Sym jet sport x trimm...snabbt nu måste veta! - Laddar...

1. 07:07 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Sym jet sport x trimm...snabbt nu måste veta!

Forum Moped Allmänt Scooter
  1. Profil
  2. haggaboy
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 13:e jun 08
    Tid: 23:04
    Svar: 9
    Visningar: 2414

Sym jet sport x trimm snabbt nu måste veta!

Tjena om man vill ha upp en sym jet sport x i 70-80 hur borde man trimma den då?

Vill ej köpa effektrör lr ny cylinder..

Hjälp mig snabbt snälla!:happy:
14:e jun 08Kolvringen besvarar Sym jet sport x trimm  snabbt nu måste veta! Kolvringen 19

Svar: Sym jet sport x trimm snabbt nu måste veta!

Dra variatorringen.
Byt munstycke.
Köp en 17,5mm fögge.
Byt vikter.
Byt kopplingsfjädrar.
14:e jun 08Darjda besvarar Sym jet sport x trimm  snabbt nu måste veta! Darjda 19

Du får knappast upp den i 70-80 utan effekt/cylinder.

Du kan ju börja med att ta bort alla pluggar/strypningar iallafall, Den kommer gå lite bättre då.
Annars lär du skaffa åtminstånde ett effektrör.
14:e jun 08Kolvringen besvarar Sym jet sport x trimm  snabbt nu måste veta! Kolvringen 19

Avgasröret och pluggen - Dra pluggen.
Blindrör - Stryp det på frivilligt sett.
CDI-boxen - Kan vara strypt.
Förgasare - Kan vara strypt.
Variatorringen - Ta bort.

Där har du en grundlig avstrypnings-fas.
14:e jun 08Pompa besvarar Sym jet sport x trimm  snabbt nu måste veta! Pompa 19

Du kommer aldrig få upp moppen i över 70 utan att byta cylle eller avgasrör, specielt inte på en sym med deras konstiga motor och klena orginalcylinder
21:a jun 08Zeecor besvarar Sym jet sport x trimm  snabbt nu måste veta! Zeecor 21

Nån som har bilder på vart v-ringen sitter?
21:a jun 08Virrevirus besvarar Sym jet sport x trimm  snabbt nu måste veta! Virrevirus 20

Söök. Den sitter innanför varator kåpan ..
21:a jun 08Haselhoff besvarar Sym jet sport x trimm  snabbt nu måste veta! Haselhoff 27

Citerar Pompa;1910080
Du kommer aldrig få upp moppen i över 70 utan att byta cylle eller avgasrör, specielt inte på en sym med deras konstiga motor och klena orginalcylinder

Org cyl lämnar mer effekt på bakan en vad aerox gör i allfall :lol:

Finns ingen CDI strypning ! endast tidigare motorerna som har de som man kan dra en kabel.
22:a jun 08Macke.M besvarar Sym jet sport x trimm  snabbt nu måste veta! Macke.M 18

Hej, jag vet en som har en avstrypt sportX och hans gör lite över 70km/h på original mätaren, han har borttagen variatorring och kapat blindrör.

Citerar även mig själv från, strypningslistan:

Citerar Macke.M;1929709
Jag har en -04:a, men iaf det finns variatorring, blindrör på min, men vissa har remskivering istället för v-ring, det är en vit plastring som finns inne i kopplingen.
Har även hört att den "räfflade slangen" i luftburken är en strypning.
Blindrör, ser du ifall du har på ditt avgasrör, det är ett smalare rör som går ut från avgassystemet men som är igentäppt i andra änden, det måste kapas och svetsas igen för hålet eller byta till ett effektrör.
Du kan också kolla efter variatorring, ta bort variatorkåpan och kolla/känn/ta kort bakom kugghjulet till vänster efter en ring, muttern är lättast att ta av med mutterdragare (jag har provat utan, men jag lyckades inte).
Hoppas det hjälpte!
// Macke

Säg till om du behöver lite bilder också ;)
6:e maj 10boombastic besvarar Sym jet sport x trimm  snabbt nu måste veta! boombastic

Vet du hur CDI-boxen ser ut på en sym sportx 09 ?