Frågetråden ciao © - Laddar...

1. 16:22 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Frågetråden Ciao ©

Forum Moped Allmänt Veteran & Övriga
  1. Profil
  2. Pledger
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 19:e dec 06
    Tid: 21:54
    Svar: 13618
    Visningar: 248577

Frågetråden Ciao

Edit: Detta visade sig bli en gaska stor tråd :) En del tycker det är rörigt med så mycket frågor/svar i samma tråd och kanske lite svårt att hitta. Glöm dock inte att det finns en en knapp uppe i höger hörn med texten "sök i det här ämnet". Där kan du söka i tråden och förmodligen hitta det du söker! Fortsätt dela med er av er kunskap folks!

/En lite kunnigare Pledger:happy:

Hur får jag av remskivan på min ciao? Allt hänger ju med när jag skruvar på muttern. Försökt hålla imot med handkraft utan resultat. Polarn sa att jag måste ha mutterdragare. Måste väl finnas något enklare sätt?
10:e maj 10Shöwtek Shöwtek

Svar: Frågetråden Ciao

Citerar 94vikcha;3276751
Mh, men då kommer frågan hur man byter kopplingfjädrar på en Superbravo koppling? o.O

Shöwtek, vilket rör skulle du spendera dina pengar på av dessa?

hur man byter eller hur man får tag i fjädrarna?
om du kör variator ska du helt klart ha så högvarvigt som möjligt, då dom varvar upp snabbare.
tycker du ska köra på top one eller sp, skillnaden är nog inte så stor, så du får faktiskt avgöra själv ;)

Men köp på mopshop NU!! 15% rabatt på allt!

EDIT: det var det jag mena innan, på ciaos är det undantag, låg/mellanvarviga rör ger mest axx, FÖRUTOM om man lyckas ställa in med kopplingsfjädrar eller har variator(ställ gärna in me kopplingsfjädrar där också)
10:e maj 10EdviN EdviN 22

Citerar Shöwtek;3276783
om du kör variator ska du helt klart ha så högvarvigt som möjligt, då dom varvar upp snabbare.
tycker du ska köra på top one eller sp, skillnaden är nog inte så stor, så du får faktiskt avgöra själv ;)

EDIT: det var det jag mena innan, på ciaos är det undantag, låg/mellanvarviga rör ger mest axx, FÖRUTOM om man lyckas ställa in med kopplingsfjädrar eller har variator(ställ gärna in me kopplingsfjädrar där också)

Fattar nu ;)

Citerar EdviN;3276798
Fattar nu ;)

bra :D det som är så sjukt jobbigt med badsnake :/ rörets effektband kommer in på typ 80-90% av max varven, sjukt onödigt :S dåligt axx :(
10:e maj 1094vikcha 94vikcha

Citerar Shöwtek;3276783

Det mesta högvarviga av dessa rör är SP eller hur?

Är det bara idag? (kan inge tyska alls ;p)

EDIT: Vafan de e ju bara på vissa saker, inget av de ja ska ha förutom bensinfilter x(

Citerar 94vikcha;3276808
Det mesta högvarviga av dessa rör är SP eller hur?

Är det bara idag? (kan inge tyska alls ;p)

såg fel :P bara på vissa saker :(

antar att SP är högvarvigast, är ju dyrare och de flesta kör på dem (i sverige)

för att svara på en tidigare fråga, skulle spendera pengarna på ett top one. Hör med hyperstreetfighter, han kan fixa helt nytt för runt tusenlappen ;)

Citerar Shöwtek;3276811
såg fel :P bara på vissa saker :(

antar att SP är högvarvigast, är ju dyrare och de flesta kör på dem (i sverige)

för att svara på en tidigare fråga, skulle spendera pengarna på ett top one. Hör med hyperstreetfighter, han kan fixa helt nytt för runt tusenlappen ;)

Mop Shop säljer för 97 Euro, Euron ligger i ungefär 9kr nu så de blir under tusenlappen! ;) Svara gärna på frågorna i min frågetråd om du kan dom! =)

Citerar 94vikcha;3276848
Mop Shop säljer för 97 Euro, Euron ligger i ungefär 9kr nu så de blir under tusenlappen! ;) Svara gärna på frågorna i min frågetråd om du kan dom! =)

ska försöka ;)
Hört att det är väldigt förddelaktigt med trimrem när man kör på Variator, hur kan detta påverka det och är det lönt att köpa en?

Citerar 94vikcha;3276951
Hört att det är väldigt förddelaktigt med trimrem när man kör på Variator, hur kan detta påverka det och är det lönt att köpa en?

källa? remen ska inte påverka direkt, kanske om den är aningen bredare än vanlig/greppar bättre. fast det är inte VÄLDIGT fördelaktigt om det ens hjälper.
Satsa på att ställa in perfekt med vikter, borde vara skitenkelt på en ciao

Citerar Shöwtek;3276961
källa? remen ska inte påverka direkt, kanske om den är aningen bredare än vanlig/greppar bättre. fast det är inte VÄLDIGT fördelaktigt om det ens hjälper.
Satsa på att ställa in perfekt med vikter, borde vara skitenkelt på en ciao

Tja de låter ju vettigare, svårt att tänka mig att den gummirem kan göra så stor skillnad :P Men asså vafan, fick höra av en annan att det bara är onödigt att fixxa med vikter-.- Det som sitter på när man köper den funkar näst intill lika bra sa han :mad:

Citerar 94vikcha;3276978
Tja de låter ju vettigare, svårt att tänka mig att den gummirem kan göra så stor skillnad :P Men asså vafan, fick höra av en annan att det bara är onödigt att fixxa med vikter-.- Det som sitter på när man köper den funkar näst intill lika bra sa han :mad:

alltid bäst att experimentera sig fram. För att ställa in enklast, ställ ciaon på centralstödet, ta bort vänster kåpan. sen så varvar du upp till max varv och kollar om den går längst ut på variatorn. om den gör det, testa med 1 gram lättare vikter. Om den inte jobbar längst ut på variatorn då, byt tillbaks vikterna. Man vill ju ha så lätta vikter som möjligt, fast endå så dom får ut remmen längst ut på variatorn för bästa utväxlingen.

Citerar Shöwtek;3276998
alltid bäst att experimentera sig fram. För att ställa in enklast, ställ ciaon på centralstödet, ta bort vänster kåpan. sen så varvar du upp till max varv och kollar om den går längst ut på variatorn. om den gör det, testa med 1 gram lättare vikter. Om den inte jobbar längst ut på variatorn då, byt tillbaks vikterna. Man vill ju ha så lätta vikter som möjligt, fast endå så dom får ut remmen längst ut på variatorn för bästa utväxlingen.

Varje vikt kostar lixom 80 spänn och om man då ska ha många blir de en del! Men vilka vikter tror du de kan röra sig om?

Citerar 94vikcha;3277084
Varje vikt kostar lixom 80 spänn och om man då ska ha många blir de en del! Men vilka vikter tror du de kan röra sig om?

ehh va? 80 spänn för en vikt sen när? 6 vikter brukar kosta runt 50-60