Avgasrör problem @ compact - Laddar...

1. 22:35 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

avgasrör problem @ compact

Forum Moped Allmänt Veteran & Övriga
  1. Profil
  2. Marjoh94
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 1:a maj 10
    Tid: 10:27
    Svar: 11
    Visningar: 187

avgasrör problem compact

hej, jag har nyligen köpt en 2 vxl crecent compact:happy:
men när jag hade kört den typ 3-4 kilometer så hoppade avgasröret av:( men ja skruva fast det igen och trodde det skulle bli bra, men sen när jag hade kört en liten runda hände samma sak igen:wacko: så jag undrar om jag kanske har tappat något (en spärr ellr nåt) första gången jag tappade det??

tack på förhand:)
1:a maj 10Snowgubben^ besvarar avgasrör problem  compact Snowgubben^ 18

Svar: avgasrör problem compact

Är inte riktigt säker på hur det ser ut, men det är som en jättestor mutter som man skruvar på?

De muttrarna måste dras lite hårdare, så att dra dem för hand brukar aldrig gå, utan man får ta ett dorn och en hammare, så knackar man runt muttern det sista. Inga hårda slag utan knackningar så att den sätter sig :) Sedan gissar jag även på att det ska vara en avgaspackning mellan kröken och cylindern?
1:a maj 10Marjoh94 besvarar avgasrör problem  compact Marjoh94

jaha tack:) försökte dra åt den så hårt det gick, men ska försöka mer, sen har ja inte sett nån packning:/ får skaffa det:happy:

Btw: vad är det för storlek på originalrören på compact?? (28mm?)
1:a maj 10ILO_Gurra besvarar avgasrör problem  compact ILO_Gurra 17

Jepp 28mm, är det på alla sachsar:happy:
1:a maj 10kighel besvarar avgasrör problem  compact kighel 18

sätt låsbrickor och dra hårdare

Citerar ILO_Gurra;3265533
Jepp 28mm, är det på alla sachsar:happy:

ok tack:happy:

Citerar kighel;3265562

ok, ska testa det:happy:
1:a maj 10ILO_Gurra besvarar avgasrör problem  compact ILO_Gurra 17

Citerar kighel;3265562

hur fan ska du få på en låsbricka på krök muttern? :hmm:
1:a maj 10Flak_Leo besvarar avgasrör problem  compact Flak_Leo 19

om man nu skulle hitta en gigantisk låsbricka så behövs ej den om man har en ny packning. det säljs de som är lite tjockare, när man skruvar åt hårt med en sån packning på fungerar den som låsning :)
1:a maj 10MokzZi besvarar avgasrör problem  compact MokzZi

har rör till 740 vill du ha ?

Citerar Flak_Leo;3265769
om man nu skulle hitta en gigantisk låsbricka så behövs ej den om man har en ny packning. det säljs de som är lite tjockare, när man skruvar åt hårt med en sån packning på fungerar den som låsning :)

ah låter bra:happy:

Citerar MokzZi;3265783
har rör till 740 vill du ha ?

740 @volvo ellr :wacko:
4:e maj 10niklaslevin besvarar avgasrör problem  compact niklaslevin 17

hade samma problem på min compact, men om det är kröken som lossnar från cyllen så se som sagt först till att "muttern" har ordentliga gängor och inte är helt full med sot, fixa en avgaspackning och gör rent den så att den inte är smutsig, dra sedan åt allt vad du kan med handen på muttern (vibrationerna från motorn får den att lossna) när du känner att de inte går mer, så tar du en trasa och virar några varv runt muttern sätter en polygrip runt och drar lite till, så sitter den som en smäck! var bra försiktig med att dra för hårt så att du inte gör sönder cylindern, avgaspackningen är dock formad så att den trycks ihop lite gran.

sedan brukade jag bara kontrollera att kröken satt fast typ varannan vecka, dra bara inte åt den med handen när du har kört! för de gör ont;P
5:e maj 10Marjoh94 besvarar avgasrör problem  compact Marjoh94

Citerar niklaslevin;3269538
hade samma problem på min compact, men om det är kröken som lossnar från cylindern så se som sagt först till att "muttern" har ordentliga gängor och inte är helt full med sot, fixa en avgaspackning och gör rent den så att den inte är smutsig, dra sedan åt allt vad du kan med handen på muttern (vibrationerna från motorn får den att lossna) när du känner att de inte går mer, så tar du en trasa och virar några varv runt muttern sätter en polygrip runt och drar lite till, så sitter den som en smäck! var bra försiktig med att dra för hårt så att du inte gör sönder cylindern, avgaspackningen är dock formad så att den trycks ihop lite gran.

sedan brukade jag bara kontrollera att kröken satt fast typ varannan vecka, dra bara inte åt den med handen när du har kört! för de gör ont;P

tack för tipset:happy: taskigt om gängorna är slut, men ska skaffa en avgaspackning, måste ha tappat den=s