Tagges bmw e46 328cst update 7/5-10: turbocharger here we go ! - Laddar...

1. 16:27 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Tagges BMW E46 328CST update 7/5-10: Turbocharger here ...

Forum Projekt Övriga projekt
  1. Profil
  2. Tagge
    Kön: Kille
    Bor: Göteborg
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 30:e sep 08
    Tid: 18:54
    Svar: 508
    Visningar: 28643

Tagges BMW E46 328CST update 7 5-10 Turbocharger here we go !

Motor nuvarande:

Orginal 193HK 280NM

Motor kommande:

Schmiedmann high flow Sport manifold
Schmiedmann 4 pipe Motorsport sportexhaust
Chippning
K&N Filter
Eller :
T3/4 Turbo konvertering
Greddy Type S dump
5-bults downpipe
Intercooler
Bränsletrycksregulator
2,5" från turbo med racekatt

Säkerhet nuvarande:

Coilovers justerbara
Borrade raceskivor runt om
Race klossar

Khumo 19"/225 fram
Khumo 19"/265 bak

Säkerhet kommande:

Nya Fräsha Bussningar runt om
Nya länkarmar

Style nuvarande:

M3 front
M3 gälar
M3 CSL fälgar

Topaz blå (364)
LED dimljus
66X LED Angeleyes
M3 LED Baklyktor
BMW kolfiber emblem runt om
Toning

Style kommande:

M3 CSL baklucka
M3 Kjolar
M3 Huv
HID Cambus Xenon conversion kit

Övrigt:

06ans Strömställare(för att LED skall funka korrekt)

Update 7/10-08:

Tja! de enda jag gjort med bilen sen jag fick hem den är att sätta på miniskylten fram och tvättat den. Sen skall den in på toning av rutor nu i oktober med. här kommer bilder:

Update 27/10-08:

Ja då hade man vart på det nyöppnade Schmiedmann i kungsbacka och inhandlat lite ny delar, det som inhandlades var Zimmerman Sportbromsskivor, race klossar samt stålomspunna bromsledningar men kommer inte förens på torsdag. Mina emblem har även kommit.
sen har även alla bussningar och sånt kommit men mer infp om de kommer här kommer blider:

Update 2/11-08:
Ja då hade dom resterande sakerna jag beställt kommit fram och de var Zimmermann skivorna bak, Stålomspunna Bromsledningar, länkarmarna och alla Bussningar så det som händer nu härnäst är Montering av alla dessa saker. Men här kommer bilder:

Update 6/11-08:

Ja, då vart beemern hemma från toning Jäävlar va fint de verkar vara! varför jag säger så är för att pappsen och mammsen kom hem med den när de vart mörkt så kan inte säga hur de ser ut men var ute och lyste med en lampa och de såg SKIT nice ut :) Men bilder på de kommer imorgon !

Peace

Update 10/11-08:

Ja då har det rullat in en liten godsak från BMW Group idag ;) BMW M3 Ledbakljus jävligt fina faktiskt. sen de här med Bilder på toningen! de kommer så fort de blir brao väder till att fota för de regnar osv jävligt mycket och är allmänt tråkväder ute så bilder på de kommer men här kommer bilderna på orginal LED´arna :

Freeeesht

BMW Group "Orginal Teile" :aplader:

Update 13/11-08:
Ja då vart även Bakljusen Monterade och Accepterade av bilen=) För att man inte skall få felmeddelanden av datorn att bakljusen är sönder så måste man in i datorn och säga till bilen att det sitter LED lampor på. Anledningen till att de blir felmedelande Är att LED Lampor drar så mycket mindre ström och till slut tror datorn att dom är sönder, eller att de bildas såpas mycket värme från den ström som inte "andvänds" gör att de blir kortis i elsystemet och då bränner du dataenheten,vilket inte är så kul. så har fixat de nu plus att de kommer bilder på bilen med toning med. sen en annan sak som jag ändrat på nu är att jag inte kommer köpa en CSL baklucka. det är av flera andledningar för om vi hittar någon så kommer den vara alltför dyr. så skall köpa en liten söt M3 vinge istället men nu bilder:

BILEN ÄR SKITEN (FAN)

Update 18/2-09:

Ja eftersom en del har skrivit i tråden och gnällt att det inte händer något(bildmässigt iaf) så kan jag väl skriva lite vad som hänt, Har köpt nya Mattor till hon: Shmiedmann :) as fina. Sen så har det väl inte hänt mer än att jag bestämt mig för vilket chip jag skall ha osv. men Eftersom jag inte har tid att lägga upp bilder här nu så kan jag väl trösta er med

en garaget länk:

http://www.garaget.org/?car=113176

Update 19/3-09:

