Blaster vill inte starta =s - Laddar...

1. 10:13 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Blaster vill inte starta =S

Forum Moped Allmänt Scooter
  1. Profil
  2. Kocke
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 18:e nov 05
    Tid: 16:08
    Svar: 25
    Visningar: 548

Blaster vill inte starta S

Nu börjar jag bli jävligt trött på min moppe :mad:

Det var så att jag skaffa den för ett tag sen och den har under den tiden jag haft den misstänt i högre farter! Sedan har det varit så att den helt plötsligt dött och inte velat starta på c.a halvtimme.
Sen har den helt plötsligt startat och gått som förut (misstänt) men nu plötsligt misstände den sen dog och den vill fan inte starta!Har inte gått igång på ett rejält tag nu.
Jag ska testa med nyss stift men OM detta inte funkar, vad kan det annars vara? Kan det vara så illa att cylindern har skurit?:unsure: För den gick på maxeffekt hela tiden då den var igång. Och den dog inte direkt utan misstände och det small till i avgasröret precis innan den dog.

OBS! Jag vill inte ha massa folk som klagar på att moppen är dålig OBS! För jag gillar den så länge den är igång och funkar som den ska!

Annars kan jag rekommendera blaster! Den har inte varit krånglig på nåt annat sätt än detta.:)

M.v.h

/desperat moppedist! A.K.A Kocke_964
Denna tråd är låst
19:e nov 05Sir.Per Sir.Per 26

Svar: Blaster vill inte starta S

får den någon bensin? min fick ingen bensin, helt torrt i bensinslangen, tillslut fick jag igång den men då var oljepumpen sönder :( så den skar :P men d gick på garantin så dom har bytt kolv,cylinder och oljepump nu :)
19:e nov 05Kocke Kocke

Citerar Cement_
Kocke_964: det Bevisar vilket moppefucko du är, du vet inte vart mopederna kommer ifrån. Du säger till och med att blaster har gasres original.

Ontopic: Fixa moppen nu :D

Ska du kalla mig moppefucko? HAHA, ska jag ens börja på att du kör runt i hela stan som en dåre med en slags släde som du skjussar människor i? Och din moppe gör inte 70 bara för att mätaren visar det, HUR MÅNGA GÅNGER MÅSTE JAG SÄGA DET?:mad:
Och jag kan säga dig att jag har ALDRIG sagt att en blaster har gasres original, men jag kan säga dig att den har en bra bit bättre axx än din gamla kraschade stalker! LUFFARE!:lol:

Det var ett väldigt onödigt svar du skrev i min tråd där jag söker efter vad som är felet på min moppe inte om jag är ett moppefucko eller ej!

Jag ska kolla om det är någon skit i förgasaren imorrn, säger till om det är till någon framgång!

Ha en fortsatt trevlig kväll killars!
19:e nov 05StaX^ StaX^ 27
Det är folk som ni som drar ner stämningen här på moppenet isf kan ni väl ta det via PM ?

OT: har du kollat på S-A efter Tändstift ?
19:e nov 05Dabban Dabban 27
Jag säger som johan .

OT: jag skulle ringt peugoet det sjukt att deras nyaste mopeder inte har reservdelar
20:e nov 05Revenger Revenger 28
Vad är det för något som de inte har då?
20:e nov 05Cement_ Cement_ 28

Citerar Revenger
Vad är det för något som de inte har då?

Tändstift :S
Men det är bara att kolla alla siffror och grejer, och sen kila in på mekonomen..
Min C Tech med samma motor som Blaster gick ju inte igång, pga att Sulas inte hade rätt tändstift, det var 0,3 mm istället för 0,7.. Så kolla ordentligt!
20:e nov 05Kocke Kocke

Citerar Revenger
Men det är bara att kolla alla siffror och grejer, och sen kila in på mekonomen..
Min C Tech med samma motor som Blaster gick ju inte igång, pga att Sulas inte hade rätt tändstift, det var 0,3 mm istället för 0,7.. Så kolla ordentligt!

Okey, tack för ett bra inlägg (ett av dom första i denna tråden:thumbdown)

Har haft fullt upp med min nya cykel idag så jag får tänka på det nån annan dag! :happy:
20:e nov 05Eklund_ Eklund_ 28
Fan krocke Fixa den nu så vi kan börja vinter stunta :D

Citerar kocke_964
Okey, tack för ett bra inlägg (ett av dom första i denna tråden:thumbdown)

Har haft fullt upp med min nya cykel idag så jag får tänka på det nån annan dag! :happy:

Japp, mer info om min moppe som inte ville starta finns längre upp..