Hyper aerox startar inte efter trimning får ingen bensin hjälp ! - Laddar...

1. 13:22 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Hyper aerox startar inte efter trimning får ingen bensi...

Forum Moped Allmänt Scooter
  1. Profil
  2. remooz
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 29:e jan 08
    Tid: 20:36
    Svar: 4
    Visningar: 263

Hyper aerox startar inte efter trimning får ingen bensin hjälp !

TJA ALLIHOPPA ! har en aerox som inte startar skulle va jätte schysst om ni kunde hjälpa mig innan kicken går sönder :lol: :hmm:

så här är det va så ni ska få en bild av det hela

Har satt på massa hyper saker på moppen och den starta men drog tjuvluft vilket gjorde att den åkte av sig själv sen så glömde jag också c4 ramlagrerna så jag fick öppna upp den igen:hmm:

När jag sedan var klar var det problem att starta den, kollade med en kille och han sa att kolvringen inte fick nån "kompression" och att jag skulle sätta ändorna närmare varandra, då starta den !men sen kunde ja inte starta den nå mer efter det. har prövat nästan allt som går men den vill inte starta så nu kan man säga att jag har skruvat lite på allt.:angry:

Prövade att kolla det med kolvringen 3 gånger till men det funkar inte. Felsökte lite och det kommer ingen bensin ner till stiftet, har rengjort förgasaren,kollat slangarna men det verkar som att det inte blir nått sug/vakum som gör att det kommer bensin in i systemet. Om ja suger i vakum slangen så kommer det mycket bensin ur den andra slangen men det verkar inte som att detta händer när allt sitter på förgasaren som det ska.

Grejen är att jag har köpt allt trim från en kille som hade det på hans moppe och allt var perfekt inställt liksom bara sätta på och köra bara att han hade portat blocket och det har inte jag. den ska väl ilf starta om ja har de munstyckerna i som han hade, så stor skillnad kan det väl inte va är förgasaren sönder lr vad är problemet ?:zzz:

1. den får gnista(H)
2. pilen på kolven är mot avgasporten(H)
3.om ja kör startgas in i luftintaget så går den på det men dör efter några sekunder och om ja häller bensin nere vid stiftet så går den på det:mad: :lol:
4. det finns bensin i tanken och det är inte stopp/täppt för det rinner ju på när ja suger
5. har skurvat ut luft skruven 1½ varv:happy:

MVH
29:e jan 08Steveo Steveo 28

Svar: Hyper aerox startar inte efter trimning får ingen bensin hjälp !

Byt ut vakumkranen till nått som flödar hela tiden.
29:e jan 08Örbo Örbo 27
Munstycke är olika från motor till motor,vilken storlek har du i nu + setuplista?
30:e jan 08Erik^ Erik^ 28
rengör förgasaren grundligt, gärna med tryckluft, sen gör du som steveo sa, släng på en manuell soppakran flödar mkt bättre
Mvh
30:e jan 08Suriouz Suriouz 31
Läste inte igenom all text du skrev, men har du prövat om den går igång med choken på? Har du en vinklad förgasare eller står den normalt i sidled?