El-problem på aeroxen - Laddar...

1. 20:50 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

el-problem på aeroxen

Forum Moped Allmänt Scooter
  1. Profil
  2. markan
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 6:e nov 06
    Tid: 20:49
    Svar: 13
    Visningar: 329

el-problem på aeroxen

Hejsan jag har ett problem min aerox. Den förbrukar tändstift.
Den går skitbra med nytt stift sen när man kört ett bra tag så börjar den bluddra o ryka vitt. sätter jag i ett nytt stift går den klockren igen men jag vill inte ha ett lager med tändstift hemma=/
någon som vet vad det kan bero på jag har kört utan batteri när detta har hänt kan det ha någon betydelse??
6:e nov 06R:a besvarar el-problem på aeroxen R:a 21

Svar: el-problem på aeroxen

topplockspackningen.. skulle gissa på det!
6:e nov 06markan besvarar el-problem på aeroxen markan 20

okej så den är körd? ska ändå byta cylle nu i vinter.. fast jag skulle ju märka om den skulle dra i sig kylarvattnent så vit rycker den inte dessutom så har inte kylarvatten nivån minskat i behållaren. Det servbara ut som den för förmycket olja..
någon som tror ngt annat?:hmm:
7:e nov 06Unoks besvarar el-problem på aeroxen Unoks 21

Vilket värmetal är det på stiften du använder?
7:e nov 06markan besvarar el-problem på aeroxen markan 20

hejsan, nu har jag satt ditt ett nytt stift. Den går lika däligt med nya stiftet . den går lite bra när den e kall sen när den blir varm så går den så jävla uber fittdåligt den går knappt frammåt:huh: :huh: :huh: va fan kan det va?
7:e nov 06Unoks besvarar el-problem på aeroxen Unoks 21

*Plocka loss förgasaren , rengör grundligt.
Titta till reedsen och att alla packningar är fräcsha.
Kolla Cylindern / kompet.

Om du gjort allt detta och det verkar se bra ut , är det med största
sannolikhet tändningen som felar.
7:e nov 06markan besvarar el-problem på aeroxen markan 20

mm men de är så konstig den gick bra innan jag plocka ner den..jag har inte koppalt in startmotorn och jorden till den kanske kan vara att den itne jordar tillräckligt:hmm:
8:e nov 06R:a besvarar el-problem på aeroxen R:a 21

mm men de är så konstig den gick bra innan jag plocka ner den..jag har inte koppalt in startmotorn och jorden till den kanske kan vara att den itne jordar tillräckligt:hmm:

testa med det till å börja med, sen kolla packningar och byt till ett annats stift.. de kan vara för kallt.
8:e nov 061200cc besvarar el-problem på aeroxen 1200cc

Hejsan jag har ett problem min aerox. Den förbrukar tändstift.
Den går skitbra med nytt stift sen när man kört ett bra tag så börjar den bluddra o ryka vitt. sätter jag i ett nytt stift går den klockren igen men jag vill inte ha ett lager med tändstift hemma=/
någon som vet vad det kan bero på jag har kört utan batteri när detta har hänt kan det ha någon betydelse??

"...bluddra o ryka vitt"
Du får vatten i motorn. Nån tyckte att du skulle byta toppackningen. Är det gjort?
Klart att stiften inte håller om du får vatten på dem...
Det vore kul med lite återkoppling på VAD du gjort, och inte.
Det blir lite lättare att hjälpa då!
8:e nov 06markan besvarar el-problem på aeroxen markan 20

Citerar 1200cc
"...bluddra o ryka vitt"
Du får vatten i motorn. Nån tyckte att du skulle byta toppackningen. Är det gjort?
Klart att stiften inte håller om du får vatten på dem...
Det vore kul med lite återkoppling på VAD du gjort, och inte.
Det blir lite lättare att hjälpa då!

hej har bytt toplockspackning precis och bytt rör den går super då men med de gamla röret går den fortfarande lika dåligt men de har nog med att den får förmycket eller för lite soppa med e andra röret. ska testa mej fram.. tack för hjälpen iaf
8:e nov 061200cc besvarar el-problem på aeroxen 1200cc

Citerar MarKan
hej har bytt toplockspackning precis och bytt rör den går super då men med de gamla röret går den fortfarande lika dåligt men de har nog med att den får förmycket eller för lite soppa med e andra röret. ska testa mej fram.. tack för hjälpen iaf

Ser man på.. Ödmjuk som jag är så medger jag motvilligt att jag hade rätt - igen!
Betr din olika "rör" och hur motorn går är det nog mest en fråga om rätt bestyckning. Olika rör = olika betyckning.
8:e nov 06markan besvarar el-problem på aeroxen markan 20

Citerar 1200cc
Ser man på.. Ödmjuk som jag är så medger jag motvilligt att jag hade rätt - igen!
Betr din olika "rör" och hur motorn går är det nog mest en fråga om rätt bestyckning. Olika rör = olika betyckning.

aa precis ska ställa in den imorrn
8:e nov 06BaxX. besvarar el-problem på aeroxen BaxX.

Hur ser stiftet ut när det är slut då?
23:e nov 06markan besvarar el-problem på aeroxen markan 20

allting är nby löst o den går kannon!