h även om man ställer in föggen så gott det går:hmm:
5:e mar 08turtanMAD besvarar Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden turtanMAD 19

Citerar Leoparden;1677654
Mja nu har jag ju inte testat med en dó 14mm:P Men införskaffa en 19mm dó och ställ in så ska du se att det kommer hända grejer;)

Jag är osäker på om 14mm räcker för att få upp den i 90km/h även om man ställer in föggen så gott det går:hmm:

Kanske, kanske inte, men inte långt ifrån 90 iallafall om den är bra inställd. Du har iallafall absolut bäst chanser med gianellit.

Kanske kommer en 19mm do när sommaren närmar sig, vem vet:P
6:e mar 08buseN besvarar Min kompis säger hur fort kan den gå osv tråden buseN 18

en fråga. eller några.

en Derbi Drd raing ltd 05. med ett gianelli och 13/53, hur gör den med en orginal förgasare och cylle?

dessutom, en nybörjar fråga. vart sitter lamellerna?, och vad slits mer än dom vid sega växlingar, dvs slira kopplingen?

och är det 17,5 mm fögge på ltd? borde jag skaffa 21 eller är de för mycket till bara det ? kommer även cdi. och trim cylle. fast cyllen kommer senare,. men vad är det mer,? man kan köpa till? som är "billigare" trim? drev,effekt,cdi,ev.fögge,luftfilter, + klart munstycke!

Riktigt bra tråd i övrigt! har mycket kvar att lära mig:) så här blir det nog att fråga saker om allt med trim och hastighet!:D