Sachs: startar ej! - Laddar...

1. 18:31 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

sachs: startar ej!

Forum Moped Allmänt Veteran & Övriga
  1. Profil
  2. Robert1209
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 3:e maj 10
    Tid: 19:29
    Svar: 4
    Visningar: 87

sachs startar ej!

min sachs startar ej, jag har bytt kondensator 4 gånger på 5 månader ungefär och har kört kanske en timme sammanlagt. verkar som att en kondensator håller en körning, sen nästa gång när man ska köra så är den död. kollade brytar spetsar och tändningen, hittar inget fel. varför är det så?
jag har bytt kolv och ringar nu för det var dålig komp. också bytte jag kondensatorn igen. och idag när jag skulle försöka få igång den är den helt död, den tänder inte ens till. och den får bränsle, kollat förgasaren flera gånger. vad är detta för fel. har vart så här länge nu.
behöver hjälp snabbt tack!

mvh Robert.
3:e maj 10easttwigg besvarar sachs  startar ej! easttwigg 17

Svar: sachs startar ej!

När du säger kollat tändningen, har du bytt tändspole? sitter svänghjulet fast och är kilen och kilspåret hela? kolla det!
4:e maj 10Robert1209 besvarar sachs  startar ej! Robert1209

Citerar easttwigg;3268495
När du säger kollat tändningen, har du bytt tändspole? sitter svänghjulet fast och är kilen och kilspåret hela? kolla det!

Jag har bytt tändspole flera gånger den med. har nu en gammal tändspole istället för ny china skit.
och svänghjulet sitter fast och kilen ska det inte vara något fel på.
4:e maj 10Pastorn besvarar sachs  startar ej! Pastorn

Hur har du ställt in tändningen då, är den korrekt inställd?
4:e maj 10Robert1209 besvarar sachs  startar ej! Robert1209

Citerar Pastorn;3269179
Hur har du ställt in tändningen då, är den korrekt inställd?

Jag har bara kollat så att den står rätt. jag kanske har fel men när kolven är 1 mm från att den vänder så ska brytarna öppna, och det gör dom.
glömt att säga att gnistan är jättebra.

fast jag har idag pratat med en person som har grejat mycket med sachs, han sa direkt va det var för fel på den när jag sa att jag har klyvt motorn för att byta kickfjädern. och det är att den läcker i vevhuset, för att jag inte har dragit åt skruvarna tillräckligt hårt. också att jag ska byta packboxar.
så det är bara till att skruva isär igen ;)