Runnern dog och vill inte starta :s - Laddar...

1. 10:13 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Runnern Dog och vill inte starta :S

Forum Moped Allmänt Scooter
  1. Profil
  2. runn3r
    Kön: Kille
    Bor: Malmö
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 2:a jun 06
    Tid: 21:30
    Svar: 23
    Visningar: 298

Runnern Dog och vill inte starta S

Hej allihopa !

Detta hände för 2 dagar sen, jag körde min moppe som vanligt förutom att jag ville köra lite snabbare, och efter jag kört några sträckor och min kompis filmat så ska jag köra tillbaks till honom, då dör moppen och sänker fart typ som om det kom en stor motvind men sen går den igång igen så jag tänker wtf kör vidare men efter 300m så bara dör den och den rullar vidare, när jag stannat ser jag att epoxylimmet som ska sitta mellan insuget och nipplen till powerboxen inte håller på insuget:S,

detta har hänt en gång innan att det släppt men fixades med att jag satte nytt epoxy lim, denna gång tog jag silikon men moppen startar inte? har laddat batteriet och köpt nytt tändstift utan resultat? har ni några förslag om vad som kan ha hänt och vad jag bör kolla upp?

/Marko
4:e jun 06Olzzon Olzzon 28

Svar: Runnern Dog och vill inte starta S

Testa ge den en sup genom att hälla bensin i topplocket genom tändstiftshålet. Funkar alltid :)
4:e jun 06DasBorg DasBorg
Varför plockar du inte bara av cylindern och ser hur den mår. Går mycket fortare ;)
4:e jun 06rumpaN rumpaN 29
fattar du inte att den har skurit eller? du vägrar ju bara att inse det dom säger.. öppna upp och titta?
4:e jun 06runn3r runn3r
har varit i garaget nu, den kanske har värme nypt men jag vill först och främst få igång den, min vakumkran är ju kass den srutar inte ut bensin har jag märkt, kan ha varit den som la av ju ,den funkar endast om jag pillar i en liten bit ståltråd och då kommer det ut bensin och jag testade att ha ner lite bensin i bensin slangen och då ville den nästan gå igång. som sagt ska köpa ny vakumkran,insug och kick fjäder för att kicken hoppar inte ända upp när jag kickar.
4:e jun 06roobarb roobarb 28
Asså tog du av slangen till vakumkranen? De ska väl inte rinna nån bensin då? De ska väl bara rinna när slangen e fast på föggen.. Sen varför envisas du med att få igång den? Om den nu nypt / skurit e de stor chans att du inte får igång den, då e de bara slöseri på tid.. Bara titta cyllen först hur svårt e det?!
4:e jun 06tSp tSp 28
Den har skurit. Av med topplocket bara.
4:e jun 06supermaric supermaric 27
Asså går motorn runt ens ?
4:e jun 06runn3r runn3r
den har inte skurit för att motorn går runt den ville gå igång idag men något hindrade den vad vet jag inte, när jag har vakum slangen in kopplad och inte kopplat in bensin slangen på kranen så kommer det ändå ingen bensin asså då kan jag konstantera att den är död ju, det kan vara orsaken att moppen stannade eller? ska beställa en ny kran och ett nytt insug, vet någon här på mnf om insuget är ostrypt hos danmobilty?