10 maj [08r] datte's mhr sprinter v2.0 | .:cylindern! sjukt.. atracing:. - Laddar...

  1. 06:17 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

10 MAJ [08R] DaTTe's MHR Sprinter v2.0 | .:Cylindern! S...

Forum Projekt Racing
  1. Profil
  2. DaTTe
    Kön: Kille
    Bor: Stockholm
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 18:e dec 08
    Tid: 18:53
    Svar: 1637
    Visningar: 59948

10 MAJ 08R DaTTe s MHR Sprinter v2 0 Cylindern! Sjukt ATRacing








_____________________________________

Namn : Anders Lundqvist
Ålder : 17

Antal timmar i garaget 2010: 23


Säsong 2009

Reportage


MOTOR 2009
MOTOR 2009
Block : Minarelli DD (SpecialTuned)
Cylinder : MHR Teamspeed 2 (untuned)
Avgasystem : Yasuni c30
Vevstake : MHR RHQ 12mm
Förgasare : Stage6 28mm PWK
Insug : Stage 6 Wigg + Manifold.
Reedventil: Malossi MHR VL14 (Tuned)
Luftfilter : Stage 6 double layer
Tändning : Italkit racing
Tändstift : Iridium BR10EIX
Tändkabel : NGK R
Drevning : RF kring 11
Ramlager : SKF 6204 c3
Kolvbultslager(nållager) : MHR 12mm
Variator : MHR Overrange
Drivrem : MHR Overrange Kevlar
Koppling : Malossi Delta Clutch
Remskiva Fram : Stage 6 cnc ALU
Remskivor Bak : MHR Overrange
Kopplingsklocka :Stage6 Wingcooler

CHASSI 2009


Kiesler Subframe
SSP styrstam (ställbar)(Mattsvart)
M-style styre sprinter.
SSP Bromsskiva
SSP Bromsgrepp
SSP Bromscylinderlock
Mockaklädd sadel (custom)
Custom distans a la cncfräst för bromsok fram.
Custom hjulaxel fram
Sr50 Framgaffel
Michelin Pilot sport 140/70 130/60
Tomaselli Quick Action Gashandtag

7/8

Har lyckats ta mig ut till garaget och fota lite, vart lite förvånad över hur kraschad den verkligen var. Går mycket tankar i huvudet om jag ska bygga ihop den eller inte. För att en rekonstruktion ska kunna bli möjlig måste jag hitta en duktig svetsare. Får se hur det blir. Pappa var här igår och skruvade bort motorpaketet utifall polisen skulle vilja undersöka mopeden, han skruvade på ett annat block med den skurna s6r cylindern på:happy:
Kan göra en lista på det som är "Beyond repair"

* Sadelboxen
* Fälgar
* kåpor ( de flesta )
* Sr50 Gaffeln
* Hjulaxeln fram
* Kylare

Första synen när jag öppnade garagedörren.



Kåporna.



Fälgarna



Trasig sadelbox.



Vad tror ni om att rikta fälgen med hammare:hmm:



skivan verkade klara sig.



R/T Gaffeln jag fick hem av Buppen:)



Den kan ni få på köpet!




4/8

har något extremt tråkigt att berätta. igår skulle jag köra en repa bara ner för gatan, precis när jag ska bromsa går bulten till bromsgreppet av, så jag smäller i en husvägg i cirka 40km/h. jag bröt beckenbenet på 4 ställen och handleden på 2. av aeroxen vart det ändast mos kvar.

berättar mer när jag kan sätta mig upp på egenhand.

20/7

Tänkte att jag slänger in en updatering innan jag åker till London.

Förgasarinställningarna stämmer inte för fem öre längre efter gaswire bytet. Ni kanske tycker det låter konstigt men det beror på att trotteln endast öppnades cirka 75% förut och med nya wirern öppnas den fullt.
Ska ställa in den ordentligt när jag kommer tillbaka:)

En bild kan ni få:)





UPDATES ÄLDRE ÄN DE 3 SENASTE
Någorlunda helhetsbild



Bakfälgen(H)



Ett krokigt kylarfäste som skall fixas:hmm:



Liten Closeup på motorn del:)





Skriftlig 9/1

Nu har jag gjort ett litet byte med kilhage som resulterade i en vad han kallar steg 3 portning, I hopp om att klämma ur lite mera ur min racing
Ska hämta mina ventiler på yamahacenter också så jag kan kränga på däcken på fälgarna imorrn.