Ja, då har man fyllt 18 =) mycket trevligt, Det som har ramlat in till bilen de senaste är Oljor till den, nytt oljefilter ,insugsgummi det gamla har spruckit. och den nya strömställaren så inte blinkersen blinkar 1000gånger på en sekund, detta gör den med den gamla strömställaren då den är van att dela ut elektricitet till glödlampor som drar mer ström än LED gör, det är det som orsakar den snabba blinkningen. Så med denna nya då som är anpassad för LED försvinner problemet=) Men måste in till BMW för att bränna över Miltal och alla värden bilen har för allt sånt ligger lagrat i strömställaren så måste bränna över det till den nya med hjälp av deras verktyg. Sen har det ramlat in en M3 huv som jag skall slipa ner och fixa till för lack :) Och snart är de ju dags för Sommarfälgarna här kommer lite bilder :

Mumsig

M5:)

6.5 liter Castrol :)

Ny städad inredning

Lite skillnad?

Till helgen sitter dom på :)

Update 26/3-09:

Ja då var dom äntligen på ! mina underbara fälgar:) tillsammans med dom nya skivorna och klossarna :) En jävla skilland blev det iallafall :D

Update: 27/5-09:

Jaa, då var de dags igen för en liten update, har egentligen inte hänt så mycket utan kände bara att några bilder var tvungna att läggas upp då jag har vart väldigt inaktiv här på forumet/tråden. de som ja gjort på bilderna är att jag har stått och polerat "conny" för hand =) tog mig 4,5 timme att tvätta den , gå över den med semsskinn och torka av den samt polera den. Sen gick det ca 4 timmar så spöregna det. Tack för den gud. Aja här kommer lite bilder:

Update 10/2-10:

Ja tjenare grabbar, de var ett tagsen ja uppdaterade tråden så tänkte att de är väl dags nu :). Detta är ju den första updaten för iår :) o tänkte "fira" det med att lägga upp lite bilder på mina sprillans CSL 19" 8,5" fram och 9,5" bak vilket gör att nu till våren åker de på 265or på bak ;) , Coiloversatsen ja köpt och fjäderbens-staget jag inhandlade idag =)

Rätt breda :)

Update 14/2-10:

Tjena igen :) Jo ja tänkte att ja slänger upp ett par sneakbilder på vad som komma skall :) detta är vad jag tänkt mig när de gäller avgasdelen:

Om de inte blir den bakdelen , som jag är näst intill 100% på så kommer det att bli M-tech bakdelen för E46an med UUC´s slutdämp men det lutar åt att ja inhandlar detta ovan. :)

Update 24/2-10:

Beställde just mina nya kjolar :) Blev ett par M3 E46 kjolar :) här har ni en bild på dem so far:

Update 1/3-10:

Tjena gubbar, ja jag har suttit och tänkt lite:) och det slutade med att jag avbeställde kjolarna, för dom är inte riktigt så viktiga. Men dom kommer jag att beställa senare helt enkelt. Jag har istället köpt lite annat smått Så som ett HID Xenonkit till helljuset, 78x LED Angel-ringar och Även LED diodlampor till dimljusen :) som de kommer bild på så fort dom kommit hem :)

Ciao so long

Update 10/4-10:

Ja dë var ett tag sen sist men idag fick ja tummen ur och åka ut och fota
va ute och lekte i 3 timmar och tog endel bilder , men jag har inte ork att lägga upp dom nu här med på MNF för dör av trötthet här(kl är 4a nu) så bilderna för denna update ligger på garaget:

http://www.garaget.org/?car=113176

ja lägger upp dom här imorgon!

Update 16/4-10:

Ja då grappar då var de väl dags för lite bilder åt dom intresserade !, det som hänt är att jag iallafall har fått på coilover bak iaf, länkarmar, bussningar, och coilovers fram sitter på bilen på söndag:) ska bli kul , men nu till några shots:

Kommer lite fler goa ikväll , från när jag var ute och tog lite nightshots, skall bara fixa lite med dom ! :)

Take care !

Update 7/5-10:

Hallå igen, det som hänt nu under det senast är att jag har plockat ner alla skivor, bromsok och blästrat dom och lackat dom så dom är fräscha, skivorna är i silver och oken är i guld. Enda tråkiga är att oket höger bak är kass, kolven vägrar glida i sin bana, så får skaffa ett nytt. Sen till lite roligare saker då:

Har bestämt mig för att turbokonvertera bilen :) vilket skall bli jävligt kul, sen så har jag kommit över en M3 huv som har vart från en krockad M3a som jag håller på och pillar tillsammans med min kompis jony, Den skall rätas ut och bankas tillbaka, och ja gillar starkt att den är typ 12 kg lättare än min plåthuv den är nämligen i aluminium:)

8:e maj 10tobbster tobbster 23

Svar: Tagges BMW E46 328CST update 7 5-10 Turbocharger here we go !

Så jävla "Vill ha!" :D:dribble:
8:e maj 10Chill Chill 25
Hade det inte varit billigare och köpa en äkta M3a från början?

