Svar: Vad är detta? Följde med malossicyllen
hm jag fick med en sån till min malossi cylle jag undrar också vad f*n det är :hmm:
24:e aug 06
We
Till för att fästa röret på cylindern!
avgasrörsfästet :P
precis svårt att lista ut det liksom? var annars kan man fästa dom på cyllen?
Jaha, måste dom användas eller föret går väl och sätta på utan?
Tackar för snabba svar!
är det därför mitt rör sitter helt cp på 70cc cyllen:hmm: jag har mina vanliga skruvar men fästena på cyllen är helt annorluna jämfört med org cyllen
Man är inte tvungen till att ha den, men det blir ju mer lättmeckat då du bara har muttrar ist. Ett tips om du ska andända dom är att sätta locktite på dom gängorna som går in i cyllen.
//Nisse
Lite offtopic men, på kolven på malossi sport har ju 2 st kolvringar. Där när kolvringarna ska sitta är det som en varsin plupp där kolvringarna ska sitta, har dom någon betydelse a hur man sätter kolvringarna, om nu förstår vad jag menar?
om du ser kolvringarna har dom en lite öppning på sig den öppningen ska sitta vid "plupparna"
ok, va så jag trodde också =) Men händer det något om öppningen vid kolvringen hamnar utanför "pluppen"?
Citerar Sir_Moomin
ok, va så jag trodde också =) Men händer det något om öppningen vid kolvringen hamnar utanför "pluppen"?
Du kommer att få ras! ;) Men som tur är kommer kolven inte slinka in om ringarna sitter fel... :)
Tackar för svaren igen;)
japp som sagt det är pinnbultar bra att ha så slipper man riskera gängpaj i cyllen ;)
//Chribba