Vad mer händer? Jo jag har skickat min hjulaxel för att svarvas :)
Sedan väntar jag även spänt på mitt avstämdaavgassytem.

Aja, det här är min lilla dagbok, för det kommer antagligen inte vara någon som läser xD Kommentera om ni läst!!

UPDATE 10/1

Jag har även beställt en 7T portning av kilhage(H)
Tänkte visa upp resten av moppen nu. Kommentera mycket nu!!!(H)

Liten närbild på blocket



insug och förgasare:)



Kieslerstänkan, lite lätt moddad. Kommer lite lättning på den också(H)



Innerkåpan, något modifierat det ända jag kommer behålla av orginalkåporna.



Dom superporriga gaffelbenen! har krävts lite jobb för att få det att funka..



Tillsist




Detta måste ni ju kommentera!?:huh:
UPDATE 13/1

Så nu har man planerat vad som ska göras i veckan

* Posta paket med cylindrar till Kilhage
* Tvinga hit orre så han kan hämta Hjulaxeln och ge till händig för svarvning 12mm>10mm.
* Beställa ventiler till hjulen + styre + styrstam. Problemet är att styret finns på twostroke och dom andra delarna på s-t.:zzz:
* Slipa ner framgaffeln + Lacka den i porno svart (matt)

Det var nog allt:) Självklart finns det mer grejor men pengar är ju alltid ett problem:( Det känns som om allting kommer falla på plats när jag fått dom här sakerna gjorda! Det är ju så drygt att ha moppen på bockar:zzz:

Aja för att inte tråka ut er med en skriftlig så bjuder jag på 3 bilder:lol:

ORIGINAL! Hoppas jag senare kan posta en bild med lite större/fler "hål" i cylindern:huh:




Nu slutade imageshack fungera tyvär:( kommer mer bilder senare då

KOMMENTERA!

UPDATE 25/1
Tjaa! Nu kommer äntligen en update:)

Fick lite bilder av Kilhage! Tänk inte på nicasilsläppen inget som spelar roll, tänk istället på utformningen OBS LÅNGT IFRÅN KLART!! OBS
7T!!










Grejjade till gaffelbenen lite Någon måtta får det vara(H) Fram med sprutan!



Lacka en skvätt



Resultat :



Jag har fått ett par distanser till framfälgen av gaFFeln



Jag har fått en 10mm sr50 hjulaxel av Händig



Sen letade jag fram ett par skabbiga bromsok:zzz: blästras i veckan förhoppningsvis:)



Fick ett par kompletta bromspumpar av en polare:happy:



skulle vara skamligt att kränga på dom gamla sulorna igen.. Kommer slicks av risedal troligtvis:)



UPDATE 5/2

Nu har jag legat i att köpa grejjor:) Blev inga slicks, tycker att stage 6 slicksen ser ut som ballonger Har iallafall fått cylindern av kilhage, CREDS till honom!!
Och sedan har jag även gjort lite affärer med David aka relex:)

Tack för dom sjukt grymma priserna grabbar!
Lånade lite bilder av kilhage och relex:happy:

Cylindern



Portar,med "hyffsad" finnish..



Depåstödet



Lilla tempmätaren längst ner



Däcken(H)




Updaterar när jag monterat prylarna:)
UPDATE 10/2
Tja! nu har jag äntligen fått upp den på två hjul!
Creds till relex för bra affär. Även ett stort tack till Solna däckservice som bjöd på diverse jobb. En bild får ni iallafall:happy: Kommer flera när jag fått mitt styrkit:zzz:

Ser helt ok ut



UPDATE 15/2
Yelloo!
Ännu ett arbete by händig! Han blästrar nämligen mina bromsok(H) Får förhoppningsvis dom imorrn!?

Har hållt på att rensa galet i garaget hela dagen idag, ska nämligen flytta.
Kommer snart att få ett eget garage att inreda
Men veckans höjdpunkt är ändå att jag sålde min typhoon som jag FICK av en kompis för ett tag sedan. Så nu Beställer jag massor av godis till hojjen för ALLA pengarna
Portade även lite insug och krejjor idag

Piczzz:
Före med äckliga boostbottle anslutningar och gjutskägg :bla:



Efter mycket trevligare! Ordentlige ifyllda hål och slätt som tusan



Jävligt nödvändig bild!!Chromade balanseringvikter(H)



