Aeroxen startar inte - Laddar...

1. 20:42 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Aeroxen startar inte

Forum Moped Allmänt Scooter
  1. Profil
  2. aerox_sven
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 21:a maj 05
    Tid: 20:11
    Svar: 3
    Visningar: 107

Aeroxen startar inte

När jag var ute och åkte och när jag stände av moppen och efter 1 min startade jag de noch när jag skulle gasa så gick den upp i varv lite men sen dog den.Sen fick jag inte igång den.Kickade i typ 40 min och jag tankade också men det hjälpte inte.Jag torkade rent tändhatten för att det hade regnat men det hjälpte inte heller.Så jag puttade he mden och då fic kde ngnista och efter 2-3 kickar så startade den men den blöddrade och ville inte varva upp när jag varvade på stödet och jag varvade ett tag då för att vräma upp motorn och när jag to gner den och skulle testa en sväng hände precis samma sak som innan den gick iväg lite och dog.Den gick även ojämt när jag gasade också den varvade ojämt så den gick upp i varv och ner och upp o ner se nstod den på tomgången ett tag och då dog den till slut

Motorn har komp så den har inte skurit om någon nu skulle tro det
21:a maj 05Thunderking89 Thunderking89 30

Svar: Aeroxen startar inte

kolla Tjuvluft, och plocka av cylindern och se hur kolven ser ut :)
21:a maj 05kloftlog kloftlog
Låter som ett typiskt problem med dåliga ringar men kolla först
om det är skit i förgasaren eller i luftburk samt kolla över stiftet och tändhatt.

//Alex
21:a maj 05aerox_sven aerox_sven 29
fick till det.Det var sladdarna til lcdi boxen som var lfastklämda vid sadelfacket så det var nog lite glappt då men jag fixade det och nu funkar den

tråd kan låsas