Svar: Polini Evo 70cc AC till Minarelli
KRD F1 röret är det bästa vad jag har hört till Evo, och 28mm ja.
/ mardi
polini evoröret är avstämt för cyllen och kostar tusenlappen mindre än de flesta överiga hyper rör.
Måste bara lägga in den här.
http://www.blocket.se/vi/8257826.htm?ca=6_sevo cylle och Leovince zx rör, hehe :D
haha , f*n va skön ;) vad är det för jeppe som kombinerer evo med ZX? :S hehe , kul iaf :D
Citerar Michél
Någon som har erfarenhet av Evo 70cc Ac-cyllen och om det är något att satsa på?
Funderar på att byta upp mig så småningom nämligen.
Jag antar att Polini Evo-röret är det bästa till den cylindern,och att en 28mm-fugge skulle trivas med den.
Den skall hålla bättre än Malossis motsvarighet har jag hört ifrån några danska tuners som har gett sin åsikt.Den är enligt Timmy gjord att köras med 19mm dellorto (för bana då) men fungerar schysst med pwk 24 eller 28mm.De rör som du lär få ut mest effekt med är ett roost effektrör gjort av roost i slovenien,det kostar lite mindre än ett evo rör,men som du säger är ju evo röret gjort efter själva cylindern samtidigt som roost gör röret efter dina specifika önskemål som tex vilken setup och motortyp du har samt vad du tänker använda den till.Annars kan du ju alltid snacka med våran trimguru prove ifrån provetuning.Dom startar sin rörproduktion snart,om den inte redan har börjat.
//Lundin
Citerar Gebab
polini evoröret är avstämt för cyllen och kostar tusenlappen mindre än de flesta överiga hyper rör.
Måste bara lägga in den här. http://www.blocket.se/vi/8257826.htm?ca=6_s
evo cylle och Leovince zx rör, hehe :D
*fniss* 21 hkr men ett zx ?
Tack för svaret Lundin. :)
Det är mycket möjligt att jag Lc-konverterar min motor med,allt är egentligen klart för moddning.
Finns ju rätt många "bra" cyllar att välja på,känns däremot som att Polini är ett säkert kort jämfört med de andra cyllarna.
Ett annat alternativ är att stämma av ett eget rör,så kan man kanske justera in ett effektband som passar bättre för en manuellt växlad motor och inte variatordrift.
Jag tror utan tvekan att en sådan cylinder klarar av en Flatside 28mm eller varför inte en membranförgasare om man ändå håller på att krångla.
Är Polinin det jag ska ha eller är det något annat som rekomenderas starkare?
ska du ha växlad motor :S?
EDIT: såg nu att du ska ha den på en k50 :P
Citerar CiaoBubbeN
ska du ha växlad motor :S?
EDIT: såg nu att du ska ha den på en k50 :P
Motorn är redan 100% färdigkittad för Minarelli-cylle samt reedventil från dem.
Tar inte många minuter att montera Lc-kitt,redan förberett.
Har idag S6R AC med 24mm Flatside Mikuni samt C16-rör.
20:e maj 06
R:a 21
Citerar Michél
Motorn är redan 100% färdigkittad för Minarelli-cylle samt reedventil från dem.
Tar inte många minuter att montera Lc-kitt,redan förberett.
Har idag S6R AC med 24mm Flatside Mikuni samt C16-rör.
hoppas man får se en testrun snart:)
Skulle vara fett med en evo LC k50:happy:
Jag har inte riktigt fått svaret jag var ute efter,men jag vet iallafall lite mer runtomkring det hela.
Blir det Ac-motor får det bli Polini Evo,blir det Lc har man ett större utbud och då kanske något annat masseras ner i blocken.
Tack för svar och visat intresse. :)