Hjälp mig identifiera/fixa denna piaggio! - Laddar...

1. 21:14 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Hjälp mig identifiera/fixa denna Piaggio!

Forum Moped Allmänt Veteran & Övriga
  1. Profil
  2. lazyberserk
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 21:a apr 10
    Tid: 07:11
    Svar: 24
    Visningar: 441

Hjälp mig identifiera fixa denna Piaggio!

Hej!

Jag har en gammal Piaggio, men jag vet inte vad modellan heter! (min far säger att säljaren sa att det var en super bravo, kicken var trasig, fixa denna med en kick kedja från en super bravo)

Jag har tagit två (dåliga) bilder på den, här nedan.

Som ni ser på bilderna har den förra ägaren satt en bensin tank bak på mopeden, varför tror ni det ?

Skulle det vara svårt att fixa orginal tanken?

Mitt sista problem är att mopeden välte, så att avstängningsknappen splittrades. Hur fixar jag detta ? vart kan jag köpa en ny knapp?

Snälla, säg till om jag ska ta kort på något specielt på mopeden, som kanske underlättar identifieringen!

Detta är min första post, så säg till om jag gjort nått fel!:naughty:

Mvh Emil

21:a apr 10lazyberserk besvarar Hjälp mig identifiera fixa denna Piaggio! lazyberserk

Svar: Hjälp mig identifiera fixa denna Piaggio!

Citerar MussE;3253755
det bör sitta en sladd som inte går till något på cdi boxen, ta och montera en knapp mellan den och ramen och vips du har en dödar knapp

Cdi boxen är den där saken tändhatt sladden går till ?
21:a apr 10noex besvarar Hjälp mig identifiera fixa denna Piaggio! noex 19

Aaop ;)
21:a apr 10dappe_89 besvarar Hjälp mig identifiera fixa denna Piaggio! dappe_89 20

Citerar Mattiasman90;3253193
Det ser även ut som att du har "73cc" topp på den, just putting it out there...

Det är inte en Ciao P heller, eftersom han har variator.

Tanken behöver inte vara hemma mekad heller, det fanns många olika reservtankar att köpa till ciao förr i tiden.

Du vet verkligen inte vad du pratar om.

Tanken sitter inte där original, alltså är den hemma meckad av någon.

Motorn såg jag nu komma från en Super bravo, men det ÄR en vanliga Ciao P.

Förresten, Original tanken är trasig. Gängorna är borta, antingen gänga nya eller kör på den andra tanken. :)
21:a apr 10Holmqvist besvarar Hjälp mig identifiera fixa denna Piaggio! Holmqvist

Citerar dappe_89;3253903
Du vet verkligen inte vad du pratar om.

Tanken sitter inte där original, alltså är den hemma meckad av någon.

Motorn såg jag nu komma från en Super bravo, men det ÄR en vanliga Ciao P.

Förresten, Original tanken är trasig. Gängorna är borta, antingen gänga nya eller kör på den andra tanken. :)

Han är n00b:shifty:
21:a apr 10dappe_89 besvarar Hjälp mig identifiera fixa denna Piaggio! dappe_89 20

Citerar Holmqvist;3253910
Han är n00b:shifty:

+1 :ninja:

Förresten, vad fick du pröjsa för den? :)
21:a apr 10MussE besvarar Hjälp mig identifiera fixa denna Piaggio! MussE

Citerar 94vikcha;3253754
Lånar denna tråden lite om de är OK? ;)

På en bild här ovanför som Lazyberserk nyss postade, där vi ser CDIboxen och någon till "klump"(grå/silver)

Jag undrar vad detta är för box och vad den har för funktion, undrar även om den har någon sorts förbindelse till tändningen eller om jag helt enkelt kan ta bort den och min motor skall fungera ändå!

mvh/viktor

Den har med lysena och tuta och resten av allt sådant skräp att göra.
hojen funkar utan den om man nu vill köra så (jag gör) :lol:
22:a apr 10lazyberserk besvarar Hjälp mig identifiera fixa denna Piaggio! lazyberserk

Förresten, vad fick du pröjsa för den?

Tack! Det var det jag försökte uppmärksamma med bilderna! Men om nu tanken är Rostig o skit inuti, vad kan man göra då?

Finns det någon bra guide till hur man plockar isär en Super bravo ? ( eftersom motor var en sådan) det ser ju jävligt trångt ut!

Min pappa köpte den åt mig när jag var typ 8, så jag vet inte :lol:
22:a apr 10lazyberserk besvarar Hjälp mig identifiera fixa denna Piaggio! lazyberserk

Alla säger ju att en ciao är lätt att meka med, gäller det även min? med tanke på att det är en superbravo motor? finns det någon guide för Sbravo motorer?
22:a apr 10joppesempa besvarar Hjälp mig identifiera fixa denna Piaggio! joppesempa

Citerar lazyberserk;3254250
Tack! Det var det jag försökte uppmärksamma med bilderna! Men om nu tanken är Rostig o skit inuti, vad kan man göra då?

Finns det någon bra guide till hur man plockar isär en Super bravo ? ( eftersom motor var en sådan) det ser ju jävligt trångt ut!

Min pappa köpte den åt mig när jag var typ 8, så jag vet inte :lol:

Gör såhär: Täpp igen tankens trasiga hål med något, bara tillfälligt. Ha i vatten och citronsyra. Låt stå över natten. Dagen därpå skakar du om tanken lite (inte så tung moped ju..) och sen ska tanken vara någorlunda bättre iaf. Det finns mängder av metoder, men jag tror stenhårt på den här, så lycka till! Garanterar dock inget..

Tips: Köp även några soppafilter så slipper du riva o göra rent i förgasaren efter var o varannan körning.