-herr viktors derbi drd pro castrol olja 10/5- - Laddar...

1. 06:40 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

-Herr Viktors Derbi DRD PRO Castrol olja 10/5-

Forum Projekt Cross/Sm
  1. Profil
  2. vijar001
    Kön: Kille
    Bor: Stockholm
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 30:e mar 10
    Tid: 13:46
    Svar: 55
    Visningar: 2418

-Herr Viktors Derbi DRD PRO Castrol olja 10 5-

DERBI DRD PRO

Var iväg och köpte mig min andra Derbi i ordningen. En Derbi Drd Pro av årsmodell 2006. Detta projekt är ingen total renovering, utan istället ett projekt som kommer att fräschas upp. Till att börja med kommer mopeden få sig en grov tvätt, det den verkligen behöver. Kommer att använda mig av saker som ligger hemma och kommer bara att lägga ut pengar på sådant som är absolut nödvändigt. Kan också meddela att jag kommer med denna Derbi till Frihamnen den 5 juni. Kanske dessutom syns den 15maj på försnacket. Har dessutom en Aprilia SR50 jag håller på med. LÄNK ---> http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=155501&highlight=aprilia

Setup:

Avgasrör: Metrakit- sp
Förgasare : 17,5mm original
Luftfilter: Stage 6 Black
Munstycke: "90"
Drev: 13-53

Chassi:

Hemma,fixat (X)
Inte hemma, inte gjort ( )

Däckpenna (X)
Crossplatta (X)
Dekaler (X)
Nya handtag (X)
Transparent bensinslang (X)

Update 30/3-10

Eftersom jag tyvärr inte hunnit ta några bilder på mopeden än så kommer en annan bild. Skickar även med ett bevis på att mopeden verkligen finns (H).

Även en bild på de nya handtagen och några dekaler

Update 31/3-10

Då har röret anlänt från Tobbelit här på forumet! Metrakit -sp

Update 2/4-10

Var på cykelkraft igår och kom hem med lite smått och gott.

Luftfilter Stage 6
KTM Crossplatta
13 tandat framdrev med skruv och bricka
"90" munstycke
Däckpenna
2 st dekaler

Update 10/4-10

Idag har jag tagit några fina bilder på Derbin. OBS: Har inte rört en fena på den än.

Update 12/4-10

Tjena folket! Har spenderat ett x-antal timmar nere i garaget under helgen för att få den något färdig. Nu fattas det bara lite polering samt dödmansgrepp. Finns det något mer jag kan göra? SKRIV GÄRNA i tråden.
Jag bjuder iaf på några bilder till er alla. Jag säger bara. Se och njut! :) (Röret är även polerat nu)

Update 12/4-10

Under veckan har det inte hänt speciellt mycket. Var iaf lite i garaget igår och monterade in diod-lampan i hjulhuset :) Vad tycks?

(Bort med passagerarpinnarna)

På med lampan igen :) snyggt?

Update 30/4-10

Igår var jag och köpte en transparent bensinslang till mopeden :) Nu närmar även sig frihamnen och innan dess ska ny olja inhandlas. Har även funderat på en sak. Om jag blir klar med Aprilian innan den 5 juni ska jag ta med den till Frihamnen också?

AJA, bjuder iaf på en bild av slangen:

Update 10/5-10

Släng gärna iväg en kommentar och säg vad ni tycker. Tips och hjälp mottages gärna.(H) Hare gött!

Viktors Derbi DRD PRO

26:e apr 10vijar001 besvarar -Herr Viktors Derbi DRD PRO Castrol olja 10 5- vijar001

Svar: -Herr Viktors Derbi DRD PRO Castrol olja 10 5-

Citerar Andre93;3260293
Riktigt fin moppe viktor! Kör med Vit fälgtejp! :)

Man tackar ;) det lutar åt det hållet
30:e apr 10vijar001 besvarar -Herr Viktors Derbi DRD PRO Castrol olja 10 5- vijar001

Updatee :D
1:a maj 10Bomberman besvarar -Herr Viktors Derbi DRD PRO Castrol olja 10 5- Bomberman 17

Riktigt fint, clean osså (: testa med vit fälgtejp, tror de blir nice ;)
1:a maj 10vijar001 besvarar -Herr Viktors Derbi DRD PRO Castrol olja 10 5- vijar001

Citerar Bomberman;3265501
Riktigt fint, clean osså (: testa med vit fälgtejp, tror de blir nice ;)

Man tackar :) det ska göras...
2:a maj 10derbirace besvarar -Herr Viktors Derbi DRD PRO Castrol olja 10 5- derbirace 17

tänkte ha samma setup på min drd, vad toppar din?
2:a maj 10vijar001 besvarar -Herr Viktors Derbi DRD PRO Castrol olja 10 5- vijar001

Citerar derbirace;3266237
tänkte ha samma setup på min drd, vad toppar din?

Har inte toppat den än tyvärr. Men enligt andra källor och vad jag tippar på så kommer den att gå i 95km/h med ett bra acc.(H)
2:a maj 10derbirace besvarar -Herr Viktors Derbi DRD PRO Castrol olja 10 5- derbirace 17

Citerar vijar001;3266494
Har inte toppat den än tyvärr. Men enligt andra källor och vad jag tippar på så kommer den att gå i 95km/h med ett bra acc.(H)

2:a maj 10vijar001 besvarar -Herr Viktors Derbi DRD PRO Castrol olja 10 5- vijar001

Citerar derbirace;3266804

Det e lugnt ;)
10:e maj 10vijar001 besvarar -Herr Viktors Derbi DRD PRO Castrol olja 10 5- vijar001

Ny olja :)
10:e maj 104nderss0n besvarar -Herr Viktors Derbi DRD PRO Castrol olja 10 5- 4nderss0n 17

Härlig DRD, sjukt snygg modell imo. :)