Orkar inte skriva mass saker innan varge bild så de händer ibalnd:lol:
pappa provar:)
motorn innan renovering skabbig:angry:
nya 28 keihin förgasaren:)
njut av den här :)
Innan lackering
under grundlacken:)
efter första lager:P
klar:)
min fina ram som skall lackas:)
koplingen
Motorn
förgasaren
Mina fina motorer
Med den nya veven och nya cylindern
papp mallen:)
MRX_stefan
Uppdate 15/02:)
har fått ihop moppen nu köpt en nu kopplingskåpa den gamla sprack tog i lite för mycket när ja skulle sätta på kicken:lol:, har även lackat ramen nu, röret är också klart viblev riktigt
nöjda med det:) Över till bilderna:)
(OBS bilderna kan vara lite suddiga)
ramen
fota lite idag:)
Bjuder på dom :)
PRO v1
Barikit och keihin
Lacken
sprucken:angry:
köpte en ny:)
lite bilder på avstämt
Fästet !! :D
Update 03/03
Tja, nu har jag plockat ihop mopeden och satt på tändningen, samt ställt in den så att det går att starta o varva lite. Cylindern är inte portad än så den ger inte ut så mycket effekt. Aja, lägger upp några bilder och en film snartMoppen ser smutsig ut för att det är blixt.
Film:
Jag har bättre film, men den kommer senare, se detta som en teaser :happy:
Update 26/04
nu har cylindern varigt på portning för andra gången:P första blev la inte så himla lyckat men du jävlar:Ä
Avgas durr: 225
spol ca: 160
Uppdate 10/5
Ah här kommer en lite uppdate
Har betämt mig för att få ner durationerna lite så ja skall fräsa topplocket 2 mm, fräsa 1 spacer 0.5 mm och ta bort 1 spacer så då har ja sänkt ner cylindern 2 mm vilket ger mig 209 i avgas dur och 144 i spol som känns mer rimmligt. Vad tycker ni?:)
Update 28/05
Hej!
Nu va det ett bra tag sedan sist, det är la för ja va bannade typ haha:happy:
Men det betyder inte att det inte hänt nått, för det har det. Det blir så här nu, vill ha en annan tändning en digital så ja byter min mot nått, skriv i tråden om nån vill byta.
Har haft igång den med 225 i avgas den varvade på bra först sen så har det inte gått mer vet inte riktigt, va han vill:P men ja försöker få tag på en pwk 28+ så säg till om ni har nån.
Så va ja ju på brodalen med mrx_stefan och våran mrx den gick la sådär med den jävla förgasaren vi hade:lol: Men den är bytt nu mot en mrd pwk så då jävlar
viken skilnad det blev.
men tillbaka till min hoj nu:) så ja hoppas på att ha en hoj som rullar mer än fint om en månad:)
Uppdate 10/06
Tja idag fick jag hem en splitter ny italkit racing tändning kände att jag ville ha en som ingen pillat på för den förra va ju begagnad, så den har jag monterat idag.
Och igår fick jag även hem min nya koso 28 pwk förgasere myckety nöjd med båda.
Nu har jag bara kvar att fixa ett pr rör tills på karlstad sen bär det av:happy:
Och nu lite bilder:)
Vad finns där:hmm:
Italkit:)
Min nya förgasare ser ut att trivas
Helheten på motorn
höst/vinter
Uppdate 02/07
ja nu har det hänt en del mitt porace rör har landat skall ställa in den imon men MRX_stefan så nu är man då klar inför gbg meet
Lite bilder på åket då:)
Prorace och Italkit
Koso
Kröken
Barikit och Koso
Uppdate 24/07
Japp nu har ja fått en ny cylinder en tp86cc fast men mina 45mm slag så 88.3;P den är portad av atr som har sängt alla portar till min vev:naughty:
och ev avgas på 198 grader. var tänkt med att ja skulle hinna beställa ett bidalot tm men nu hann ja inte det så det får la bli pr på abg som vi åker på imon. till träffen har jag även bytt fälgar till ett par sm (tack emil för det) över till bilder!!!
Uppdate 10/09
tja alla glada moppepojkar nu är min hoj äntligen på hjul igen och inte nog med det, för ha skaffat mig sm med ett slicks bak, så nu söker ja ett slicks på 90/70 "17"
så säg till om någon har som vill sälja.
Hmmm mer saker ja har gjort är lackat om ramen den såg risig ut :mad: men nu är den fin
har även slipat ner och polerat gafflarna och blev riktigt nöjd
OBS pr röret som sitter på är till salu OBS
slicks
polerat dock ej klart
pr dämparen
igen
Uppdate 17/09
tja nu har jag köpt mig sliks fram har dock inte landat än men kommer imon och väntar fotfarande på min växellåda som ej har kommit
aja ja va ledig idag så ja ängnade mig att polera mina gaffelben mer så nu jävlar
satte på motorn utan lådan och pröva XD
min fina låda
alex inte klara portning
Avgas: 198
spol: 133 blowddown: 32.5
Uppdate 14/10
så då nu är mopeden snart klar har bara kvar att lufta min bromsar men det orkar man inte.
aja ja har en lite film när jag varvar lite som ny kan få titta på :)
Uppdate 23/09
Så där ja nu har jag fått hem min beställning som innehöll fälgande
stage 6 4kolvs ok stage 6 addapter till 4kolvs oket snabbga 75 grade och TNT bromsbelägg bak Alex (ATR) lovade att skicka hans växellåda igår så hoppas att han gjorde det, för det är det ända som saknas nu :D bilder i det fina vädrett
Oket stage 6
Igen
Lite helhet
Nya gasen
Uppdate 29/10
Japp då var top motorn såld för 9k så för dom pengarna kommer ja kanske köpa alex motor, det bilr iaf 80-90cc men 44,45 eller 46 slag :)
Koolla setup listan :) aja lite bilder
den blev inte såld pga oseriös köpare han sa att han skulle sätta in pengar för länge sedan men han har inte hört av sig på jätte länge nu så tyvär :(
Uppdate 14/11
Så då nu har ja filmat lite dock slirar den lite :( får se till att köpa nya lameller. har även köpt conti CRX membran och insug kommer nästa vecka:)
aja en lite film snutt överst bland filmerna.
En bonus blid på mitt fina ZAP styre och ZETA kopplingshandtaget
Uppdate 25/12
hej! nu har jag inhandlat en malossi eprom, polin 5 lammel, mhr fjädrar. Cylindern är på portning hoss ATRacing bildr:
portningen från ATRacing som inte är klar än men söt ändå
Uppdate 01/04 2010
Är i stort sätt dött här nu, har punktering i fram däcket och har ingen cdi box, det är det som saknas nu och så väntar jag på Rasmus @ mnf tarzan han har min sving som han förlänger 13cm. Här är iaf lite bilder som ja va ut och tog idag när jag inte hade nått för mig. Tycker den ser lite risig ut men vet inte vad det är som saknas om ni kommer på nått så säg till:) nu lite bilder Ny Tvättad
kicken ser lite mongo ut:mad:
AM6 Hyper 90cc
TOP, Eprom och keihin
ATR.4
Prövar lite :happy:
Uppdate 13/01 2010
Fick hem motorn i veckan av ATRacing och blev mycket nöjd med jobbet han hade gjort blev extremt lite bilder på det, och helhet satte även ihop motorn och hände på den:lol:
Uppdate 05/10 2010 Tog hem hojen från Christian igår och lackade svingen samma färg som ramen lite dåligt under jobb:P aja massa bilder nu:D
Japp nu händer det saker;) min gammla motor sitter i allt fårn den gammla förutom ram gaffel och kåpor:P vi lacka och slängde ihop den idag så här är lite blider på den och våra:D Svingen är inte klar!!!
Uppdate 08/04 2010
det sista köpt en film när jag startar den kan tyvärr inte köra då jag har punktering i framdäcket