Roccan's polini ciao, lucifer red custom - såld till en söt tjej - Laddar...

1. 22:35 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Roccan's Polini Ciao, Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN...

Forum Projekt Veteran
  1. Profil
  2. Roccan
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 19:e aug 07
    Tid: 19:24
    Svar: 270
    Visningar: 15452

Roccan s Polini Ciao Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ

Såld till en tjej som var mer taggad än vad jag var, hon kommer nog även synas till här på moppenet framöver. Lycka till och bevara den väl.

Med detta vill jag bara säga tack för alla fina komentarer och respons under vägens gång. Själv det blir det nog inge till moped för min del, men man vet aldrig... man vet aldrig.

Mvh
Roccan

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------

Motor.

Polini Sp
13/13 Dollorto
Uppfilat insug
80mm remskiva
Tandad rem
Malossi red filter
Polini Editon kopplingsfjädrar
Dollorto munstycken från 43-58
Packningar/tätningar respektive lager
Ny kondensator / brytarspetsar
Malossi 70cc 43mm
B7HS
Portning
Malossi Topplock 43mm
Övrigt.

Pro Grip
Kåpmodd
Pegs
Proffs Lackering Lucifer red custom
Viers etc.
Säkerhet.

Ramförstärkning
StylePro Downhill
Ebr gaffel
Förstärkt alla fästen med svets
Aluminium Fälgar
Låsbart tanklock
Bromsback bak
V-Rubber 2.50
Historia: Allt började med en Ciao vid 14 års ålder. Det här är min tredje Ciao varav den 5 moppen totalt som jag kommer renovera upp och ha som ett transportmedel därav inte värsting setup. Mycket kommer hända i vinter nu så jag ska försöka få igång motorn och köra med den resten av den snöfria tiden som finns kvar. Detta kommer bli mitt sista projekt i moppetiden sen går jag över till bil.

Mål: Mitt mål med detta projekt är att avsluta moppe tiden med en schyst moppe. Att glida med något hett till fotbolls träningarna osv.

Precis inköpt 17/8 - 2007

Började med att klyva motorn

Update 20 Augusti 2007

Update , Ramförstärkning fixat 23/8

Idag har jag fixat ramförstärkning på pärlan , första gången man gör något som detta men tycker det blev helt okej. Det var inge litet rör vi använde oss av och så har vi förstärkt alla fästen på ramen överallt.

Ps: Körde helt förhand, dvs utan mått

Jag håller på att fixar till röret till ramförstärkningen, vilken snygg outfit^^

Mitt "vackra" insug^^. Men det ska nog funka

Update 25/8

Hello !

We`ve send out your goods on 24.08.2007 by Post / DHL !!

Update 1/9

FET UPDATE! 6/9-2007

Idag fyller jag då 16 år. Fick frukost på sängen med massa goa paket. Och bland annat 1 av paketet som kom idag var min vackra beställning. Vilken timeing att den kommer precis den dagen då jag fyller år på.

Beställningen

10730230 Benzinschlauch1.
10905950 Düse Dellorto "50"
131301084 Griffgummis PRO-GRIP"Scooter"
10730222 Benzinfilter flach (Stk.)
151301010 Hebel-Set schwarz
150900800 Tuningvergaser 13/13mm
150900500 Rennluftfilter Malossi7.
10905955 Düse Dellorto "55"
50800861 Rennauspuff Polini
12000204 Leuchtender Zündkerzenstecker
151001100 Set Keilriemen + Scheibe
150500245 Lüfterrad-Abdeckung
150400021 Motor-Dichtsatz

Update 10 September!

Igår bestämmde jag mig för att klyva motorn och sätta i det jag hade glömt. sen satte jag på motorn på ramen , röret osv provisoriskt bara. Sen i med soppa och ut på gatan med den. Helt plötsligt startade den efter första försöket. Så jag var tvungen att visa polarna min skapelse. Men som jag inte tänkte på så hade jag inte dragit på muttrar/bultar ordentligen så framhjulet lossnade i farten och ljuddämparen lossna. Men det ska vi inte gå in på.

Nu jaevlar kommer det update 28/11

Ja vad ska man säga. Jag har precis påbörjat mitt snart första halvår i gymnasiet. Mycket händer och desto mer det händer i skolan desto mindre händer det inom projektet. Det har allafall skett en del saker under väntans tid.

Nybestälda delar från danskarna.

moddade i maxi lagerskålarna

Nya tag! 29/2 - 2008

Okej, hänt en del både negativa och posetiva saker. Jag har klyvt motorn, och även råkat förstöra blocket. Därför behövs det ett "nytt" block. Det blir den "setupen" jag hade inann, fast ska försöka klämma ut lite mer effekt ur motorn. Har även börjat spackla etc. Kommer väl någon lack framöver^^

Update 6 Mars 2008

Har införskaffat mig en ny motor. Ser ut att vara helt okej. Och även monterat en distans för EBR gaffeln. Därför att det var ett litet glapp, men det löste sig. Motorn ska piffas till med nya lager och fila insuget etc. Knäppte två bilder.

Update 13 Mars 2008

Idag har jag tagit bort min vev från "gammla" motorn. Ska sedan placera den i den "nya" p.g.a. att gängorna är sönder. . Har även en liten ide till motorkåpan.

Update 24 Mars 2008

Påbörjat motorkåpan. Och bestämt mig för att den ska bli slät istället för "blixten". Har även spacklat mera på ramen.

Update 25 Mars 2008

Fixat lite med insuget. Absolut inte klart. Har även smetat på mera spacklet på ramen. Finslipet kvar sen är det lackering. Kommer även lägga en beställning från mopshop snart.

