Vad kan hända med kolvringarna? - Laddar...

1. 03:58 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Vad kan hända med kolvringarna?

Forum Moped Allmänt Scooter
  1. Profil
  2. peter_s15
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 4:e nov 05
    Tid: 14:59
    Svar: 20
    Visningar: 294

Vad kan hända med kolvringarna?

Min moppe startar inte, jag har tittat igenom allting och allt funkar, det enda ja inte har tittat på är kolven eller cyllen. Kicken är skitseg och min el-start orkar inte driva runt kolven. Kan det ha hänt nåt med kolvringarna eller?
Ja vet att det inte är cylindern för den är nästan ny.
5:e nov 05Finnig_SupermaN besvarar Vad kan hända med kolvringarna? Finnig_SupermaN 21

Svar: Vad kan hända med kolvringarna?

den har skurit om kicken fastnar ;P de bästa du kan göra e ta av allt o kolla försök inte kicka ännu mer o så för då kan dub bara förstöra ännu mer :P.. skurit värmenypit shit the same typ;P .. ny kolv verkar du behöva iaf..
5:e nov 05peter_s15 besvarar Vad kan hända med kolvringarna? peter_s15

Nu startar den igen!:D Men ja vågar inte dra på fullt. Vad tror ni kan ha hänt? Har som sagt inte gått upp i munstyckesstorlek när ja skaffa effektrör med det är beställt! Kan det ha vart att den hade värmenypt?
5:e nov 05Robb__an besvarar Vad kan hända med kolvringarna? Robb__an

har du för litet munstycke så får du högre motortemperatur ja!
5:e nov 05peter_s15 besvarar Vad kan hända med kolvringarna? peter_s15

Tog bort cylindern idag. Allt såg fint ut förutom att det var en hel del repor på ena sidan av kolven. Måste ja köpa ny kolv då?
5:e nov 05Vitality_Pojken besvarar Vad kan hända med kolvringarna? Vitality_Pojken 21

Det verkar som om du får byta kolven, tyvärr.
Sen tycker jag att du får köra in den nya med högre oljeblandning, och VÄÄÄÄLDIGT lugnt.
Men jag är inte så jättebra på kolven, så det är nog bäst att snacka med någon annan innan du köper ny.

Men fattar inte hur det kan bli repor på kolven utan något på cyllen.