+En riktigt läcker Bonus




UPDATE 17/2
Tja! fick en pytteliten beställning från T-S idag:) Ska hämta mina nyblästrade ok imorrn, blir självklart montering + update då!!
Litet Paket



Innehåll:huh:



IRIDIUM och LEONELLI DÖDMANS



Magnetisk och grejjor(H) Lite schysstare än sugproppen som str8 kallar för dödmansgrepp(H)



Och iridiumet satt ju som handen i handsken:happy:



Fin gruppbild på toppen, stiftet och ûber kort tändkabel, kort=starkare signal!!:)



EDIT:
Även fast man inte kan tyska förstår man detta!VERSENDET



Update! 9/3
Har köpt en splitt ny italkit racing tändning av Zirre Efter ett missöde hemma hos Händig bestämde jag mig även för att leta upp ett yasuni c21, Vilket jag också hittat. Får återkomma med fler bilder så fort jag fixar kamera! JAg vet att ingen kommer att kommentera men jag gör denna upadate iallafall:p





UPDATE 10/3

Tjaa! Har varit över till garaget och tagit bilder på vrålåket(H) Att det ska vara så svårt att få tag på systemkamera:zzz: Kommer dock inhandlas snart.

Ett splitt nytt yasuni c30 är köpt av antebond är på mnf, hoppas allting går väl!
Om inget annat ska både röret och tändningen dyka upp till helgen. Om Haendig^ kan ta och komma hit och assistera mig så ska det nog bli uppstart

Puts på grejjorna iallafall:)






Styrcombon är en dröm!!



Dödmansgreppet har hittat hem.




Vroo000mmm, Sprintah sthylee




Glömde att fota framskivan med det kommer!

Update 12/3
Tjaa!

Såg till min glädje att italkiten ligger och myser på posten. Imorgon åker jag och hämtar ut den, och med världens flyt kanske det kan ligga ett C30 där också.
Det som är kvar att fixa på chassit är framförallt bromsar, det som behövs fixas är distans för oket på fragaffeln samt distanser för hjulaxeln.

Om c30it kommer imorrn så blir det definitivt uppstart! Händig, get down here!

All for now, update imorrn när jag har bilder på italkitet och förhoppningsvis C30it.
Tja.

Tyvärr kom inte röret som väntat i fredags, kommer antagligen på måndag. Italkiten kom iallafall, speedad som jag är monterade jag den direkt.
BonDeN kom direkt och fotade.





Bild på bromsskivan som utlovat:)






Lite tuff bild på styrcombon.:happy: Mattsvart



Italkiten har parkerat(H)



Lite moddade bromsgrepp (poleringsbehov.) Snabbgas,dödmansgrepp




BonDeN posar med nästan matchande brallor




Status 16/3

Satt nu ett tag och fixade till tråden lite:) hoppas den blev lite trevligare att titta på.
Längtar som fan till morgonen, om man har jättetur kan det faktiskt ligga en avi för c30it.
Monteringen sker direkt när jag hämtat det isåfall! Sen är det väll bara att ställa in tändningen och starta. Hoppas allt går bra nu.

UPDATE 18/3

Kom precis hem, har varit och köpt en NIKON D60 Black:)
Hädan efter blir det tätare updates nu när jag har egen kamera(H)
Var ute och fotade lite, här är resultatet:

Ny hylsnyckelsats!



Dålig skärpa är ett resultat av dåligt ljus.



närbild på italkiten även c30it skymtar i bakrunden.



Header, lite glapp mellan flensen och cylindern?:huh:



Här kommer nog cdin få sitta. provisoriskt ditsatt ofc.



riktigt läcker bild på svetsfogar



STATUSRAPORT 23/3

Så jävla glad att äntligen få flytta in bland de andra racingprojekten här på mnf.:D

Nu till själva statusraporten:

Jag har pillat lite tillsammans med Händig idag! Ställde in tändingen, börjar med 2mm förtändning vilket är Italkits rekomendation. Självklart ska det experimenteras med andra inställningar. Angående start av maskinen lär det gå av stapeln i helgen, starten uteblev idag pga saknad av avgaspackning och dugligt väder.
Har lagt iväg 2 "små" beställningar, vad de innehåller kommer jag hålla hemligt. Stor update när grejjorna kommer

MVH

UPDATE
Hallå,

Nu ska jag förklara vad som har hänt. I fredags kom jag hem från skolan och började genast montera det sista på motorn, allt ser bra ut osv. På lördag morgon drar jag klart den sista elen och allt är redo för start.

