Aerox vill inte starta men allt enligt mej är rätt ??? - Laddar...

1. 13:20 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Aerox vill inte starta men allt enligt mej är rätt ???

Forum Moped Allmänt Scooter
  1. Profil
  2. berra_99
    Kön: Kille
    Bor: Göteborg
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 31:a maj 07
    Tid: 16:03
    Svar: 17
    Visningar: 337

Aerox vill inte starta men allt enligt mej är rätt?

Tjenna som tråden lyder så har jag bytt mot en Aerox som var defekt så tänkte jag att ha lite jobb osv

Killen som jag bytte emot sa att den hade skurit och det var i Nov förra året.
Så det skulle bli en nöt att knäcka :D den hade gått 20 mil cyllen och ca 70mil vevstaken (Förstärkt)

Så tog jag i sär den och den cyllen såg ut som ny inte en repa inte heller på kolven som såg ny ut samma kolvringen va perfa skick:)

Den har gnista (Blå) så det är inte cdi boxen eller Tändspolen.
Bensin har den, bytte vakum slangen för den var lite gammal.
Har kollat igenom och rengjort föggen och reedsen ser hela och fina ut.

När man kickar som fan så börjar baklampan lysa lite för diod (Drar ju lite ström)

Setupen:

Stage 6 sport 70 cc
21mm fögge me munstycke 95
Leovince zx
Mulitvariator
lättare vikter
22% tryckfjäder
Sportlufts filter

E det någon som känner igen detta eller vet ngt så skriv i tråden så e ni bussiga :D

Tack på förhand
31:a maj 07elvis elvis 28

Svar: Aerox vill inte starta men allt enligt mej är rätt?

Har nästan samma setup som din och min är stendöd. nån som vet svaret?
31:a maj 07berra_99 berra_99 29

Citerar elvis;1096681
Har nästan samma setup som din och min är stendöd. nån som vet svaret?

Skönt att man inte känner sej ensam men någon som vet så hade det var toppen för 2 st ;D
Ingen som vet vad det kan bero på?
31:a maj 07Raderad Raderad
ge moppen en "sup" , dvs häll lite bensin/startgas i cyllen alltså skruva ur stiftet å häll i lite soppa/gas där i , då borde den hoppa igång och om den gör det så äre fel på soppatilförseln , sen detdär med vakuum slangen . prova sug i den ifall det är fel på fuggen .
31:a maj 07forsell90 forsell90 29
Säker på att bensinen går ner till stiftet?
Ja bensinen går net till stiftet!
31:a maj 07Lövgren Lövgren
spruta lite startgas i filtret! :)
31:a maj 07ThowseN ThowseN
vatten i bensinen?.. asså, nånting måste hända ifall det är bensin i cyllen och den tänder..
kanske fel inställd tändning då?
31:a maj 07wilhelm wilhelm
Jag hade sammaproblem, jag hade precis fått ihop min S6R rox men den startade inte, testade med startgas och allt sånt. Men sen så testa jag att "snappsa" den. Alltså hälla lite, lite bensin i själva cylindern genom tändstiftshålet (skruva ur tändstiftet, häll i LITE, LITE bensin i cylindern. Helst inte direkt ur dunken utan häll först bensinen i en liten kork eller liknande så att du kan portionera lättare. Sen skruvar du tillbaka tändstiftet) Sätt på tändhatten, spruta startgas på filtret sen så kickar du.
Det som händer är att den går i gång på den bensinen som finns i cylindern och då skapas ett jättesug efter bensin som får fart på skiten :D!
Hoppas det funkar!
31:a maj 07berra_99 berra_99 29
Har mkt att testa imon ;D tack för snabba svar och riktiga svar :D
31:a maj 07tANKAh tANKAh 28
spruta in lite bensin i toppen ;D
Har redan testat det, och det har säkert berra_99 också redan gjort. nått annat som kan vara fel?
1:a jun 07berra_99 berra_99 29

Citerar elvis;1097915
Har redan testat det, och det har säkert berra_99 också redan gjort. nått annat som kan vara fel?

Hehe nopp men skall testa det när jag komemr hem sen men kom gärna me mer förslag och tips för elvis oxå :D
1:a jun 07Fraddy Fraddy 28
Samm problem med min Jog RR , vattenpumpen krasha och cyllen skar, så vi bytte cylle till en Aerox cylle och köpte reparationskit till vattenpumpen så den är fixad. och nu så bara den vägrar starta :S hela vevpartiet var fullt i vatten men vi fick ut det mesta vad vi minns i alla fall (1 månad sen detta hände) vi TROR att det ligger vatten i cylindern så den inte startar. och vi har testat om den tänder och det gör den och allt är bra men den startar inte :S ska testa startgas någon gång ;)
1:a jun 07Granholm91 Granholm91 28
Kolla packboxarna. Va lika dant på min aerox. Hadde gnista, bensin men den vägrade starta även om jag använde startgas eller bensin direkt inn i cyllen. Så mitt svar kolla packboxarna :)

mvh: