Citerar Grim_reaper_SwE;3270919
under kåpan till vänster, ta av sadeln och din "hjälmgrop" under sadeln.
Sen så sitter den fast med nå gummigrejs på ramen, Den brukar likna en svart låda av nå slag med massa sladda som sticker ut.
Citerar samizzlah;3269940
det finns ingen CDI strypning på Neos, det finns v-ring, blindrör och skorsten på luftburken, testa att byta munstycke och pilla på luftskruven, vikterna låter okej (kör på 4.3gr på min) så jag tror inte det är det som är felet, är du 100% säker på att v-ringen är borttagen? Brukar ofta vara vikterna som är fel eller felinställd förgasare när det handlar om såna här problem
Citerar neossmd;3270932
bytat vikter till 4.2gr o förgasaren är rättinställd men den vägrar gå framåt vid 40km/h, inte säker eftersom har nt mätare men runt då.. den går framåt sen så bara tar det stop som om motorn dör o sen fortsätter den till samma varvtal o sen dör den igen, den hackar typ
Citerar Grim_reaper_SwE;3271250
Varför har då twostroke en CDI till den moppen om det inte finns nå strypning ?
Citerar Grim_reaper_SwE;3271300
hm,ok
finns det någon "regel" på vilka moppar som har å inte har, eller är det bara att komma ihåg varje modell för sig ?
Citerar samizzlah;3271305
vissa har och vissa har inte :) china moppar har ofta CDI strypning
neossmd, vad för förgasare kör du på och vilken storlek på munstycket har du?
Citerar neossmd;3271485
kör på en 12mm o vet nt munstycke men alla som testat min moppe tkr den e rätt bra inställd o den dör nt heller på fullgas men den vägrar framåt när den kommit upp i viss varvtal,
Citerar samizzlah;3271727
kolla upp munstycket, bara att skruva av den svarta plastkoppen under förgasaren så sitter munstycket i mitten, du kommer se ett nummer på munstycket, det är storleken