Update 31 Mars 2008

Insuget är färdigt. Och Ramen ser lovande ut för färg. Även en beställning.

Vielen Dank für Deine Bestellung.

Thanks for your Order.

Update 1 April 2008

Har nu lämnat in ramen för lackering. Kommer tyvärr inte avslöja färgen ;)

Ska bara se till att fixa motorn nu. Och självklart vänta på ramen som möjligtvis kommer nästa vecka.

Update 5 April 2008

Idag har jag jobbat på motorn. Nu är mitt insug helt klart, har även satt dit pinnbultarna på blocket. Och jag har tagit bort kolven från veven etc . Då det blir ett vevbyte på motorn. Väntar på att beställningen ska anlända och även min ram.

8 April 2008

Idag har jag varit och handlat en hel del. Bland annat ska jag testa nya kopplings fjädrar. Polinis egna. Köpte även mera delar som virers, bakbromsvierfäste, packningar etc.

Mitt fina styre

Munstycken och mina annorlunda Polini kopplingsfjädrar. Dyra jävlar.

12 April 2008

Har meckat en del idag. Bland annat satt på Polini fjädrarna, satt på pysen på topplocket, fixat gashandtaget etc etc. Även hört slipning/spackling är klart på ramen. Och lackering sker på mån/tis. Längtar.

Fjädrarna på

13mm ;)

27 April 2008

Nu äntligen har jag fått hem min ram. Den blev underbar kan jag säga. Färgen heter LUCIFER RED custom made. Tonat färgen med svart nyans för att få den mörkare.

Jag har felsökt den och kommit fram till att vi har ström ända fram till tändhatten. Där vi inte har det längre. Det blir till att köpa ny tändhatt. Mycket bilder åt folket!

29 April

Jag kan fan inte se mig mätt på lacken. Den är fan underbar ;)

Jag håller även på att plocka av motorn igen för en snabbkoll vad felet kan vara till att den inte startar.

BILDER!

WOHO 5 Maj 2008 ;)

Idag bytte jag kondensator, ställde in brytarspetsarna osv osv. Det gav resultat!

Den spinner på som fan nu. Riktig godig. Ända som saknas är att snygga till tändningen (kabelsko), pegs , och kanske lite extra styling ;) men det är fixat nu!

17:e jun 08Roccan besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ Roccan

Svar: Roccan s Polini Ciao Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ

Citerar SpexxareN;1918521
haha, Väldigt mkt mer ;) Tror inte du är intresserad ;)

25 000:- ny + att jag lagt 11 på den ;) Så 20 k emellan typ, ;)

Så pass;)
17:e jun 08SpexxareN besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ SpexxareN 19

Citerar Roccan;1919571
Så pass;)

haha, aah, men det är en 05:a (A)
17:e jun 08Roccan besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ Roccan

Citerar SpexxareN;1920017
haha, aah, men det är en 05:a (A)

annars kan du betala 6900kr så är den din ;)

kommigen nu, kan gå ner i pris om det är så.
19:e jun 08MadmaX besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ MadmaX 18

HERREJÄVLAR VA FET! älska färgkombinationen! Sedan den motorkåpan var inte att leka med..
21:a jun 08Roccan besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ Roccan

Citerar MadmaX;1929775
HERREJÄVLAR VA FET! älska färgkombinationen! Sedan den motorkåpan var inte att leka med..

Tackar tackar :)
Vill bli av med den nu!!
29:e jun 08Roccan besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ Roccan

SÅld
1:a jul 08SpexxareN besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ SpexxareN 19

som sagt, skulle du kunna luska fram färg koden eller vilket bil märke / modell som färgen sitter på :) Jag skulle vara mkt tacksam för hjälp! Mvh.
1:a jul 08fåret besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ fåret 21

betalade den söta tjejjen i natura?
2:a jul 08Lilja besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ Lilja 19

Citerar fåret;1965130
betalade den söta tjejjen i natura?

nä hon fick den för 5500:- ;)
3:e jul 08Snowgubben^ besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ Snowgubben^ 18

Den blev riktigt snygg i slutändan :) Men ja har själv funderat på samma setup men ja har aldrig hittat ngn film och hur snabbt den går.. Men var du nöjjd med setupen?
Var det bra drag i den och hur gick den?
3:e jul 08SpinkhareN^ besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ SpinkhareN^ 18

Fan va fin den blev ! :D Varför sålde du den?
3:e jul 08___Fredrik besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ ___Fredrik

Hade gärna velat se en helhetsbild på den innan du sålde den :huh: men lacken osv såg ju fint ut iallafall :)
4:e jul 08ciao_i_huet besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ ciao_i_huet 20

dan var fiin:D btw har hon tjejen på msn och hon är nöjjd med den :)
4:e jul 08SpexxareN besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ SpexxareN 19

Citerar ciao_i_huet;1972903
dan var fiin:D btw har hon tjejen på msn och hon är nöjjd med den :)

Kan du kolla om hon vet vad det är för färg kod ? Eller om ngn annan eller roccan själv vill svara, mvh.
4:e jul 08Roccan besvarar Roccan s Polini Ciao  Lucifer Red Custom - SÅLD TILL EN SÖT TJEJ Roccan

Tack för fina komentarer, hon fick den för 5500kr och en kunglig ciao kruka till hjälm. Sålde den pga tappat intresse för ciaoar, tyvärr ligger det till så. Intresset ligger närmare inget alls eller en scooter/cross. Och tyvärr har jag inte färgkod till färgen, vet bara att den jag har heter Lucifer Red och eftersom den är Custom made har lacken en beteckning på "Custom" från lakeraren.