Tjena :) Nu är det så att min Dakota har börjat gå dåligt :zzz: men absolut inte svårstartad. Problemet är att den tänder som ett r*vlål, och "småblöddrar" (slår ifrån på något sätt), lite då och då när man kör. Det spelar ingen roll hur mycket jag än skruvar på munstycket, den vill bara hålla på o jävlas och helst gå på väldigt höga varvtal. Jag fick lov att skruva bort förgasaren p.g.a att gasvajern fastna,:wacko: eller trottelnålen.. Då passade jag på o göra rent den också, kollade även igenom allt så att inget var fel och jag kunde inte hitta något. Innan dess och fram till nu så har den varit hur seg som helst, orkar inte uppför en enda backe. I en lång och rätt så brant backe måste man ligga på 1:ans växel och det verkar vara förbjudet att lägga i 2an för då somnar den direkt. Som sagt är den slö på låga varv och iaf piggare på högre. Jag har försökt göra något åt det så gott ja kan, och jag har (sotat ljuddämparen och avgasröret, bytt framdrev från 12 till 11 kuggar, dragit pluggen i cylindern vilket va ett tag sen, bytt topplockspackning och tändstift, och även kolven är ganska ny..) Jag har inte kollat tändplattan ännu, kan det vara någonting där? Tändspolen byttes i alla fall för ca 2,5 år sedan.. Har ingen aning om den kan vara slut och "hur länge den håller normalt". Ursäkta för den här lagom långa historian, men jag skulle vara tacksam om jag fick olika förslag på vad ja kan göra och om det är någon som vet vad felet är (?) :)