Trimma compacten - Laddar...

1. 13:20 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login
  1. Profil
  2. abb3
    Kön: Kille
    Bor: Halmstad
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 10:e jul 06
    Tid: 20:46
    Svar: 8
    Visningar: 353

trimma Compacten

Tjena!
Har ganska nyligen sålt min scooter och köpt mig en compact!
Den toppar väl ca 40km/h men skulle tycka det vore roligare om den gick lite fortare. Hade inte tänkte mig något rå trim precis, men nått enkelt såsom drevning m.m. Inget Cylinder byte.. Något bra förslag för att kunna öka toppen till 50-55km/h?
11:e jul 06Bravo Bravo 28

Svar: trimma Compacten

hm , blir väl lite svårt med orginal cylindern ... men du får väl borra förgasaren , dra pluggen i insuget , jacka kolven och dreva.
11:e jul 06G-son G-son
Sitter det orörda orginaldelar på, så börja INTE borra sönder dem. Orörda orginaldelar börjar vara svåra och dyra att få tag i, sönderborrade förgasare och cylindrar finns i mängder för småpengar.

Citerar Erik
Sitter det orörda orginaldelar på, så börja INTE borra sönder dem. Orörda orginaldelar börjar vara svåra och dyra att få tag i, sönderborrade förgasare och cylindrar finns i mängder för småpengar.

visst har du rätt , men de finns ju knappt någon annan "enkel trimmning"
11:e jul 06G-son G-son
Det är inte särskilt enkelt att bonntrimma orginaldelar bra heller... ;)
11:e jul 06abb3 abb3 29
okok. Drevning ska jag nog sats på...
Man kan ju köpa på Hobbex ett större fögge hål istället för att borra själv.. Ger det mycket? ^^
Tack!
jacka kolven oxå . kolvar kan du få tag i lätt .. å de ger väl en 5 km/h typ ^^ .
12:e jul 06Fredrik Fredrik 31
Jacka kolven, byt till ställbart munstycke och dreva. Justera tändningen å se över fuggen oxå. Är allt 100%igt kommer den gå bättre.
14:e jul 06abb3 abb3 29
okok.
Jorå, ställbart munstycke har jag redan =)
hum, funderar på en drevning då, vet du nån bra "drevning"? nu har jag 34 kuggar bak.. fram vet jag inte :p