Efter att ha kickat ett tag utan resultat skruvar jag ur tändstiftet och ställer tändningen extra nogrant. Denna gång startar den fint efter cirka 5 kickar. Jag låter den gå på tomgång i cirka 30 sek men bestämmer mig då för att stänga av den (för att inte förgifta garaget med avgaser). Jag drar ut den utanför garaget och provar att kicka, jag märker att den har extremt låg kompression. Nu förstår jag direkt vad som hänt.

Jag trodde jag kunde spara pengar genom att köra med en stage 6 Hpc10mm vev som jag hade sen tidigare, jag tyckte den verkade helt okej. Men en "pinne" i vevlagret gav sig, den tog sig upp i loppet och slet upp en stor reva kring sekundärspolen. Cylindern och kolven är numera obrukbara.

Så nu blir det ny cylinder och vevparti. Jag känner mig som en jävla idiot atm, det jobb kilhage hade lagt ner på denna cylinder är helt åt helvete nu. BARA pågrund av att jag trode att jag skulle kunna köra på en begagnad 10mm vev. Idiotiskt..


Update bilder på skiten.











UPDATE 31/3

Har hittat mig både en cylinder och vev, vilka kan ni se i MOTOR listan. Hoppas allting kommer relativt snart. Har påbörjat blockportning iallafall, kommer bilder på lovet.




Smygarupdate 6 april

Tjaba,

Efter många om och men slutade cylinderäventyret med en sproilans MHR TS2, mycket fin affär från p3mp:)

Jag har börjat fräsa i blocket för att få på cylindern redan, bilder kommer imorrn eftersom jag inte tog med mig kameran idag. Sadelöverdraget är även på G hoppas jag kan få det i slutet av veckan

UPDATE 19/4

Jag har portat klart ena blockhalvan nu:) Dock återstår det finslip.
Ni kan få en bild på lite skit som jag fick hem i veckan också:)

Återstår finslipning som sagt, det är svart färg från penna som ser ut som gropar på vissa ställen:zzz:



Styrcombon är brutal, saknas bara ett par Renthal-grips



Ramlager,packboxar och bromsbelägg:)







Lägesraport

Har portat block flera timmar nu, blir riktigt bra. Fick även hem 2satser ramlager + packboxar. Motorn är ju klar bara att porta klart och montera sedan starta.

Måste fan lägga upp lite bilder på något skojj jag håller på med. Ska fixa lite smågrejjor på den bara Går "relativt" bra kan jag konstatera efter dagens upplevelse

UPDATE

Endast bilder denna update

Häftig malossipåse har man ju ofc














Kände att det var dags för ett byte:zzz:







Här ser man subframen jag fick av p3mp på köpet(H)



Vet inte om det syns men det är inget insug på bilderna, ska fixas snart:)



Ungefär så långt jag kommit med blockportningen:)





Sorterade lite straps :D








UPDATE 26/4
Nu har jag mekat som en galning med roxen. Har monterat ihop hela motorn och skruvat ihop hela chassit. Bytte till mig en 28mm fögg också.







Squishen vart precis rätt:)










Fina distanser i alu By Händig













Bromsa kan den också(H) 8kolvs-ok med 4belägg @ flytande skiva, MUMMA



Synd bara att den är så gammal:(:(





UPDATE 27/4


Mekade lite idag, har sparkat igång den nu:) Inte mycket kvar inför testrun, måste i princip bara lufta bromsarna

FILM





28/4
Startade upp den idag igen, ställde in den EXTREMT grovt. Nu har den iallafall lite tomgång. Skruvade även borta cylindern för att kolla läget:)

Inte mycket att se, varvar LITE. Om ni undrar varför den dör på slutet så är det slut på soppa, har bara fyllt koppen när jag startat.



Vart lite rädd när jag såg loppet, såg väldigt repigt ut men ingen fara.














5 Maj

Eftersom jag och en kompis bygger en PR Smx så blev det över en oljetank. Denna oljtank är idealisk för min räser, så jag snodde den direkt:) Fick som sagt ett paket igår med lite småsaker. Vad mer? Jo, Albin svarvade ett par distanser till subframen. Nu står den lite stadigare

Bry er inte om diverse hängande saker:lol:

Dammig sadelbox, men fin tank













9 Maj

Mekade lite med albin idag. Fick fart på kylsystemet och nya tanken:) Vill bara visa att den rör på sig absolut inget annat. Gick till 138 munstycke men fortfarande mycket bludder. Aja lägger upp en liten film iallafall.

