Inget sug i vakuumslangen:s problemet löst:) - Laddar...

1. 20:59 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Inget sug i vakuumslangen:S Problemet löst:)

Forum Moped Allmänt Scooter
  1. Profil
  2. Cesium
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 15:e maj 06
    Tid: 16:11
    Svar: 20
    Visningar: 261

Inget sug i vakuumslangen S Problemet löst )

Hejsan allihopa everybody:)

Jag va ute i garaget idag och monterade min delorto 17,5 mm förgasare. Satte i skiten och började kicka som en galning. Men inget hände?! skruvade då loss koppen och upptäckte att där var det tommt. Alltså kom det ingen soppa till förggen. Tog då loss soppaslangen och kickade, och såklart kom det ingen soppa. Tog då loss vakuumslangen och sög lite på den och då kom det soppa. Satte dit soppaslangen och sög i vakuumslangen, då kom det soppa.

Alltså, problemet verkar vara att det inte blir något sug i vakuumslangen när den sitter på förgasaren, dvs. att förgasaren inte suger.

Japp japp:) nu har jag löst problemetl. Problemet var att trotteln inte gick ner ordentligt vilket gjorde att när det blev sug så kom det in för mkt luft under trotteln och då vart suget för litet så vakumventilen öppnades inte. Trotteln satt för högt pga. kort gaswire så jag bytte det "långa" röret som wiren går i som man skruvar fast på föggen mot ett kortare som följde med föggen. Vettifan om detta gör att min moppe kommer starta för ajg råkade krossa tändstiftet när jag skulle ta loss det med rörtång:)

//Cesium
16:e maj 06Cesium besvarar Inget sug i vakuumslangen S Problemet löst ) Cesium 21

Svar: Inget sug i vakuumslangen S Problemet löst )

Citerar fabian
Men spring ut och testa hans förslag!

Die SuperUberTurboMoped står i farfars garage och jag hinner inte nu:P
17:e maj 06Rigge besvarar Inget sug i vakuumslangen S Problemet löst ) Rigge 22

Byt ut din vakumkran till en manuell går på 5min och så slipper du alla sådana problem
17:e maj 06Marcus! besvarar Inget sug i vakuumslangen S Problemet löst ) Marcus! 21

ok, men om du testar så lovar jag dig nästan att den går igång.
17:e maj 06DTmx_for_life besvarar Inget sug i vakuumslangen S Problemet löst ) DTmx_for_life 21

Citerar fabian
Nej, det han menar är att du ska hålla för lufintaget så, det blir fetare blandning och den startar lättare, ungefär som lite extra chok!
Eller är jag helt ute och cyklar?

håller man för luftinsuget så måste motorn suga i sig något annat.
funkar ibland när man inte får någon soppa till förgasaren.
motorn helt enkelt suger bara från soppan, inte från luft och då kan eventuellt skit där lossna. Jag tror att det kan få vakumslangen att funka också
17:e maj 06Cesium besvarar Inget sug i vakuumslangen S Problemet löst ) Cesium 21

Problemet löst:D