HEJ
Jag har en gammal runner sen 98 som kostade 4000 kr :D. hade jag liggandes på gräsmatten några dagar då jag hade tagit av cylindern för jag hade råkat bryta en gängtapp i cylindern :-/, men ja, nu när jag fått upp allt igen så märkte jag att delar av min variator hade smällt och många saker hade bara slitits ner totalt ! så det va soptunnan direkt, nu har jag ny variator i och ny kicktandhjul som ser ut såhär:
nu när jag försöker kicka så är det nått som tar emot, men det läskiga är att det finns inget som tar emot!!! kicken kommer en 5 cm ner sen tar det stopp, kan stå på kicken utan att den går ner! elstarten funakr inte heller, det lilla hjuler där nere som ska snurra runt det stora startkugget gör inte det, utan det bara stannar... skit skummt!!! jag kan snurra på startkugget och sånt med skiftnykel och sånt.. nån som har tips på hur jag kan få igång moppen ? vill helst få igång den så snabbt som möjligt då jag vill komma iväg till beachen och flickvännen !:)
mycket tacksam för alal tips och sånt! :D
-----
EDIT :
FICK NU NER KICKEN OCH KAN KICKA !!!
saken va den att det va torkad olja i motorn, som gjorde att vevpartiet inte snurrade som det ska, så nu kan jag kicka, men den startarr juh ändå inte, jag har bensin i ^^ och vatten, kollat kolven och kolvringarna som nån nämnde att jag skulle göra, har olja i också, inte mycket men det ska räcka ! och sånt fattar inte varför den itne startar, det låter inte ens som om den försöker starta lixom, har kollat så den ger gnista också och det gör den !
nån som vet vad det kan va? eller ge tips på hur man kan starta den? kickade i 25min utan att det gick nått vidare bra.. :(