Moppeperra's yz63. skuren - Laddar...

1. 22:31 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

moppeperra's yz63. skuren

Forum Projekt Veteran
  1. Profil
  2. moppeperra
    Kön: Kille
    Bor: Smedjebacken
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 5:e jan 10
    Tid: 16:59
    Svar: 113
    Visningar: 2750

moppeperra s yz63 skuren

Hej!

UPDATES SKER HÖGST UPP!
9/5 skuren!
vet inte varför jag egentligen uppdaterar längre, eftersom ingen verkar bry sig?:mellow:
iallafall, hojjen har skurit. och det gjorde inte saken bättre att jag fick ta låss hela motorjäveln bara för att jag skulle få plats å ta av cyllen.
jaja, gjorde väl det. cylindern ska borras till 47 mm.
jag ska hämta mitt insug till 28mm föggen när jag hinner hemma hos farfar. men jag behöver ett nytt membran innan jag plockar ihop allt, för jag kör med original nu, 16mm insug, 16.5 mm fögge.
den gick jävligt bra, reste på 1an och 2an, med 14/47 drevning. behöver ingen tyngre för jag ska använda som bushojj i skog och skit, och den toppade ca 70 nu enligt polarens drd limited edition.
kommer gå grymt när jag fixat nytt membran och föggen och det där! köpte även ett sportluftfilter på biltema
bild på membranet iallafall:

Uploaded with ImageShack.us
och luftfiltret

2/5 yz 80 ram.
halloj mnfare. denna helg har saker hänt i garaget, när jag körde på fs1 ramen så såg jag att svingen blivit sne, och lagret innanför där vid drevet var slut, så då tänkte jag bygga en hojj som är lättare, samtidigt som är grövre och bättre fälgar vid hårdare trimning, jag byggde nya motorfästen i yz ramen och plocka i min motor i den. byggde om mitt yz80 avgasrör och tänkte "nu jävlar har jag en maskin som ska fungera för en gångs skull, tamefan så skulle kopplingen jävlas, :hmm: konstigt, verkligen. det är en yamaha, vad kan man förvänta sig?
men det var så jävligt att jag blev så jävla trött på att ingenting ska fungera så nu ska den antagligen säljas. aja, lite bilder när den var klar.

18/4 slipning av tank och lite mer nerplockning!
tjenare. fast ni vägrar kommentera så får jag väl fortsätta dokumentera vad som händer här hemma..
det är så att idag fortsatte jag plocka ner mopeden.
när jag endast hade motorn och framgaffeln kvar så tänkte jag att jag lika gärna kunde tömma tanken på bensin.
det slutade med att jag tog fram trissorna och började slipa.
en bild på nerplockningen och några på slipningen.

jag har kommit längre men det orkade jag inte ta kort på.
slipning är iallafall klar.
17/4 Update nerplockning för lack och renovering!
hej. idag börjar jag om på nytt, från botten. såhär var det:
jag var ute och åkte och testade hojen lite. sen kände jag på drevet, det gick att "ruckla" i sidleds, tänkte: fan nu är lagret slut!
skulle åka hem och hade inte långt kvar. kom in på grusvägen och där låstes bakhjulet när jag låg i ca 30. motorn stannade på en gång och sen såg jag att kedjan hade hoppat. tänkte: jag sätter dit den igen och åker sakta hem så ska det gå. det gick inte på på kedjan, så jag tog en lite mer ordentlig titt och såg att kedjan var BÖJD!:angry:
rullade hem mopeden och plocka av kedjan, fick ett ryck och fortsatte plocka ner, jag tänkte: nu när lagret ändå är slut så jag måste byta det, är det lika bra jag plockar ner mopeden och lackar den.
såhär långt kom jag med nerplockningen:

gammalt i spoilern!

30/3 "70"cc
hej alla.
igår fixade jag med mopeden men jag kom ju inte in på sidan igår så det fick
bli update idag. nu till saken, igår fick jag min 60cc cylinder uppborrad till 45mm,
och köpte en ny kolv och kolvringar och knaster för 140kr, tror det var till dt, för den hade stora fönster på andra sidan kolven, weird tänkte jag men plockade ändå ihop den.
jag startade och körde mopeden, kändes bra. bra bottenvrid (kanske berodde på ny
fräsch kolv också) och den kändes rapp. men jag varvade ju inte så värst mycket för den ska ju köras in nu. gick väldigt lätt på bakan
nog från mig, nu ska jag nog gå ut och tvätta skithögen för första gången;) men bild på kolven:

28/3 moppen skuren:crybaby:
jag gick ut för att köra upp mopeden från kontainern som stod en bit nedanför huset, jag satte mig på mopeden och körde upp den, när jag var 3 m ifrån att parkera mopeden dog den. orkade inte kolla så jag gick in och satte mig vid datorn.
nästa dag gick jag ut och skulle kolla cylindern, kolvringen hade gått sönder och fjädrat ut i cylindern. jag plocka av cylindern och lät den stå. Som tur är har jag en "ny" 60cc liggandes som ska på. men jag funderar på att borra upp den skurna till 70cc och köpa en kolv till big bore? iallafall. KOMMENTERA!

Update 14/3 saker lackade!
hej igen.
Igår kväll lackade jag mina sidokåpor i grön färg som jag hade kvar från
min andra fs1.
bild på det:

jag började också slipa ner stagen till motorn för dom ska få ny lack imorgon
när jag kommer hem till skolan.förbannat rostiga och skabbiga.
några bilder:

Update 13/3
hej!
i måndags fick jag igång mopeden med min oportade 60cc cylinder.
jag orkade inte göra update då, så jag sket i det.
i torsdags bytte jag till min extremt portade 60cc cylinder och den blev väldigt varvvillig men svag på låga varv.
jag håller på med ett avstämt till min oportade och till den portade.
den oportade cylindern är det meningen att jag ska ha bara för att åka bakhjul samt ha en duglig toppfart.
den portade ska bli till att åka fort och jag har börjat med ett insug till min 28mm förgasare.
här får ni en bild på uträkningen. jag har för mig att det är runt 180 i avgasdur.
rätta mig om jag har fel! blir det dåligt gör jag om röret.
jag är inte klar på bilden.

jag har två setuplistor.
setuplista nr 1!
cylinder: 60cc k-star oportad
förgasare: mikuni 16,5mm
insug: 16mm
membran: original
avgasrör: avstämt 8500rpm
topplock: 43mm högkomp

setuplista nr 2!
cylinder: 60cc portad
förgasare: 28mm mikuni rundtrottel
insug:28mm homemade
membran: 4läppars karbon racing reed
avgasrör: avstämt 9500rpm
topplock: 43mm högkomp

Inlägg 6/3!
idag har jag hittat lite goa grejer i garaget. så nu är det ny kommande setup och jag har grejerna hemma och här ska ni få se listan.
cylinder: k-star 60cc portad, vet ej durationerna men det blev bra!
insug: 18mm. kommer större senare.
förgasare: 16,5 mm mikuni
membran: 4 läppars membran dt
topplock: högkompstopp, 2 mm nersvarvat
block: fs1 filade matchportat

med denna setup hoppas jag den kommer gå ganska bra. jag har även börjat på ett nytt insug för jag ska senare använda denna förgasare(den till vänster)
28mm mikuni
jag vet att jag inte kommer kunna köra med förgasaren innanför kåpan så jag kör med luftfilter direkt på förgasaren!
allting klart med nya setupen. behöver bara ett nållager sen ska allting ihop!

Update 4/3
nu är cylindern hemma, jag är mycket besviken på portarna men dom kanske inte är större på 60 cc cylindern? ni ska iallafall få se en bild på portarna och loppet.
klaga inte på bilden jag vet att den är dålig.

Update 14/2!
idag har jag beställt en k-star 60cc cylinder till fs1an. Den ska köras in och efter det kommer förhoppningsvis ny förgasare och portning av cylinder.
Vi får se vad som händer.
det blir update när cylindern kommit.
Update 14/2!
idag har jag beställt en k-star 60cc cylinder till fs1an. Den ska köras in och efter det kommer förhoppningsvis ny förgasare och portning av cylinder.
Vi får se vad som händer.
det blir update när cylindern kommit.

Update 20/1!
Idag har jag lämnat in min cylinder för honing, och beställt en ny kolv.
När grejerna har kommit ska jag köra in kolven, sen ska jag lära mig att porta cylindern och lite senare kommer det vassare setup. Det var allt för mig.
moppeperra

lite historia.
Jag satt inne på msn och skrev med en kompis, jag frågade om han var sugen på att sälja sin fs1 dx.
det var han.den var riktigt risig. Men eftersom jag länge letat efter en moppe i den prisklassen så slog jag till.

