Symen vill inte starta ? - Laddar...

1. 01:48 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Symen vill inte starta ?

Forum Moped Allmänt Scooter
  1. Profil
  2. Padchi
    Kön: Kille
    Bor: Linköping
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 28:e okt 05
    Tid: 17:25
    Svar: 8
    Visningar: 197

Symen vill inte starta ?

Hej!

Jag köpte för att tag sen nu en sym jet 50 - 98 som jag hade tänkt att fixa med under vintern, det största problemet är att den inte vill starta :lol:
Det kommer gnista men den tänder inte . Jag har testat med startgas men inget händer , kolvringarna är nya och sitter perfekt så det borde inte va dålig komp . Cyllen är fin (70cc) så den har inte skurit .

Vad kan det vara för fel på den ?

//Timmie
28:e okt 05Revenger Revenger 28

Svar: Symen vill inte starta ?

Får den bensin då? Kolla först att det finns soppa i tanken, det kan man glömma.. Finns det, så kolla slangar, anslutningar och eventuell soppakran..
28:e okt 05T-Spoon T-Spoon 30
mhm, jag håller med ovanstående talare, du borde kolla om det kommer fram nån bensin. det kan ha hänt nånting när du fifflat med förgasaren. så det är bara att ta av å rengöra å sätta tillbaka.

//T-Spoon
28:e okt 05StaX^ StaX^ 28
Ge förgasaren ett bensin bad, ladda batteriet rengör filtret ! :)
28:e okt 05Padchi Padchi 28
Batteriet är nytt , jag har dränkt förgasaren med bensin . och den får bensin . Enligt tändstiftet iaf .. Så bensinen tror jag inte att det är fel på ..

Kicken tar dåligt . tar bara i slutet , det kan inte ha något med det att göra ?
28:e okt 05Revenger Revenger 28
ja, kan mycket väl vara något fel med kicken, men har du provat elstarten?
Btw, hur kan du se på stiftet att den får bensin?
28:e okt 05Padchi Padchi 28
Elstarten fungerar inte . det klickar bara om man tryckar på den .
Hmm jag har fått för mig att om man torkar av stiftet och kickar lite så tar man ur stiftet och om det är 'blött' så får den bensin ?
men det är kanske bara jag som har fått det på bakfoten eller vad man säger :P
29:e okt 05Revenger Revenger 28
har elstarten fungerat tidigare?
29:e okt 05Padchi Padchi 28
elstarten har inte fungerat sen jag köpte den . Så i min ägo har den inte fungerat. Jag vet inte hur länge sen det var den fungerade men som sagt nu när man trycker på knappen så klickar det bara till .
Det är väl 70cc som har 'bränt sönder' startmotrorn eller ?