Yamaha dt50r 1994 allmänt fix - Laddar...

1. 04:37 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Yamaha DT50R 1994 allmänt fix

Forum Projekt Cross/Sm
  1. Profil
  2. DaNi8331
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 24:e sep 09
    Tid: 14:20
    Svar: 20
    Visningar: 804

Yamaha DT50R 1994 allmänt fix

Tjena. Nyss köpt en Yamaha DT50R rätt så billigt , Men dock trasig. Så tänkte göra en projekt tråd här..

Sitter 18mm mikuni och K-star högkomp topplock,jamarcol trimkrök.

När jag fick hem den såg den ut såhära, väldigt sliten och skuren kolv/cylinder + lite annat små fel.

Inte precis den finaste moppen:happy:

Första ja gjorde va att byta till en finare framskärm.

Tank och Sadel.

Börja slipa tanken för gilla verkligen inte färgen innan+ sliten

Spacklade lite

Också grundlackade.

Sen på med riktiga lagret(dåliga bilder), OBS Snabb lackning inget seriöst, blir det bättre än innan är jag nöjd(H)

Just nu håller jag på att fixar bromsstag,har smörjt upp bakbromsen då den har rostat fast,Distanser,Moddar dit en cr250 bakskärm,bakaxel.
Ska beställa delar så fort ja får pengar.

UPDATE 2/10 -09
Denna tråd kom inte långt Men nu har jag fått igång den :)
Lägger in lite bilder för den som är intresserad(H)
(ska på med ljuddämpare,tank,sadel,bakskärm,gaswire/handtag,tändningslås,sportluftfiler och soppakran)
65cc,19mm mikuni,trimkrök luhao(eller heter det de?),43mm trimtopp sitter på:naughty:
(Jag vet den är inte fin men den är iallafall finare än innan och den funkar:huh:)

Nått sånt kanske?

Lackat luhao trimkrök

Inte klar, har slipat mer nu för blev väldigt dåligt lackat + massa flugor hade landat på den xD

Sen fick jag mina delar cylinder och allt, men tyvvär inte tändningslås eller soppakran, Beställde från rinab.
Så börja att riva lite. + borra fästen i motorhalvan för det har sprucket så själva vänsterkåpan rör sig ut när man kopplar istället för dendära stången in, men nu funkar det=)

Sen så var den klar för provstartning. Inget hände.. Sen så kom ja fram till att det inte kom nå bränsle från kran :lol:, så tog bara en slang och en tratt och hällde i så det kom lite i koppen och provstartade, efter ca 5 kickar så startade den.
Lät ungefär som en cross utan avgasssytem, för har ingen ljuddämpare på den^^

Hade bra:happy:

UPDATE 3/10 -09
Idag ska jag till bollnäs och köpa gaswire och handtag så jag kan skruva ihop den helt:D, Och ska försöka få dit bakskärmen, men hinner nog inte så mycket för ska laga min honda cr 250 idag å.. Men ska försöka få den klar innan veckan:)

Nån som vet hur långt jag måste köra in kolv å cylinder? Vissa säger 70 mil och andra 20.

UPDATE 6/10 -09

Nu har jag fått ihop den å börjat köra=).
Återstår att fixa nya lager i bakdäcket, Nya lammeller,(tror dom är slut ELLER så är det ingen bra olja, bytte går och de va då ja börja märka av det),Baklyse.
Blev inge bra bilder, ska ta nya sen..:huh:

UPDATE 10/10
Idag va ja ute och rejsade lite i grusgropen:)
Har fått tag på en Norsk kille som säljer lite saker till dtr också. Tex bakkåpor och så. Hoppas bara att jag får ett bra pris på det.
Har också fixat ett crossstyre jag ska sätta dit när jag får tid:)

JA JAG SKA KÖPA NYTT BAKLYSE!

Update 12/10
Idag har man skruvat bort motorn och ska försöka få bort pinnbulten. Sen sätta i en ny. Ska eventuellt köpa en motor av en Norsk också så jag får 5växlad växellåda sen kanske porta cylinder om det finns nån som bor nära.

Nu har man köpt tillbaka pärlan:), eller bytte mot en DT MX:
såg ut såhär.
trasig kolv va det på den.

Såhär såg dt:n ut när jag bytte. var tvungen att byta lameller och sätta packning mellan insug å förgasare:P Ingen bra bild dock.

fanns ingen packning där imellan så först när jag starta blev det häng gas, och ingen koppling eller av/på knapp eller tändningslås-.-

Satt dit orginalrör också, grym skillnad på lågvarv. orkar MYCKET mer.:)

(LITE DELAR TILL SALU OM NÅN VILL KÖPA?)

(finns mer)

Byggde en bonn höjning också:) Mycket skönare körstil, fast om jag bromsar hårt med frambromsen går den upp på framhjulet dirr föratt dämparna fram är stum och bak är helt slut(mjuk).

resultat:
Kommer nån annan dag, har ingen bild på den nu:)

Blev lite bilder föratt jag gjorde allt på 1 dag och var lite stressad..:mellow:

Ha de(H)

10:e maj 10DaNi8331 DaNi8331 22

Svar: Yamaha DT50R 1994 allmänt fix

Citerar elisson;3274524
Najs najs ! men lägg upp stora bilder, sjukt jobbigt annars,,,,

framgafflarna var helt stum:huh:

nån som vet vad som kan vara fel?
10:e maj 10elisson elisson 23

Citerar DaNi8331;3276622
framgafflarna var helt stum:huh:

nån som vet vad som kan vara fel?

Byrålådseffekten eller nåt, dra upp han på bakan o släpp ner så hårt du kan så släpper det om du har tur ;)

Citerar elisson;3276678
Byrålådseffekten eller nåt, dra upp han på bakan o släpp ner så hårt du kan så släpper det om du har tur ;)

kan inte dra upp han på bakan, har ingen koppling:mellow:

får leta största möjliga hoppet jag hittar då:ninja:
10:e maj 10elisson elisson 23

Citerar DaNi8331;3276939
kan inte dra upp han på bakan, har ingen koppling:mellow:

får leta största möjliga hoppet jag hittar då:ninja:

Behövs ingen koppling :P Den har inte sjunkit i botten då? Så du inte förstör den xD

Citerar elisson;3276958
Behövs ingen koppling :P Den har inte sjunkit i botten då? Så du inte förstör den xD

njae, då skulle den nog vart liite lägre..

johodu behövs koppling^^ aldrig i livet att jag får upp dendär på bakhjulet annars.

Va tvungen att sitta 2st längst bak på fyllan + koppling å fullgas å släppa föratt få upp den:huh:

tung som ett as framtill.