Tjena alla...
nu e de så att jag köpte en ciao igår och dom f.d ägarna sa att den inte startade och att dom hade bytt tändstifft men att dom itne fick någon gnista utav det hela och innan jag och mina kompisar kollade på tändstiftet så var vi tvugna att göra rent föggen för att den var för skitig....
sen gav vi oss på tänd stifftet o kollade och som det var sagt så kom det ingen gnista....
nu e min fråga vad e det som kan vara fel jag e inte så specielt bra på moppar....och om det är tändspolen som jag misstänker vart kan man köpa ny och vad kostar det ???
Tacksam för alla svar !!! // Leios
Svar: el fel på min ciao
Kan vara tändspole, tändkabel, matarspole, kondensator, tändstiftet, någon jordning eller att brytarna behöver ställas in
ok för dom sa att den hade funkat bra innan men att den hade stått ute när det regnat som värst o då trodde jag att de va vatten i föggen men allt de regnet kan ju ha sabbat elen också elr ?
Du kan ju inte vara säker på att dom talar saning, Men gör dom det så kan det vara vatten i tändhatten testa och byt ut den
//CiaoCiao
Bättre topic/rubrik tack!
Trådens rubrik ska säga något om själva problemet. "min ciao" känns inte som att folk blir så insatta i ämnet av.
Ändra eller bli varnad!
är det någon som vet vart säkringen sitter på ciao (om de finns någon) ?? elr så får jag testa köpa ny tändhatt
Citerar leios
är det någon som vet vart säkringen sitter på ciao (om de finns någon) ?? elr så får jag testa köpa ny tändhatt
där e la inge säkring till tändsystemet? köp en ny tändhatt! kolla så alla kablar är hela och inkopplade.
KOLLA JORDNINGARNA innan du köper massa spolar... :lol:
Byt kondensator och brytare......hade det felet på min:angry:
Det är nog nåt glapp i någon av jordnignarna eller fukt i tändhatten.
finns det nån mer jordning än vid tändspolen ?