Stalker dog och startar inte, den har gnista. - Laddar...

1. 07:12 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Stalker dog och startar inte, Den har gnista.

Forum Moped Allmänt Scooter
  1. Profil
  2. Jimmzz
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 5:e jul 08
    Tid: 11:18
    Svar: 8
    Visningar: 150

Stalker dog och startar inte Den har gnista

Hej! Moppen dog, den lät typ. wiiiiii ööööööööööhööööh *död* putte hem den till husvagnen och tog loss stiftet. Den hade gnista, åkte ner sen o köpte ett nytt stift. Blev bättre gnista nu, spruta in startgas i cylinderloppet. på med stiftet och kicka, den tänder inte ens. sen testade vi med bensin och allt. men den får inte bensin till stiftet? Är de ringarna som inte orkar pressa upp bensinen till stiftet som gör att den inte tänder? vi körde även startkablar och då hostade den två tre gånger. Aja, ska snart åka hem till pappa o skruva av cylindern osv!
Någon som har mer förslag? har rensat förgasaren oxå!

Lägger till lite mer info som jag glömde.
Setup.
Leovince TT.
3.5G Vikter Stage 6.
Blåa fjädrar.
72 Munstycke.

Den har.
Gnista.

Den har INTE.
Bensin :)
5:e jul 08Filmtittaren besvarar Stalker dog och startar inte  Den har gnista Filmtittaren

Svar: Stalker dog och startar inte Den har gnista

Citerar Jimmzz;1974575
Hej! Moppen dog, den lät typ. wiiiiii ööööööööööhööööh *död* putte hem den till husvagnen och tog loss stiftet. Den hade gnista, åkte ner sen o köpte ett nytt stift. Blev bättre gnista nu, spruta in startgas i cylinderloppet. på med stiftet och kicka, den tänder inte ens. sen testade vi med bensin och allt. men den får inte bensin till stiftet? Är de ringarna som inte orkar pressa upp bensinen till stiftet som gör att den inte tänder? vi körde även startkablar och då hostade den två tre gånger. Aja, ska snart åka hem till pappa o skruva av cylindern osv!
Någon som har mer förslag? har rensat förgasaren oxå!

SKUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUREN! :lol:

Så var det på min Hyosung också, den bara dog och vägrade starta. Så plockades cylindern av av Love_Roxxy också såg vi att den var fetingskuren.
5:e jul 08Jimmzz besvarar Stalker dog och startar inte  Den har gnista Jimmzz 18

Citerar Filmtittaren;1974583
SKUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUREN! :lol:

Så var det på min Hyosung också, den bara dog och vägrade starta. Så plockades cylindern av av Love_Roxxy också såg vi att den var fetingskuren.

jo, men den är inte skuren totalt. Isf bara kolven. Och om den är Fetingskuren så sitter även kolven fast vilket inte min gör ;)
har även 7.5 (?) i komp.
5:e jul 08Filmtittaren besvarar Stalker dog och startar inte  Den har gnista Filmtittaren

Citerar Jimmzz;1974590
jo, men den är inte skuren totalt. Isf bara kolven. Och om den är Fetingskuren så sitter även kolven fast vilket inte min gör ;)
har även 7.5 (?) i komp.

Ok. :P Plocka av och kolla. :)
5:e jul 08Jimmzz besvarar Stalker dog och startar inte  Den har gnista Jimmzz 18

Citerar Filmtittaren;1974596
Ok. :P Plocka av och kolla. :)

Ahmen ;) får väl se vad de är som döljer sej av all skit. men inga tips som att mebramen är fulla med skit och inte öppnat sej osv?
5:e jul 08Dine besvarar Stalker dog och startar inte  Den har gnista Dine 19

Vakumslangen eller vad den kallas, sitter den på? sitter den tätt? min brors stalker dog varje kvart om han inte sög i slangen, sen satter jag bara ett strips där och den går perfekt :)

Citerar Dine;1974684
Vakumslangen eller vad den kallas, sitter den på? sitter den tätt? min brors stalker dog varje kvart om han inte sög i slangen, sen satter jag bara ett strips där och den går perfekt :)

Är på pappas jobb nu och skruvar, Repig kolv? Yes! Kolven är troligen skuren. har redan sugit i slangen ^^ Meen.. Jag tog loss kolven osv och ska beställa en ny nu iaf! :) tack för svaren :D
5:e jul 08bjura besvarar Stalker dog och startar inte  Den har gnista bjura 20

skriv här sen igen hur dä gick mä nya kolven :)
jag har samma problem men ny kolv hjälpte inte

Citerar bjura;1974880
skriv här sen igen hur dä gick mä nya kolven :)
jag har samma problem men ny kolv hjälpte inte

Japp. Ska beställa nu om nån minut :) Får väl den nästa vecka. Men men /: