Hur tycker ni jag ska göra med motorn? Lacka/Polera/Blästra/Behålla ursprung?
Kom med förslag!
Update 17/11: Har nu ställt in Italkiten, väntar på att vädret tillåter för att pröva (H) Men här kommer lite bilder sålänge :naughty:
- Lite OR vikter är inte fel
- Min favoritskylt hehe
- Här har jag satt tändspole + Dödmansgrepp, sitter fint där :)
- Evo röret, ingen som vill köpa? (H)
- :naughty:(H)
- Italkitet, skälvklart sitter gjort rent och satt dit nya skruvar nu (H)
Update 19/11: Up and running :naughty: 3je starten, röret begränsar :zzz:
Update 20/11: Fick ett litet kuvert med smågrejerna från lilja :lol: Lite slutväxelolja samt en SSP Oljeplugg :happy:
Update 1/12:
Införskaffat nytt rör, Metrakit Pro Race Limited Edition. Fick en såpass bra deal så kunde tyvär inte säga nej :happy:
Om ni undrar så var röret svartlackat precis innan, därav endel färg sitter kvar. Blir mycket polera i vinter :naughty:
Här ska poleras :naughty:
Update 5/12:
Införskaffat en Stage6 Pwk 28a
Fin finnish
Även börjat slipa lite på PR röret
Update 6/12: Vart med farsan till Enköping för att köpa en billig Aerox utan motor. Nu kan vi börja projektet på rikigt :happy:
Plockade ner allt i delar nästan direkt.....
Imårn sätts kapen i ramen!
Update 7/12:
Börjat kapa lite i ramen, skall fortsätta i veckan med att ta bort onödiga fästen och skit. Även hängt på motorn.
Ser jävligt dåligt ut med så hög i fram å kort i bak :huh: - Därför, ny dämp beställd
Update 8/12: Borrade upp gaffelkronan så jag kan sänka gaffelbenen. Vart rikigt schysst :happy:
Update 13/12:
Jaha, vad för upphängning ska man lira på då?
Kastar inn en bild på ABG portningen av blocket
Blocket som förövrigt kommer glasblästras nu i vinter.
Hojjen idag
Och min pheta cylinder
Update 17/12:
Kommit enbit på poleringen av röret. Hade VÄRKLIGEN behövt lite avgasbandage nu
Update 13/1 2010:
Vart bortrest, Spanien typ, sedan har jag väll fixat lite mer på ramen, kommer bli fett. Även bestämt vilken lack det typ blir, säger inget mer om det :naughty: Kommer göra klart det sista på ramen, idag typ så söker någon schtekig person som kan blästra lite grejer :)
Fått hem en Stage6 Subframe också, men den ska svetsas å säljas, lirar på en roligare upphängning :happy: Hämtade dessutom ut ett paket på 9.2 Kg idag (H)
Innehöll :)
Kiesler Wigg
Wingbell
Nödvändiga insug
Lite drev
Sprintstam + Styre
Stage6 Depåstöd
Och en äcklig tank :lol:
Edit haha ;)
Glömde såklart de jättefina hantagen jag fick av Eddie aka Larson_Aerox :naughty: Bild på dem :)
Update 13/2 2010: Skämmer nästan bort er med updates, nu var det endast 1 månad sen förra.
Införskaffat lite nya grejer å så, även fixat lite på blocken. Vart trevligt efter ett tag(H) Kollade även igenom vad som låg hemma å vips så bildades Engine 2, som förövrigt kommer brukas på gatan (H)
Har lite roliga planer, men mer får ni inte veta, än.
Roliga block :)
Varför 1 när man kan ha 2 eller 3 :hmm:
Hebo Manston 85mm veven, vi får se hur det blir med den
Update 13/3 2010: Det som hänt under de senaste veckorna är inte mycket, men nu när solen börjar titta fram tänkte jag öka takten ett steg.
Som en del sett så var S6R jag bytte till mig i dåligt skick, lyckligtvis var killen schyst och skickade en Stage6 HPC vevparti istället. Tack!
Ena motorblocket har dessutom fått sig en polering, det ska nämligen ihop i veckan (H) Även andra smågrejer har fått sig en omgång med polertrissorna.
Citat Update 17/3 2010: En del vet, andra inte. Har i vilket fall köpt Emil, aka litta!´s Motorblock portat för Team Speed 2 av Holländska portaren RsB. Måste säga att grabben är riktigt kunnig och trevlig. Dessutom har jag fixat ett Vforce3, äkta Moto Tassinari och inte Stage6 varianten! Motorbygge snart (H)
Kan blocket leverera 24hk igen?
Update 6/4 2010: Ena motorn startad, portade s6sp... Hyperblocket hade jag också tänkt slå ihop nu på lovet Tyvärr läckte den nya radiatorn man köpt så söker en ny till hypern!
Söker: Sadelbox med sadel Kiesler Subframe PWK 21/24 Komplett radiator
Det som satt på.. Stage 6 Sport Pro - Tuned Stage 6 12mm HPC Stage 6 PWK 26 Stage6 Viton MHR Overrange MHR Delta Clutch MHR Wingbell MHR 13/44 Italkit Metrakit intake
Over and out!
Citat
Update 5/5 2010:
Äntligen fått tummen ur röven och så....börjar bli sommar så vill få den på 2 hjul snart. Nya motorfästen kommer antagligen svetsas i helgen också. Även färg kommer snart Kämpade också ett tag med nya svarta fjädrar, och efter ett tag gick alla 3 i :naughty:
Börjar på: 0,70 Squish 1,40 förtändning
---- Polerade wiggen portas klar i veckan också :)
Sedan det mindre roliga, Saknar distansen bakom OR variatorn, så om någon på mnf har detta PMA!
Jo är något sådant, ska försöka fixa så mycket jag kanna imårn. Sen åker man till spaninen på torsdag och hade vart sköööönt om moppen gick lite innan man åkte iaf :P