När jag kom hem med mopeden så märkte jag att det var dålig kompression och det läckte någonstans. men eftersom jag bara har garage ungefär en mil härifrån och det var kväll så jag ville inte åka dit.(det är inge värme i garaget)
jag lät den stå kvar på kärran så att jag och pappa kunde ta med den till garaget nästa dag.
här kommer lite bilder.

Jag hittade min gamla sadel som satt på min gamla fs1. så jag satt dit den istället för tejpsadeln.bild på det:

en bild på min fina fälg också.

jag plockade av cylindern och topplocket för jag skulle kolla topplockspackningen och så att kolven var hel, och kolvringarna eftersom den läckte. men allting såg fint ut tills jag plockade av cylindern, då såg jag att cylinderfotspackningen var helt slut så jag åkte och köpte en ny. eller jag fick den gratis av sport&maskin i smedjebacken. tack för det!

I nästa update kommer bilder från när jag byter cylinderfotspackning, ni ska få bilder på cylinderloppet och kolven.
om ni har tur så får ni även se testrun:naughty:

Hej! idag har jag varit och grejat med moppen. Ni vet ju vad som hände i senaste updaten och jag trodde att cylinderfotspackningen var orsaken till att den inte hade kompression. jag tog av cyl och kolven. då såg det ut såhär, jag vet att inte lagret är där.

Jag märkte också att det var dags att byta kolv. kolvringarna fjädrade inte ut, antagligen därför den dåliga kompressionen. bilder:

men cylinder såg fin ut. jag använder en mobil kamera så det är inte så bra bilder.
bild:

jag hade inget mer att göra eftersom jag nu behöver en ny kolv så jag tänkte att jag skulle putsa lite på fälgarna som dom kladdat med färg på.
bilder:

putsade lite till.

det var allt för idag, kommentera snällt nu

jag vill tacka:
*pappa, för att han lånade ut pengar till mig så jag kunde köpa rishögen.
*sport&maskin smedjebacken, för att dom sponsrade mig med en
cylinderfotspackning.
*simon, för att jag fick köpa mopeden av honom
9:e maj 10moppeperra besvarar moppeperra s yz63  skuren moppeperra

Svar: moppeperra s yz63 skuren

Citerar Fast 50;3275545
Aj faan va tråkigt :/ Sj har man blivit dt ägare

najs:D
rekommenderar att göra som jag med röret, satsa på yz80 rör och svetsa om det som jag, ger bättre effekt än effektrör till dt:D
9:e maj 10Fast 50 besvarar moppeperra s yz63  skuren Fast 50

Citerar moppeperra;3275630
najs:D
rekommenderar att göra som jag med röret, satsa på yz80 rör och svetsa om det som jag, ger bättre effekt än effektrör till dt:D

Ok men orkar inte köpa rör:zzz: Räcker med ett luhao:)
9:e maj 10moppeperra besvarar moppeperra s yz63  skuren moppeperra

Citerar Fast 50;3275635
Ok men orkar inte köpa rör:zzz: Räcker med ett luhao:)

okej, men om du är intresserad av mitt får du det jävligt billigt, kan sälja det bara för att jag ska köpa en derbi motor:p
9:e maj 10Fast 50 besvarar moppeperra s yz63  skuren Fast 50

Pris?
9:e maj 10AZT_Alex besvarar moppeperra s yz63  skuren AZT_Alex

Jag bryr mig! Den blir ju bra va fan! :)

//Alex
10:e maj 10moppeperra besvarar moppeperra s yz63  skuren moppeperra

Citerar Fast 50;3275669
Pris?

150 och då fixar jag upp röret så att det är fint, ny färg och så (a)

Citerar AZT_Alex;3275868
Jag bryr mig! Den blir ju bra va fan! :)

//Alex

tack!såna kommentarer älskar jag
10:e maj 10Fast 50 besvarar moppeperra s yz63  skuren Fast 50

Citerar moppeperra;3276373
150 och då fixar jag upp röret så att det är fint, ny färg och så (a)

tack!såna kommentarer älskar jag

Fixa bild:naughty:
10:e maj 10moppeperra besvarar moppeperra s yz63  skuren moppeperra

Citerar Fast 50;3276400
Fixa bild:naughty:

har ingen nu men kan ta en sen:D