tjabba!
efter lite hetts så bestämde jag mig för att lägga upp lite bilder på vad jag pysslar med här på forumet
bilen i sig är en volvo 745 från 1988
med b230f och m47
här är en bild när jag precis hämtat hem från från filliloxen här på forumet.
i bakrunden sys en annan pärla med hehe:naughty:
en annan vy på xc40n
när filliloxen köpte den så gick det inte att öppna förar dörren så beslutade oss för att modda på enkalst möjligasett såhär vart det:aplader:
motor rummet
fått bort baksätet
torkarna funkade inte felsöknigen konstaterade att det var kass jord till motorn det löstes såhär :D
hittade ett litet rost hål i golvet började riva lite slutade med att det såg ut såhär:lol:
blev så här och nej jag är inte klar tröttande påt så slängde bara ihopp det lite snabbt
idag har jag hållt på med bromsarna bak motionerat upp och lite sådant slängde även dit nya belägg när jag ändå var där
så här ser då bromsarna bak ut på 740 bilen kommer dockifrån ett annat gammalt lik
kommer mer efterhand!
Mvh viktor
sådär hänt lite idag! 8/4 2010
la igen ett hål
ett till trodde fan det skulle vara mycket svårare än vad det var:D
och sista utfyllt lite även börjat svetsa igen dörren.
svetsat nästan hela vägen vart fan bättre än förväntat:aplader:lite slipa kvar bara sen så!
rensade även lite där bak:naughty:
allt för idag imorgon ska det slipas som alldrig förr!
idag har jag börjat kapa lite dock endast balkar då klockan sprang iväg och jag inte orkar ha den ståends utan tak;)
här kommer iaf en bild på hur jag ska förhoppnigs vis kapa rakt
kapat balkarna runt om
var lite meck med att få av dom för den vinkelslip jag använda var för liten för att kunna kapa igen dirket så fick köra med tigersåg men funkade det med.
övertäkt igen! nu har jag även monterat handtag på förardörren det passade från bakdörren!
det var allt för idag imorgon antagligen så kommer det kapas mer bilder kommer.
tjabba tjena tjabba
idag har det moddats för fullt!
här kommer några bilder och lite text!
här är taket bort kapat det gjordes med vinkelslip och tigersåg.
här är bakluckan demonterad samt d stolparna bort kapade.
delen delad för breddning.
inpasaddade och fast punktade.
luckan dit monterad igen.
här kommer lite andra vinklar.
sen kom grabbarna så
det hanns bara med att slänga på turbo fälgar fram sedan var det dax att avsluta.
tack för idag! tar nog ett tag innan det händer något stort orkar inte stressa hehe.
Mvh viktor