Vad är detta? följde med malossicyllen.. - Laddar...

1. 06:38 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Vad är detta? Följde med malossicyllen..

Forum Moped Allmänt Scooter
  1. Profil
  2. Sir_Moomin
    Kön: Kille
    Bor: Mumindalen
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 24:e aug 06
    Tid: 14:51
    Svar: 13
    Visningar: 322

Vad är detta? Följde med malossicyllen

Undrar vad dom där 2 st "pinnarna" är för något? Aldrig sätt förr =/

24:e aug 06Beta_king besvarar Vad är detta? Följde med malossicyllen  Beta_king 21

Svar: Vad är detta? Följde med malossicyllen

hm jag fick med en sån till min malossi cylle jag undrar också vad f*n det är :hmm:
24:e aug 06We besvarar Vad är detta? Följde med malossicyllen  We

Till för att fästa röret på cylindern!
24:e aug 06aLan besvarar Vad är detta? Följde med malossicyllen  aLan 22

avgasrörsfästet :P
24:e aug 06Tagen besvarar Vad är detta? Följde med malossicyllen  Tagen 25

precis svårt att lista ut det liksom? var annars kan man fästa dom på cyllen?
24:e aug 06Sir_Moomin besvarar Vad är detta? Följde med malossicyllen  Sir_Moomin

Jaha, måste dom användas eller föret går väl och sätta på utan?
Tackar för snabba svar!
24:e aug 06Beta_king besvarar Vad är detta? Följde med malossicyllen  Beta_king 21

är det därför mitt rör sitter helt cp på 70cc cyllen:hmm: jag har mina vanliga skruvar men fästena på cyllen är helt annorluna jämfört med org cyllen
24:e aug 06aerox_nisse besvarar Vad är detta? Följde med malossicyllen  aerox_nisse

Man är inte tvungen till att ha den, men det blir ju mer lättmeckat då du bara har muttrar ist. Ett tips om du ska andända dom är att sätta locktite på dom gängorna som går in i cyllen.

//Nisse
24:e aug 06Sir_Moomin besvarar Vad är detta? Följde med malossicyllen  Sir_Moomin

Lite offtopic men, på kolven på malossi sport har ju 2 st kolvringar. Där när kolvringarna ska sitta är det som en varsin plupp där kolvringarna ska sitta, har dom någon betydelse a hur man sätter kolvringarna, om nu förstår vad jag menar?

om du ser kolvringarna har dom en lite öppning på sig den öppningen ska sitta vid "plupparna"

ok, va så jag trodde också =) Men händer det något om öppningen vid kolvringen hamnar utanför "pluppen"?
24:e aug 06crossniklas besvarar Vad är detta? Följde med malossicyllen  crossniklas 23

Citerar Sir_Moomin
ok, va så jag trodde också =) Men händer det något om öppningen vid kolvringen hamnar utanför "pluppen"?

Du kommer att få ras! ;) Men som tur är kommer kolven inte slinka in om ringarna sitter fel... :)

Tackar för svaren igen;)
24:e aug 06Chribba_021 besvarar Vad är detta? Följde med malossicyllen  Chribba_021 23

japp som sagt det är pinnbultar bra att ha så slipper man riskera gängpaj i cyllen ;)

//Chribba