Tjena idag tänkte jag dra på fälgenra på mopeden och åka ut och känna på den då jag inte åkt något i år.
Montera bakfälgen gick bra. Sen skulle jag få på framfälgen gick inte.
Beläggen vill inte ge den glipan jag vill för att skivan ska gå in.
Jag testa med ta av locket så det blir inget tryck. Sen tog jag och en polare en mejsel peta så det blev så stor glipa mellan beläggen som möjligt.
Men vi får inte in skivan helt mellan beläggen. Någon som vet något vi missat ? eller tips ? :happy:
Svar: Får inte på skivan vid montering
Har du provat trycka ihop kolvarna i oket med en polygrip? Eller är dom längst in?
Annars kanske det är fel belägg eller nått...
De är pilligt som faan men fortsätt så ska de funka
gör så som rizze sa.. spruta på lite wd80/5-56 (farsan sa att det skulle vara bra:P) och sen sitt och pilla så blir det bra tillslut :)
Det är en AC alltså är det framhjulet.
Hmmm vart sitter kolverna på fram oket ?
beskriv hur dom ser ut är ni snälla :)
Citerar P0JKEN;959456
Det är en AC alltså är det framhjulet.
Hmmm vart sitter kolverna på fram oket ?
beskriv hur dom ser ut är ni snälla :)
du får ta bort bromsbeläggen sen så ser du 2 "brunnar" som du ska trycka in med en polygrip. vik en trasa och lägg på utsidan ifall du är rädd om lacken
Tack grabbar gav upp för idag. Samlar nya krafter till imorgon
Gjorde exakt detta idag och hade samma problem;D LOOOOOL:D
Bromsbelägg måste du flytta isär så du får en stor glipa imellan..
jag har samma problem fast att kolvarna inte går fram å tillbaka går inte ens tillbaka så det blri ett nytt bromsystem för min del :P
hehe testat sära på beläggen och ha mig i 2h.
ska imorgon ta av dom sen trycka in kolvanra ordentligt. (H)
ta en skruvmejsel och bänd upp beläggen bara (H)
öhm hur svårt ska det vara, jag tog av beläggen och tryckte tillbaka kolven (har bara en) med en polygrip och sedan bara dig med grejorna, tog väl typ 5minuter att riva av och montera ihop (bytte klossar)
Citat
hm hur svårt ska det vara, jag tog av beläggen och tryckte tillbaka kolven (har bara en) med en polygrip och sedan bara dig med grejorna, tog väl typ 5minuter att riva av och montera ihop (bytte klossar)
Fan va ball du är Zoddan endast 5 min.
Är det så fort det går med tjejerna också eller ? :angry::naughty::laughing::retas:
Ha ! :shifty:
Antagligen har ajg något trassel då även om jag får 0.5 cm glipa vill den inte in. själva okkts gjutining som sticker ut som tar imot.
Plockar isär den indag kollar (H)
fixa bild så kan vi hjälpa dig ;)
Fan den vill inte på du tryckte jagi n kolverna om det nu gick tog i.
sen körde jag in en mejsel bende upp beläggen öppna bromsolje locket för lufta. Nu är det glipa lacka så jag tryckte in skivan nu sitter skivan inne
Men sitter så nu att jag inte kan röra på hjulet så jag kan rikta in hålen rätt och dra in metallstaven. Finns det ingen knep som man ör så jag kan få stooor glipa dra in hjulet bara rikta in skivan dra på staven ? :happy: