Svar: FS1 - Fråge & Diskussion Tråd
ta en rörtång om den sitter hårt. annars brukar en spårmejsel och hammare funka :)
en stor polygrip , men ta och slå på mutern lite inan du ska ta av den.
köp en haknyckel på biltema så ska det nog gå
om den har rostat så på med rostlösning o en storpolygrip :)
Okej, ska ut och testa era tips. Tack för svaren!:)
Tjena allt moppefolk !. Jag tolkade detta som en frågetråd för alla om fs1:or så jag lägger in denna tråd med som jag gjorde innan på veteran & övriga mopeder.
Jo jag tänkte skaffa en blackbox till min fs1:a. Undrar om det verkligen funkar ? enligt cykelkraft bör det funka. Det står ju att det passar till fs1:or. Någon som har testat som kan ge nått vettigt svar ?:)
Jag undrar mest, om jag t.ex. blir stoppad av snuten, och har ställt in varvtalsbegränsaren så den toppar runt 40. Kan man märka nånting ? misständningar, ljud, lysena blinkar, inget ovanligt som snuten lätt upptäcker ?
Länka gärna även om vart mer det finns blackboxar att köpa som passar fs1:or:)
Förresten, hur monterar man det ? tipps på ställen det kan sitta ?
skulle bli väldigt tacksam då min fs1:a lär göra 70/75 km/h och jag ska ha den som moppe.
Se mitt projekt(H)
Länk:
http://cykelkraft.se/index.php?contentpage=articlelist&memorycacheid=60664C007&varugrupp=007%20%20%20%20%20&column=D18020_FS1&showpassaralla=true&cmd=showmenu
Förklara gärna för mig hur en varvtalsbegränsare med cdi-strypning skall fungera på en FS1 med brytartändning :)
hhmmm. ajdå ?
Riktigt dåligt av cykelkraft att skriva att den passar till fs1:or !:angry: . Så den passar endast till cdi ?. Är inte så bra på sånt här:huh:
Citerar Emiliofs1;1736835
hhmmm. ajdå ?
Riktigt dåligt av cykelkraft att skriva att den passar till fs1:or !:angry: . Så den passar endast till cdi ?. Är inte så bra på sånt här:huh:
"
Detaljerad beskrivning: ** denna passar endast derbi med ducati tändspole ** passar rieju , peugeot scooters(ej insprutnings- motorer), yamaha dt 50, honda mt, piaggio scooters, minarelli motorer. obs! passar ej till tomos, insprutningsmotorer, suzuki, morini"
Vad har yamaha dt för tändning då ? brytarlös ?.
Jag menar, dom formulerar det ju som " passar endast derbi med ducati tändspole ", typ som att bara derbi måste ha ducati tändspole för att få det att funka, men det är ju bara derbin.
wtf varför står det då att det passar till fs1:or ?:angry:
kan man inte göra nåt eget då som stryper tändningen ? :S
Citerar Emiliofs1;1737466
Vad har yamaha dt för tändning då ? brytarlös ?.
Jag menar, dom formulerar det ju som " passar endast derbi med ducati tändspole ", typ som att bara derbi måste ha ducati tändspole för att få det att funka, men det är ju bara derbin.
wtf varför står det då att det passar till fs1:or ?:angry:
kan man inte göra nåt eget då som stryper tändningen ? :S
de står ju inte att de passar fs1, läs texten jag kopierade :P
dt har inga brytare :)
Jo de står det visst xD. Kolla texten där det står : " passar till " och sen scrollar man i listan och där finns fs1 med.:angry:
Citerar Emiliofs1;1737542
Jo de står det visst xD. Kolla texten där det står : " passar till " och sen scrollar man i listan och där finns fs1 med.:angry:
men vafan, där finns ju alla världens moppar med :P läs texten som ska kopierade så fattar du ;) sen har ju antonol redan förklarat :)
Ja okej tackar. Men det var ju helvete att det inte fanns.
Vad tror ni om att koppla en vanlig strömbrytare till den svartvita kabeln till tändspolen så om snuten stannar en kan man trycka på knappen så att det inte går att få igång den, eller är detta korkat ? då kanske dom bara vill ta in den ?
Har ni inga tipps på hur jag kan strypa ner den vid ett enskilt tillfälle om snuten skulle vilja prova den ? :zzz:
Snabb-strypningar är svårt att göra själv, men man kan göra en bricka som läggs in i förgasaren så att den inte öppnar fullt :)