Edit 11 feb: ny fråga, nu med bild! starta utan oljetank? / gokart tank på stalker. - Laddar...

1. 21:01 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

EDIT 11 feb: Ny fråga, nu med bild! Starta utan oljetan...

Forum Moped Allmänt Scooter
  1. Profil
  2. Rizze
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 1:a jan 07
    Tid: 20:37
    Svar: 23
    Visningar: 727

EDIT 11 feb Ny fråga nu med bild! Starta utan oljetank Gokart tank på stalker

Tjenare

Jag funderar på att beställa en gokart tank till min stalker. Tex en sån här http://www.radne.se/Store/Product/ProductDetails.aspx?PartNo=8072 Och dumpa orginal tanken...

Men hur funkar det när nippeln sitter uppe på? Hur kommer soppan dit?
Måste man köpa nån soppapump eller har stalker det orginal?

Är det nått mer jag behöver för att det ska fungera ordentligt?

Är det nån som har lite erfarenhet av o byta till karttank och vet om det brukar bli några problem eller så?
________________________________________-

Ny fråga!

Nu har jag fått min tank och pump och det är inkopplat och funkar skitbra!

Men när jag nu tog bort orginal oljetanken så kopplade jag ur sladdarna som går dit och när dom är urkopplade funkar inte elstarten o allt det...

Så vad kan jag göra för att få det o funka? Koppla ihop sladdarna på nått sätt? Nån som har nått förslag?

Här är en bild på sladdarna:

mvh Rizze
3:e jan 07Lövgren besvarar EDIT 11 feb  Ny fråga  nu med bild! Starta utan oljetank  Gokart tank på stalker Lövgren

Svar: EDIT 11 feb Ny fråga nu med bild! Starta utan oljetank Gokart tank på stalker

Om ni har nippeln ibotten, varför har ni då en soppapump? Vakumproblemet går ju att lösa med ett hål eller nån slags ventil. :)
8:e feb 07Rizze besvarar EDIT 11 feb  Ny fråga  nu med bild! Starta utan oljetank  Gokart tank på stalker Rizze 23

Svar: EDIT 11 feb Ny fråga nu med bild! Starta utan oljetank Gokart tank på stalker

Ny fråga!

Nu har jag fått min tank och pump och det är inkopplat och funkar skitbra!

Men när jag nu tog bort orginal oljetanken så kopplade jag ur sladden som går dit och när den sladden är urkopplad funkar inte elstarten o allt det...

Så vad kan jag göra för att få det o funka? Koppla ihop sladdarna på nått sätt? Nån som har nått förslag?

mvh Rizze
8:e feb 07The_Mio besvarar EDIT 11 feb  Ny fråga  nu med bild! Starta utan oljetank  Gokart tank på stalker The_Mio 21

Får jag bara fråga, blandar du oljan direkt i tanken? eller kan man använda sin orginal oljetank? Får motorn den olja som den ska ha om man gör så, ?

Hur gör du?

// Mio
9:e feb 07Rafs besvarar EDIT 11 feb  Ny fråga  nu med bild! Starta utan oljetank  Gokart tank på stalker Rafs 20

Prova att bara låta sladden hänga då?
10:e feb 07Rizze besvarar EDIT 11 feb  Ny fråga  nu med bild! Starta utan oljetank  Gokart tank på stalker Rizze 23

Jag blandar direkt i tanken.
Det är alltså inte oljeslangen utan en (eller fyra stycken) elsladdar som är kopplade till orginaltanken, som visar när det är slut på olja... O när dom är urkopplade så funkar inte elstarten...

Nån som vet hur ja kan göra?
10:e feb 07Aeroks besvarar EDIT 11 feb  Ny fråga  nu med bild! Starta utan oljetank  Gokart tank på stalker Aeroks 22

Ingen aning om varför, men om det är så är det sjukt smart.. du kan inte starta moppen utan olja =)
11:e feb 07Rizze besvarar EDIT 11 feb  Ny fråga  nu med bild! Starta utan oljetank  Gokart tank på stalker Rizze 23

nu har jag fixat bild på sladdarna i första inlägget...

Behöver hjälp! nån som vet hur man kan göra?

/Rizze
11:e feb 07Rafs besvarar EDIT 11 feb  Ny fråga  nu med bild! Starta utan oljetank  Gokart tank på stalker Rafs 20

Om det går att ta loss själva "sensorn" från oljetanken kan du ju bara plocka loss den o koppla in den och låta den hänga?