Men, ruggigt fräsch är den iallafall!
Riktigt fin

Tätare updates! blire projekttråd på garaget lr liknande lr?(H)
8:e maj 10TeamGreenMachine TeamGreenMachine 25

Citerar Tagge;3273553
ja precis, ne jag känner faktikst för att gå emot de lite och köra turbo ist, och ja hade tänkt mig ladda 0.7 ungefär.

en liten rolig kuriosa fakta är att stakarna från 325an och uppåt klarar 500häst utan problem går man över det då är det dags att byta. de är rätt sjukt.

okej nice å vara lite annorlunda;)

jo jag vet, de är rediga grejor orginal:D

bygger du turbo, så LOVAR jag att min 328 får sej en kompressor eller turbo lite senare;)
9:e maj 10HejHopp HejHopp

Citerar Tagge;3273292
Haha lugn nu :)

Skulle väl i så fall inte vara några som helst problem att piska en vanlig M3 e46:a.
Om det nu skulle vara det så känns inte investeringen i turbo så rolig annars?
9:e maj 10Tagge Tagge 26

Citerar Chill;3273684
Hade det inte varit billigare och köpa en äkta M3a från början?

Men, ruggigt fräsch är den iallafall!

Jo i slutändan hade det säkert vart de men dom pengarna som jag skulle lägga för att köpa den M3a ja ville ha fanns inte direkt att disponera just då, Men sen är de alltid kul att skruva och ha lite kul och känns mer rätt att inte börja pilla på en M3a :)

Citerar danne_drd_limited_edition;3273951
Riktigt fin

Tätare updates! blire projekttråd på garaget lr liknande lr?(H)

Taack :) jo de blir nog en liten tråd på garaget inom kort :)

Citerar TeamGreenMachine;3274116
okej nice å vara lite annorlunda;)

jo jag vet, de är rediga grejor orginal:D

bygger du turbo, så LOVAR jag att min 328 får sej en kompressor eller turbo lite senare;)

Annorlunda o annorlunda, kände bara de att typ ALLA som skruvar E46 petar i kompressorer dessutom är turbobyggen mktmkt billigare och roligare :)

haha asså varför grundar du dina framtida byggen efter va ja gör ? :D bygg direkt ? :)

Citerar HejHopp;3274711
Skulle väl i så fall inte vara några som helst problem att piska en vanlig M3 e46:a.
Om det nu skulle vara det så känns inte investeringen i turbo så rolig annars?

Asså man kan se det där på två sätt, så som du ser de att man skall dra ALLA bilar osv. Men man kan även se de så här: Jag försöker göra så min bil går så bra de bara möjliigt går med dom förutsättningarna jag har, och när jag är klar och de visar sig att jag piskar skiten ur en m3a visst de är skit nice :) men ja bryr mig inte så värst om ja inte skulle de :) , ett tanke sätt som jag även använde när ja byggde SMXn :)
9:e maj 10HejHopp HejHopp

Citerar Tagge;3274730

Asså man kan se det där på två sätt, så som du ser de att man skall dra ALLA bilar osv. Men man kan även se de så här: Jag försöker göra så min bil går så bra de bara möjliigt går med dom förutsättningarna jag har, och när jag är klar och de visar sig att jag piskar skiten ur en m3a visst de är skit nice :) men ja bryr mig inte så värst om ja inte skulle de :) , ett tanke sätt som jag även använde när ja byggde SMXn :)

Sjäklart är det ju så, alla är vi ju olika och har våra egna mål men det skulle inte skada att vara kapabel att piska en M3 med tanke på omkostnaderna. :)
9:e maj 10JoCkEMeDBlarreN JoCkEMeDBlarreN 25
Bilen är ju bara för vacker!

Citerar HejHopp;3274766
Sjäklart är det ju så, alla är vi ju olika och har våra egna mål men det skulle inte skada att vara kapabel att piska en M3 med tanke på omkostnaderna. :)

Precis :) men vi får se får la göra så han piskar en m3a :)

Citerar JoCkEMeDBlarreN;3274795
Bilen är ju bara för vacker!

Taack :)
9:e maj 10ILO_Gurra ILO_Gurra 23
Så jävla clean bil(H) Gillar den mkt
9:e maj 10TeamGreenMachine TeamGreenMachine 25

Citerar Tagge;3274730

Annorlunda o annorlunda, kände bara de att typ ALLA som skruvar E46 petar i kompressorer dessutom är turbobyggen mktmkt billigare och roligare :)

haha asså varför grundar du dina framtida byggen efter va ja gör ? :D bygg direkt ? :)

haha ville ju ge dej lite motivation bah, jag ska bygga efter att jag köpt ny hoj först;)

Citerar TeamGreenMachine;3275360
haha ville ju ge dej lite motivation bah, jag ska bygga efter att jag köpt ny hoj först;)

Seedääär ja :)
10:e maj 10TeamGreenMachine TeamGreenMachine 25

Citerar Tagge;3275717
Seedääär ja :)

yees