Akta Flintabromsen(H)





11 maj
Fick mitt sadelöverdrag idag! vart sjuukt bra :D Inte mycket kvar inför älvsjö meet mestadels inställningar. Bilder på sadeln.










13 Maj
Fortsatte med kabeldragning idag, så var tvungen att åka och köpa lite nya kabelskor och även en ny batterihållare:) Så nu blir det 12v.
Det är så att jag har haft ett väldans problem att lufta bromsarna, men idag upptäckte jag: fan det läcker mellan ok-halvorna. Så jag monterade isär oket och se på fan, det saknades en o-ring. Inte så konstigt att skiten inte gick att lufta:lol: Har iallafall flera hundra o-ringar så jag får fixa det imorrn

Switcharna, kabelskorna, batterihållar'n och lite engångsbatterier:)





12 Maj
Har vart ute och grejjat lite med kabel och wiredragning. Smackade även på mina innerkåpor:) Fyfaan vad jag skulle vilja ha ett kåpset nu! Hör av er om ni har något fräscht.



Mätarens strömkälla.



Här fick switcharna bo. Ska nog plasta ihop batteriluckan med fotkåpan:)




24 Maj

Nu börjar det bli stressigt till älvsjömeet.. Har köpt OR som kommer i veckan men det är inte det jag är oroad över.
Har nämligen sjuuuka problem att få tryck i bromsen.
Så pappa ska modifiera ett bromslock så att man kan koppla på tryckluft för att sätta tryck på systemet. Om inte detta fungerar vet jag fan inte vad jag ska ta mig till. Allting är tätt i systemet och bromskolvarna har börjat röra på sig, det blir inget tryck bara.
Hela projektet har liksom fastnat här, jag kan inte göra någonting försen jag fixat bromsarna. Får återkomma med raport senare i veckan. Hursomhelst har jag bestämt mig för att ställa roxen på älvsjömeet för att visa upp:)

MVH / D


14 Maj
Fick mig en välbehövd grej utav kilhage idag, en temperaturgivare, det får man tacka för Så jag lödde på den direkt på elsystemet:)

HAHA, jag trodde kilhage hade ritat hitlermustasch på kungen



Tempgivaren:)



Hittade originalkontakten från aerox kabelhärvan. Den använde jag självklart!:)



Tempgivare monterad:)



Så här kan det se ut när jag fixar el:)



Dekaltrimmade dämpArn




28 Maj

Hämtade ut ett paket från bussgods idag





25 Maj
Tja, grejat med Granqvist's mrx idag passar på att göra lite reklam för det! http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=140733 Kommentera också. Han ta två bilder.:happy:









4 Juni
En till liten update:) Gick ner till gaFFelN och köpte 4 liter castrol helsyntetisk olja! Lär räcka ett tag. hoppas på värsta effekten nu, det står faktiskt "increased acceleration":D






3 Juni
Kollade cylindern idag:) såg kanon ut! Ställde tändningen till 1,3mm. anledningen till att den inte gick innan var att jag gjort ett grovt fel. Ganska kul, jag trode att ett "steg" på micrometern var 1mm:D Aja det är fixat nu, satte ihop skiten igen och drog en repa:)

Tyvärr för lite plats för att dra på mer.





2 Juni
Var ute och monterade OR idag:) Efter att ha monterat allt så ställer jag tändningen, denna gång 3mm förtändning. Nu går den sjuukt bra! Kör ner för en liten backe fortfarande sjuk respons. Men sedan när jag ska upp så börjar den böa. Kollar igenom allt en gång till sen kör jag samma vända, ner för backen går bra men upp så dör den. Har inte listat ut om det är när den kommer upp i värme som den dör eller om det är vinkeln på förgasaren. Hann inte meka mer idag, det är ju en dag imorgon också:)

TACK till Lilja som sponrade med ett vforce




Old vs. New



New vs. Old



Fixade en ordentlig kontakt istället för 10st flatstiftskontakter:)





31 Maj

Dagen efter frihamnen får man väl ta och lägga upp lite bilder STORT tack till Setterberg som hjälpte mig få reda på bromsen!
Imorgon har jag mitt sista prov för terminen så det vart inge mek idag:( Imorn tänkte jag porta blocket för OR och börja ställa in den. Efter en kort testrunda på frihamnen märkte jag att den går för varmt. MEN jag ska inte ändra nått försen jag monterat OR-kitet.

