Ciao fel.. - Laddar...

1. 07:42 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login
  1. Profil
  2. J0ntt3
    Kön: Kille
    Bor: Långshyttan
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 8:e maj 10
    Tid: 19:01
    Svar: 3
    Visningar: 54

Ciao Fel

Jag har fel på min ciao.

Den får ingen soppa till cyllen tror jag, när jag kör i soppa i cyllen så startar den men efter ett tag dör den.

Har testat göra ren föggen och bytt förgasare men den fungerar ändå inte.

Vad kan det vara för fel? :hmm:
8:e maj 1094vikcha besvarar Ciao Fel  94vikcha

Svar: Ciao Fel

Citerar J0ntt3;3274064
Jag har fel på min ciao.

Den får ingen soppa till cylindern tror jag, när jag kör i soppa i cylindern så startar den men efter ett tag dör den.

Har testat göra ren förgasaren och bytt förgasare men den fungerar ändå inte.

Vad kan det vara för fel? :hmm:

Något skit i bensinkranen, bensinslangen, bensinfiltret troligtvis. Kolla allt ifrån förgasaren(om du nu redan kollat den) fram till dit du häller i bensinen, vilket i vanliga fall brukar vara tanken :P
8:e maj 10J0ntt3 besvarar Ciao Fel  J0ntt3

Citerar 94vikcha;3274162
Något skit i bensinkranen, bensinslangen, bensinfiltret troligtvis. Kolla allt ifrån förgasaren(om du nu redan kollat den) fram till dit du häller i bensinen, vilket i vanliga fall brukar vara tanken :P

Den får soppa till förgasaren :)
8:e maj 1094vikcha besvarar Ciao Fel  94vikcha

Citerar J0ntt3;3274257
Den får soppa till förgasaren :)

Verkar vara något som blockerar mellan förgasaren och cylindern dårå :P Borde ju inte kunna komma in något skäp där eftersom både luftfiltret renar luften och bensinfiltret bensinen... men enda sättet blir väll att plocka isär motorn och kolla? inte fått problemet själv men ser inte hur man kan lösa de på annat vis:hmm: du sa att den startade när du sätter in soppa i cylinder, hur menar du då? :wacko: