Slidern skakar som fan :( - Laddar...

1. 09:51 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Slidern skakar som fan :(

Forum Moped Allmänt Scooter
  1. Profil
  2. COB
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 6:e maj 06
    Tid: 07:12
    Svar: 8
    Visningar: 256

Slidern skakar som fan (

Tja

Jag har ett problem med min slider. trimmet som sitter på är ett leovince zx och en trimvariator, lättare vikter är orginal vet jag. Men det är så här när jag slängde på röret så gick den skit drog inte iväg förräns om man gasat fullt i 3-4sekunder och då drog den bara bra ett litet tag sen tappa den axxet och gick i det tempot upp till toppfarten som inte är var hög. Så jag testa att byta upp mig i munstycke och ställde in förgasare och satte på trimvariatorn då blev den lite rappare på gasen och drog iväg nästan direkt. Men det är fortfarande så att den inte drar hela vägen upp till toppfarten och den går inte fort.

Vad kan det vara för fel? Hoppas ni förstår mitt problem ;)

MVH//COB
6:e maj 06olif olif

Svar: Slidern skakar som fan (

hur mycket lättare vikter den orginal har du?
tänk på att trimvariatorn är större så du kan ha lättare vikten den du anar i den för att den ska gå rikcitgt bra..
men tesat med kanske 0,5 gram lättare.

//OliF
6:e maj 06WillePille016 WillePille016
Har du ens samma storlek på vikterna som på variatorn ?????? vad har du för variator ??
6:e maj 06olif olif
jo juste.. du har typ 15/12 på din orginal eller något sånt va?:S
För på de flesta trimvariatorerna(stavning) är det 13/16.
så du kanske har fel vikter.

//OliF

Citerar WillePille016
Har du ens samma storlek på vikterna som på variatorn ?????? vad har du för variator ??

6:e maj 06COB COB 29
Nej det är rätt vikter, och jag vet inte hur mkt lättare dom är men dom passar mätte mot orginal och dom passade inte alls i variatorn, men jag har oxå börjat fundera på om det kan vara för tunga vikter men det konstiga är att en kompis hade det röret, variatorn och vikterna men den gick bättre än vad min gör nu:S
6:e maj 06Simon_Svensson Simon_Svensson
skiljer sig mycket från moppe till moppe... bara att testa lättare vikter
7:e maj 06COB COB 29
okej ska testa detta;)
15:e maj 06Fl3x Fl3x 27
Byt fjärdrarna ;)
15:e maj 06COB COB 29
Ska nog byta koppling och fjädrarna, hela moppen skakar som fan när den ska precis dra iväg tror det är kopplingen o det :( Men problemet med att den går konstigt är lite bättre nu iaf, drar hyffsat jämt nu :P ska på mindre vikter tror jag

MVH//COB