Mekar förgasare.



Monterar förgasaren







Setterberg visar knowledge



Hjälmen fick jag låna av han också



Kom inte långt på de få droppar jag hade i tanken:huh:




29 Juni

Ja, plötsligt händer det. Efter två dagars mekande lyckades jag äntligen få igång tändningen, och ni ska inte tro annat än att den starta på första kicken:D Drog ut den gatan för att ta en liten testrunda, när jag gasar lite känns det som ramen knäcks. Jag blir självklart skitskraj och hoppar av för att kolla vad som hänt. Varken jag eller Adde förstod vad som hänt så vi började kolla vad det var som glappade så fruktansvärt. Efter ett tag förstod vi att man är tvungen att "blocka" fjädringsvägen på original upphängningen. Så efter att ha satt dit två bultar så fungerade allt felfritt! Finns sjukt stor potential i motorn Nu när allt fungerar kan man ju börja att bestycka den mer nogrant:)

Ett par noggrant kalibrerade stift! Iridium + Platinum.







Lackade innerdelen på bromshandtagen, ska bara polera upp det sista nu:)







Så där vart det med bultar, ska nog fila upp hålen så jag kan få i m10.




Avslutande på Karlstads snabbaste 70cc Motard!!




25 Juni
Tja!

Var till Yamaha i veckan och beställde nytt kickdrev + bricka till kickmekanismen, grejorna kom idag så jag hämtade ut dom:) Originaldelar är grymt dyra men man får faktiskt vad man betalar för!

Ska till Karlstad i så det är väll dags att starta den nu:D Kommer blir riktigt kul!









21 Juni
Har inte hänt mycket här på ett tag nu. Men nu har jag iallafall fått ihop motorn som det ska vara! Ska åka till yamaha imorgon och beställa ett nytt kickdrev sedan är det klart för start. Får se hur det blir med Karlstad meet, sjukt sugen på att åka men allt hänger på skjuss dit.

Så här ser den ut nu:) Lite skitig men fan, så blire om man kör




Brickorna kommer:)














14 Juni

Hallå igen!

Gjorde en vild gissning att min gamla subframe skulle funka med nya insuget men icke. Som tur är vart det lite rea på s-t så jag passade på att beställa en kiesler subframe:) får man lite mer sprint stuk också Tänkte polera upp lite saker imorgon så jag kan väll vara snäll att posta lite bilder på det då:)

Ännu en Varubild!




9 Juni
Hej nu var det hela tre dagar sen! Har slipat bort alla repor från både rotorn och statorn. Testade att smälla ihop skiten igen och vips! GNISTA Känns skönt att det är löst, iallafall sålänge. Men nu kan jag inte starta skiten pågrund av det mest sketna problemet, jag saknar en bricka! Det är den brickan som sitter längst ut på kickaxeln (den innanför låsringen) Så om någon har en så tar jag gärna emot Eller så fixar jag en själv:mellow:
Har vart och storhandlat rostfri-skruv också så det mesta är numera rostrfri insex :naughty:
Sen till de som updaten handlar om:) Jag stod inte ut med det jävla sport insuget jag hade sen innan så nu fick jag fan ta och beställa ett nytt. Fick bli stage 6 kitet:) En vecka kvar till STHLM OPEN och jag måste ju säga att jag inte kommer hinna med inställningarna:mellow: Kan ändras i veckan men ja, jag updaterar väll:)






6 Juni
hallå,

Grejjade lite med inställningar idag. Har ett konstigt problem som kom upp flera gånger. Den går relativt bra i cirka 1min sen dör den, 4-5 kickar sen är den igång igen. Aja har väl med inställningar att göra.

Till det tråkiga då. Efter att den dött på det där mystiska sättet så ska jag kicka igång igen, denna gång ingenting. Tar loss stiftet, blött. Provar att kicka med stiftet jordat mot toppen. INGEN GNISTA!

Jahapp, provar olika tändhattar stift osv. INGEN GNISTA. Då får man gå till botten av problemet då! Plockar loss vattenpumpskåpan och skruvar loss statorn. :(








När jag provade montera tillbaka tändningen så sitter statorn snett. Det ända jag kan göra nu är väl att slipa ner de stora reporna och försöka få dit statorn rakt. Kommer med updatering imorn!

8 Juli

Mors!

Nu är Stockholm Open avklarat! Får vara nöjd med hur min gick, motorn kom nämligen som högst upp i 37 grader(H) jag vara endast en halv hojlängd efter kim sista racet, och då får man räkna med att hans hoj är tämligen lätt jämfört med min:happy:

Har lagt en beställning på kåpset nu:D kommer väll snart hoppas man:)

FILM

Anledningen till att den startar på 25te kicken där är att flotören hade hängt sig. Lågfart kunde vart bättre också!



12 Juli

Nu har man avverkat Frihamnen nummer 2 då. Riktigt rolig träff som vanligt, ännu roligare är det ju att få köra:D Tog hem både 70-klassen och fria-klassen, synd bara att jag inte fick köra mot Philles bb77 den tror jag kunde gett mig lite mer motstånd. En rätt kul grej var ju att jag körde på s6 sportmembran:lol: märkte ingen skillnad mot vforce, har dock beställt ett MHR membran för att gå emot vforce trenden;)

Angående inställningarna så börjar det närma sig. Den är lite meckig att få upp i grader så det är hyffsat svårt att ställa:mellow: Ska titta lite närmare i veckan:)










Det är manligt att burna utan frambroms




Kommer film har TimmiE lovat

17 Juli

Fortsatte med utseende arbete idag. Skruvade på det nya tomaselli gashandtaget med ny gaswire. MHR membranet behövde lite bearbetning så jag fixade det också:) Membranet var nämligen endast 21mm från fabrik, nu är det matchat efter resten av insuget alltså 26mm.
Lyckades fixa till en hyffsad undertail också, inte helt nöjd men det duger sålänge.

Bilderna blir kassa när det är för mörkt ute så jag får ta och fota imorgon:)

Vart cleant med svarta handtag. Tyvärr kommer nog m-styret ryka eftersom det inte får plats:(



26mm vs. 21mm



Matchat för wigen



Stage 6 membranet mot MHR VL14



Efter start:)



Bakdelen, skulle va fint med ny underkåpa, någon som har?






psst, lackade lyset. Snyggt?




By AGranqvist


16 Juli

Efter en mindre semester så är jag tillbaka i Stockholm. Har haft ett paket som legat på posten ett tag, som jag hämtade ut under dagen. Paket innehöll:

Stort paket:)




Tomaselli Quick Action




Malossi MHR VL14




Str8 9-Delars mattsvart




Vart rätt rått eller vad säger ni?




Kan nog komma med en updatering imorn också:)








Adios

Trådupplägg

1. MotorSpec/Chassi/Utseende
2. Mål
3. Tack till
4. Updateringar

Motor 2010
√ Motorblock : Malossi MHR anpassat Minarelli DD
√ Vevparti 2 : Hebo Manston Revolution 12mm 85mm
√ Vevparti 1 : Malossi MHR RHQ 12mm 80mm
√ Kopplingsklocka : Malossi MHR Wingbell
x Cylinder 1 : Malossi MHR Teamspeed 2 "ATRacing"
x Reedventil 1 : Malossi MHR VL14 "ATRacing"
√ Luftfilter : Stylepro Doublelayer
√ Drivlina : Malossi MHR Overrange
√ Koppling : Malossi MHR Delta Clutch
√ Avgassystem : Yasuni Carerra 30
√ Förgasare : Stage 6 PWK 28mm
√ Insug : Stage 6 R/T "Flödesoptimerad"
√ Reedspacer : Kiesler 5mm
√ Tändning 1 : Italkit Racing (Analog)
√ Koppling : Malossi MHR Delta Clutch

Kylsystem
√ Nya kylarslangar
√ Mekanisk Vattenpump
√ Motoforce Racing kylare


Chassi

Vikter
Ram : 12,7kg
Totalvikt : ?

Rammodifikationer
* Kapad ram
* Strippad från alla onödiga fästen
* Förlängd motorupphängning
* Fäste för 1liters tank
* Lättare kåpfästen
Fjädring
√ Framgaffel : Stage 6 R/T
√ Bakre Stötdämpare : Steldämp 400mm
Styre/Bromsar
√ Styrstam : Stage 6 SSP
√ Styre : M-lenker, á 350g
√ Handtag : Renthal SOFT full-diamond
√ Bromsgrepp : Stage 6 CNC type 1
√ Bromspumpar : Original
√ Bromsslangar : NBM bromsteknik stålomspunna
x Bromsok Fram : Stage 6 R/T
√ Bromsok Bak : Original
√ Bromsskiva Fram: Stage 6 280mm
√ Bromsskiva Bak: Stage 6 wave
Övrigt
√ MRD Multimätare
√ Modifierad Sadelbox
√ Stage6 Heidenau Slicks
Utseende
Lack
Pulverlack
Ram (Svart+flake)
Fälgar (Orange+flake)
Turbocooler (Orange+flake)
Motorblock (Glasblästrat)
Gaffelkrona (Orange)
Våtlack
Ytterkåpor (Svart blank)
Turbocooler plasten (Svart blank)
Bromsok (Glasblästrade)
Bromspumpar (Svart)
Sadelbox (Svart blank)


Mål
( )1.Bygga en grym racingmaskin som presterar bra på strippen men ska även gå att köra lite på bana.
( )2. Bli en av Sveriges snabbaste 70cc med modifierad originalram.
( )3. 20 BHP
(/)4. Få en riktig bra finnish på hela hojen. INGA slarvjobb eller halvdana grejjor.
( )5. Vinna någon tävling
( )6. Medverka i ett reportage

TACK TILL

Hagelin's Svets
Albin Händig

Isaxons Pulverlackering
Solna Däckservice
Textilfröjd
Allblästring

____________________________________________________________________
UPDATERINGAR
____________________________________________________________________

Fick bilder av alex, JÄVLAR vad nöjd jag är! Tack som fan, ATR rekomenderas starkt!!



























Äldre Updates


Fick lite plastdelar från lack idag, gissa vad dom tog för endast turbocoolerplasten och expansionskärlet till kylaren!!:wacko:









Kan väll börja med att jag skulle montera kickdrev/fjäder å allt det, allt gick bra till jag skulle sätta på drevet som går emot veven. Det fanns ingen axel i turbocoolern! Aja baja att sälja sånt till mig Buppen:naughty: Så jag gjorde en ny axel av en m8 och limmade fast den med loctite, vart skitabra!:) Sen har fått resterande bultar och ett färskt elsystem av pappa! Tack far.

Lite bultar! Och bensin-snabbkoppling:)




Sorterade snyggt och prydligt i Redline-påsar. Seriöst jag ÄLSKAR Redline-påsar:D




Rätt nice sleeving












I med allt i kungen av alla Redline-påsar!:)




Gjorde ett rätt nice fäste till mätaren, under progress though:)




Monterade lite fler svarta bultar.




Fick på lite mer saker idag:) Tyckte det vart riktigt snyggt med slangarna:aplader: knäppte lite bilder!

Ingenting är färdigt, satte bara dit det provisoriskt!




























Fick hem det sista till hojen idag. Fyfan, jag fick rysningar när jag satte ihop allting på styret. Helt sjukt IRL, ser inge vidare ut på bilderna. Aja=

Lite stuff:)




Pallade inte snåla med nållager, MHR team




BCD kick:) Vart rätt snyggt!




Nya skruvar till gaffeln:)








Hoppas någon av bilderna visar hyffsat bra!

















Tja!

La en beställning som förhoppningsvis blir det sista, fyfan va det drar iväg. Beställde endast lite monteringsskit och det vart dryga 1500:P Slänger upp lite monteringsbilder!:)

Fick modda wigen och insuget lite för att få det att passa mot ramen.








Sjukt sjukt tight, måste tyvärr ha förgasaren lite på sniskan för att det ska få plats!
















Med luftfilter på:)








Nått sånt tänkte jag att mätaren ska sitta sen, vad tror ni?:)




Jävlar va det oxiderar under vinterhalvåret:huh:




Inget man inte löser med stålborste dock;)








Mer skruuuv












Kommer bli fint när det är lackat!:)



Har inte sett hur den ser ut med kåpor på så med strapsen i högsta hugg så monterade jag dom:)


























La på första lagret md glasfiberspackel idag. Slipade lite hastigt för att få lite resultat. Och vikten so far? 1,9kg







Mer plastning. Valde att plasta ihop z-kåporna med bakpartiet:) Har köpt glasfiberspackel och finspackel så det är bara att fortsätta imorgon!:)
Min käre far har tagit hem alla svartkromaterade bultar och muttrar åt mig nu också!:aplader:

Tyvärr rätt kassa bilder. Hålet i bakkåpan
10:e maj 10Knotmjölk Knotmjölk 24

Svar: 10 MAJ 08R DaTTe s MHR Sprinter v2 0 Cylindern! Sjukt ATRacing

cylle = PORR :D
10:e maj 10DaTTe DaTTe 26
60k visningar alldeles strax!:D